Türkiye, Hyundai'ın ihracat üssü olacak

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, Hyundaiın ihracat üssü olacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2001 00:00


Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

Güney Koreli Hyundai'ın Avrupa'daki tek fabrikası olan Hyundai Assan, ihracat üssü olmaya hazırlanıyor. Hyundai Assan'ın İzmit fabrikasında üretilecek otomobiller, dünya ülkelerine ihraç edilecek.

Hyundai Assan İzmit fabrikası, Güney Koreli Hyundai'nin Avrupa'daki ihracat üssü olacak. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, sadece Türkiye'de üretilecek bir modelin dünya ülkelerine ihraç edileceğini söyledi.

Hyundai'nin Avrupa'daki tek fabrikasının Türkiye'de olduğunu söyleyen Kibar, ‘‘Bütün dünya pazarlarına ihraç edilecek bir modelin Türkiye'de üretimine yönelik olarak çalışıyoruz. İhraç modelinin ne olacağına karar verdikten sonra kısa bir süre içinde üretime başlayabiliriz’’ dedi.

2001 yılı içinde, Türkiye'de üretilen Hyundai Accent modelinin ihracatına da başlayacaklarını belirten Kibar, Accent'in Güney Amerika, Kuzey Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine ihraç edileceğini söyledi.

OLGUNLUK DÖNEMİ

Hyundai'nin Türkiye'de büyümeyi hedeflediğini belirten Kibar, Hyundai Assan'ın ‘‘ihracat üssü’’ projesiyle nedeniyle yeniden şekillendiğini ifade ederek, ‘‘Çocukluk dönemini geçirdik. Şimdi olgunluk dönemine giriyoruz’’ dedi.

Yerli üreticilerin dünyadaki üreticilerle ihraç pazarlarında rekabet edebilmesi için, dünya ölçeklerinde üretim yapmaları gerektiğine işaret eden Kibar, şöyle konuştu:

‘‘Yerli üreticiler dünyadaki üreticilerin ölçeklerinde üretim yapıp, kár etmeliler. Böylece ihraç pazarlarında rekabet edebilirler. Ancak bu imkanlar Türkiye'de kalmadı. Yerli otomobillerin satış hacmini artırmak lazım. Üreticiler, o otomobiller için yapılan yatırımı geri alabilsinler ki rekabetçi olabilsinler. Bugüne kadar hem yerli sanayi, hem de yan sanayi rekabeti yakalamakta zorluk çekiyor.’’

Hükümetin reel sektörü harekete geçirmek için otomotiv sektörüne öncelik vermesi gerektiğini öne süren Kibar, otomotivde yaşanan hareketin dalga dalga bütün sektörlere yayıldığını söyledi. Kibar, ekonomik krizi atlatan firmaların, krizden büyüyerek çıkacağını da sözlerine ekledi.

Türkiye'nin içinde bulunduğu en büyük sorunlardan birinin döviz açığı olduğunu belirten Kibar, ihracatın ithalatı karşılayamadığını söyledi. Geçen yıl 3 milyar dolarlık otomobil ithalatı yapıldığına dikkat çeken Kibar, ithalatın ekonomiyi uzun vadede kaynak ihtiyacına yönlendirdiğini söyledi.

Havalı roadster

Hyundai, geleceğin roadster'ini Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergiledi. HCD 6 Roadster adıyla tanıtılan konsept otomobil, Kaliforniya'daki Dizayn Merkezi'nde geliştirilmiş. İki kişilik üstü açık konseptin tasarımındaki farklılık dikkat çekiyor. Konsept aracın ön görünümü ve arkadan görünümü birbirine çok benziyor. Farklılığı görebilmek için ayrıntılara dikkat etmek gerekiyor. Otomobilin dışı kadar içi de ilginç. Kokpitte, hızı, motor devrini, motor sıcaklığını ve benzin durumunu biraraya toplayan tek bir gösterge kullanılmış. Konsept otomobilde, Hyundai Santa Fe modelindeki 2.7 litrelik DOHC V-6 motor kullanılmış. Motor, 215 beygir güç üretiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!