Güncelleme Tarihi:
KAMU ve özel kurumlara yönetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri veren PricewaterhouseCoopers’ın (PWC) Küresel CEO’su Dennis Nally, “Gelişmekte olan ekonomilerin global ekonomi içindeki ağırlığı giderek artıyor. Bu ülkelerin 28 milyar dolarlık PWC faaliyetleri içindeki payı yüzde 21. Bu oranın 5 yılda yüzde 40’ı aşmasını bekliyoruz” dedi. Türkiye’nin gelişmekte olan ülkeler arasında en dikkat çekenlerden olduğunu belirten Nally, “Türkiye’deki siyasi istikrar, finans sektörünün sağlamlığı bu süreçte öne çıkıyor. Ekonomik performansı böyle giderse Türkiye’deki iş hacmimizi ve 3 bin olan müşteri sayımızı 2 katına çıkarabiliriz” diye konuştu.
Herkesin radarındasınız
Bu yıl PWC’nin Türkiye’de 30’uncu yılını kutladığını kaydeden Nally, “Türkiye’ye son yıllarda duyduklarım ve okuduklarımdan dolayı yüksek beklentilerle geldim. Ve ilk gelişimde bu beklentileri fazlasıyla karşılayan bir ekonomik ortam ve dinamizmle karşılaştım” dedi. Nally, 2 yıldır küresel CEO olarak görev aldığını belirterek, gelişmekte olan ülkelerde çok fazla zaman geçirdiğini kaydetti. Türkiye’nin iyi eğitimli genç nüfusunun ve dinamizminin etkileyici olduğunu kaydeden Nally, “Global düzeyde birçok şirketle temasımız oluyor. Türkiye son dönemde müşterilerimizin radarında” şeklinde konuştu.
Türkiye’nin kaliteleri
2008’deki global krizden bu yana uluslararası yatırımcıların gelişmiş pazarlardan çok alternatif pazarlarda arayışlarını artırdığını belirten Dennis Nally şunları söyledi: “Bu süreçte Türkiye’ye ilginin, Türkiye ile ilgili soruların arttığını gördük. Şirketler Türkiye’deki yatırım ortamının nasıl, yabancı sermayeye dost olup olmadığını merak ediyor. Biz de onlara bütçe disiplinini, finans sektörünün sağlamlığını, iç pazarın büyüklüğü ile çevre ülkelerde sunduğu fırsatları anlatıyoruz.”
Yatırımcıların listesinde
Nally, yargının yavaş çalışması, vergi düzenlemeleri gibi alanların da her ülkede olduğu gibi zaman zaman Türkiye’de de zayıf noktalar olarak öne çıktığını belirtti. Nally Türkiye’nin notu ile ilgili de şu değerlendirmeyi yaptı: “Bana göre uluslararası yatırımcılar artık sadece kredi notuna bakmıyorlar. Son dönemde krizden sonra, yatırım kararlarını etkileyen faktörlerde bir değişim oldu. Yatırımcılar uzun vadeli düşündükleri için, ülkenin kredi notu sadece faktörlerden biri haline geldi. Bunun dışında yatırım kararında nüfus yapısı, pazar büyüklüğü, çevresindeki pazarlar, işgücü maliyetleri, kalitesi ve lojistik gibi çok faktör var. Bunlara bakıldığında Türkiye yatırım yapılabilirler listesinde.”
PWC Türkiye Başkanı Cansen Başaran Symes de, küresel kriz sürecinde Türk şirketlerinin yurtdışında yatırıma ilgisinin arttığına işaret etti.
Türkiye-İsrail gerilimini soran olmadı
TÜRKİYE’nin İsrail ile arasındaki gerginlik ile ilgili olarak şu ana kadar müşterilerinden her hangi bir soru ve endişe ifadesi ile karşılaşmadıklarını söyleyen PWC Küresel CEO’su Dennis Nally, “Ortadoğu stratejik bir bölge. Türkiye ‘Arap Baharı’ rüzgarıyla yaşanan tüm değişimlere rağmen bölgede etkin ve bunu daha da artırıyor. Gelişmeler Türkiye’nin öneminin altını çiziyor” dedi.