Güncelleme Tarihi:
İKİ ülke arasındaki siyasi krizlerin ve Türkiye’deki darbe girişiminin yatırımlarda aksamaya yol açmayacağını savunan Bayraktar şöyle dedi:
“Türkiye'de 6 bin 700'den fazla Alman şirketi var. Pazarı iyi tanıyorlar. Türkiye'de yaşayanlar son dönemlerdeki gelişmeleri çok iyi biliyor. Almanya'da 90 bini aşkın Türkiye kökenli işadamı var. Oradaki Alman yatırımcıyla buradaki Türk yatırımcı olduğu sürece iki ülke arasında ekonomik faaliyet kesintiye uğramaz. Zaten bu noktada TDIHK'ya çok önemli görevler düşüyor. Yatırımcıları destekliyoruz. Biz siyasi tartışmaların arkasına takılıp gidemeyiz. TDIHK olarak ikili ilişkilerimize bu desteği vermemiz lazım. Türkiye'ye yatırımcı çekmek, Türkiye'den gelecek firmalara burada avantaj sağlamak için çalışıyoruz. TDIHK tek taraflı değil, iki tarafı da temsil ediyor. Türkiye'de yatarım yapmak isteyenlere de hizmeti vermeye çalışıyoruz.”
TİCARET HACMİ ARTMALI
“Türkiye ile Almanya arasındaki dış ticaret hacmi 37 milyar euro. Ticaret hacminin artmasında ikili ilişkiler belirleyici. Biz Almanlarla işbirliğinin belli bir süreç için değil, uzun süreli olmasını hedefliyoruz. Amaçlarımızdan biri dış ticaret hacmini iki katına çıkarmak. Türkiye'ye yatırımcı çekmek istiyoruz. İkili ilişkilerimizde Türkiye'ye daha fazla nasıl yatırımcı çekeriz durumunu konuşuyoruz.”
ÇALIŞMALAR ARALIKSIZ SÜRÜYOR
“Göreve başladıktan sonra 40'ın üzerinde kurum, kuruluş, birlik ve oda temsilcisiyle işveren ve yetkiliye görüştük. İki ülke arasında siyasi gerilimler ve günlük siyasi atışmalardan bağımsız kalarak iki ülke ekonomisine nasıl katkı sağlanır noktasında çalışmalarımızı aralıksız sürüyor.”
YAPILACAK ÇOK İŞİMİZ VAR
“Türkiye'de ortak işbirliği, ikili ilişkilerin gelişmesine katkı sağlayacak projeleri hayata geçireceğiz. Yatırımcı çekmek, Türkiye'de ortak yatırımcı bulmak, Türkiye'deki şirketlere burada potansiyel alıcı bulmak. Her konuda yapılacak çok işimiz var.”
TÜRK İŞADAMLARINA BİR TAVSİYEMİZ VAR
Ahmet Bayraktar, Türk işadamlarına önemli tavsiyelerde de bulundu. Ürünlerini ve hizmetlerini Almanya'da pazarlamanın önemine değinen Bayraktar, “Pazarlama merkezi olarak Almanya'yı belirlemek gerekir. Satış pazarlamanızı buradaki şirket üzerinden yapın derim. Şirketler bunu sağlarlarsa dünya pazarlarına girerler. Almanya'nın dünyada olumlu imajı var. Bu olumlu imajı kullanarak şirket güvencesi yaratırsınız” dedi.