Güncelleme Tarihi:
Disney Channel Orta ve Doğu Avrupa ile Gelişen Pazarlar Başkan Yardımcısı Maciej Bral, uzun yıllardır faaliyet gösterdikleri Türkiye pazarında ücretsiz yayın politikası ile yeni bir sayfa açtıklarını ve 'Umutsuz Ev Kadınları'nın yakaladığı başarı sonrası yeni yerli prodüksiyonlara imza atacaklarını söyledi.
Türkiye ziyareti sırasında sorularımızı yanıtlayan Bral ÅŸunları söyledi:Â
"Yeni yerel içerikler oluşturma planlarımız var. Türkiye gibi girdiğimiz pazarlarda daha sonraki süreçte o ülkeye özgü yerel projeleri hayata geçiriyoruz. Mesela Avrupa'da "As the Bell Rings" (Zil Çalınca) yapımı Almanya, Hollanda, Polonya, Fransa ve İtalya'da yerel oyuncu kadrosu ve yönetmenlerle o ülkeye yönelik olarak çekiliyor. Bunun benzerini Türkiye'de de yapmak istiyoruz. Bunun hangi program olacağı konusunda çalışmamız devam ediyor. Yakın zamanda buna karar vereceğiz" dedi.
Umutsuz Ev Kadınları'nın elde ettiği başarı da şirketi yeni yerli projeler için cesaretlendirmiş görünüyor. Bu dizi, Avrupa ve Ortadoğu'da o ülkenin yerli oyuncu kadrosuyla sadece Türkiye'de çekiliyor. Bu da şirketin Türkiye'ye verdiği önemi gösteriyor. Dizinin daha önce ise Latin Amerika ülkelerinde 4 farklı versiyonunun prodüksiyonu gerçekleştirilmiş.
Bral, Türkiye'nin genç nüfusu ve olumlu yönde ilerleyen ekonomisiyle birlikte Disney markasının da hem iyi bilindiğini hem de ailelerin güvenini kazandığına dikkat çekti. Bral, bu gelişmelerin hepsinin Türkiye pazarını kendileri için daha değerli hale getirdiğini belirtti.
BÜYÜK ADIMI TV İÇİN ATIYORUZ
1996 yılından beri Türkiye pazarında olan Walt Disney'in şimdi ise büyük adımı televizyon tarafında atmaya hazırlanıyor.
Bral, "Türkiye bizim için her zaman heyecan verici bir pazardı artık daha fazla heyecanlandırıyor. Şimdiye kadar Disney olarak burada birçok iş koluna yatırım yaptık ve şu anda da televizyona tarafında daha büyük adımlar atmamız gerektiğini düşünüyoruz. Türkiye benim bölgemde, 2012'de üzerine en çok düşeceğimiz pazar olacak" dedi.
'12 OCAK BÄ°ZÄ° HEYECANLANDIRIYOR'
Bral, 12 Ocak'ta çocuklara ve ailelerine yönelik yayın yapan Disney Channel'ın, uydu üzerinden ücretsiz yayınlanacak olmasının bu stratejinin önemli bir unsuru olduğunu da sözlerine ekledi.
Şirketin, Türkiye'de yayınladığı erkek çocuklarına odaklanan ve kızları da kapsayan Disney XD ile okulöncesi çocuklara yönelik Disney Junior kanalları ise ücretli platformlar üzerinden yayına devam edecek.
Disney'in bundan sonra izleyicinin beğenisini kazanan yapımlarıyla Türkiye’de çok daha fazla insanın evinde olacağını ifade eden Bral, "Bu da bize heyecan veriyor. Hem de önemli bir fırsat sunuyor. Türkiye'de mümkün olduğunca fazla çocuk ve aileye ulaşmak için bu hedefi seçtik ve bu sayede şu andakinin yedi katı daha kalabalık bir kitleye ulaşacağız. Disney Channel bizim amiral gemimiz ve bununla kendimizi Türk halkına daha fazla tanıtmak istiyoruz. Görünürlüğümüzü artırmak istiyoruz" dedi.
100 MÄ°LYON HANEYE ULAÅžACAK
Disney kanalları Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde 118 ülkede, 37 görsel yayın 23 dilde, toplam 59 kanalla 91.5 milyon haneye ulaşıyor. Türkiye'de başlatılacak ücretsiz uydu yayını ile ulaşılan hane sayısının 100 milyona haneye ulaşması hedefleniyor.
Bral, bu hamlenin aynı zamanda rekabeti de artırarak, sektörde kalitenin artmasına katkı sağlamanın yanı sıra reklam verenler için de önemli bir platform olacağına dikkat çekti.
İlk olarak 1996 yılında lisanslama faaliyetleriyle Türkiye'deki faaliyetlerine başlayan Walt Disney Türkiye, şu anda film, ev eğlenceleri (DVD), televizyon dağıtımı ve müziğin de dahil olduğu çeşitli alanlarda hizmet sunmaya devam ediyor.
Â
https://twitter.com/#!/emekkaplangil
Â