OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 03, 2003 00:00
Malibu'nun üreticisi Allied Domecq, Türkiye'yi potansiyel bir üretim merkezi olarak gördüğünü açıkladı.Malibu, Beefeater Cin, Kahlua, Sauza Tekila ve Tia Maria Likör markalarının üreticisi Allied Domecq, beyaz alkollü içkileri yüzde 67'lere varan indirimli fiyatlarla Türkiye'ye getiriyor. Allied Domecq'in Türkiye'yi potansiyel bir üretim merkezi olarak görmeye başladığını ve yatırım fırsatlarını ciddi şekilde değerlendirdiğini belirten Allied Domecq Türkiye Genel Müdürü Selçuk Tümay, 20 milyon
Euro tutarında üretim yatırımı yapabileceklerini söyledi.Tümay, Tütün, Tütün Mamülleri ve Alkollü İçecekler Düzenleme Piyasası Kurulu'nun 6 Haziran 2003'te yaptığı düzenlemeyle viski ve ÅŸampanya yanında ÅŸarap dahil her türlü beyaz içki ithalatını yapmaya baÅŸladığını belirtti. Tümay, ithal içki fiyatlarında yüzde 67'lere varan indirimlerin söz konusu olduÄŸunu belirtti.Allied Domecq'in dünyanın 2 numaralı alkollü içecek ÅŸirketi olduÄŸunu söyleyen Tümay şöyle konuÅŸtu:‘‘Şirketimiz Malibu, Kahlua Likör, Beefeater Cin, Tia Maria Likör ve Sauza Tekila gibi kendi markalı ürünlerinin yanında Jack Daniel's, Finland Vodka, Southern Comfort, Campari, Cinzano, Puschkin Vodka ve Nikita Vodka gibi markaların da temsilciliÄŸini yapmakta. 6 Haziran'da kanunda yapılan deÄŸiÅŸiklikle ÅŸirketlere viski ve ÅŸampanya dışındaki bütün beyaz içkileri ithal etme fırsatı verildi. Sadece Tekel'in içki ithal ettiÄŸi zamanlarda bizim gibi yabancı firmalar yatırım yapamıyordu.’’Son yaÅŸanan geliÅŸmelerle Türkiye'de içki sektörünün yapısının tamamen deÄŸiÅŸtiÄŸini vurgulayan Tümay, sektörün rekabete daha açık bir hale geldiÄŸini söyleyerek bundan en çok tüketicinin kazançlı çıkacağını belirtti.ÃœRETÄ°M MERKEZÄ°Türkiye'nin Allied Domecq'in büyüme potansiyeli açısından dünyada yatırım için en uygun gördüğü iki ülkeden biri olduÄŸunu belirten Tümay sözlerini şöyle sürdürdü: ‘‘Sektörde son dönemde yaÅŸanan deÄŸiÅŸikliklerle birlikte Allied Domecq de Türkiye'de yapmayı planladığı yatırımın boyutunu büyütme kararı aldı. Allied Domecq Türkiye'yi potansiyel bir üretim merkezi olarak görmeye baÅŸladı. Ãœretim yatırımı için Türkiye ve Rusya düşünülüyordu. Åžirket yetkililerini bu yatırımın Türkiye'de yapılması konusunda büyük ölçüde ikna ettik.’’Türkiye'ye krizin ortasında geldiklerini kaydeden Tümay, ‘‘Sektör lideri olmak gibi planlarımız var. Bunu gerçekleÅŸtirip, rakiplerimizin önüne geçmek için yatırım ÅŸart. Bu, bir üretim tesisini satın almak ya da yeni bir tesis yapmak ÅŸeklinde olabilir’’ dedi. Åžu ana kadar Türkiye'deki toplam yatırımlarının 10 milyon Euro civarında olduÄŸunu kaydeden Tümay, yeni yatırımın 20 milyon Euro civarında olacağını kaydetti. Â
button