Türkiye, Harvey Nichols’ın ‘lokum’u gibi oldu

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, Harvey Nichols’ın ‘lokum’u gibi oldu
Oluşturulma Tarihi: Mart 01, 2010 00:00

Londra Knightsbridge merkezli lüks department store (çok markalı mağaza) zinciri Harvey Nichols’In Ankara’da açacağı mağaza The Sunday Times gazetesine konu oldu.

“Harvey Nichols için Türk lokumu” başlığını kullanan gazete, İngiltere ve İrlanda’daki 7 mağazada satışlarda düşüş yaşayan zincirin yeni pazarlara yöneldiğini belirtti. Harvey Nichols’ı Türkiye’de temsil eden Demsa Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Çetindoğan, nisan ayı sonunda ya da en geç mayıs ayı başında Kentpark Alışveriş Merkezi’nde açılacak mağazanın önemli bir yatırım olduğunu vurguladı. Cengiz Çetindoğan, “4 bin 100 metrekare büyüklükteki mağaza tek kat üstünde bulunuyor. İstanbul’dan sonra ikinci durak Ankara oluyor’ dedi.
Gözü Doğu’da
The Sunday Times gazetesi, Harvey Nichols’ın gözünü daha çok satış vadeden Doğu’ya çevirdiğini aktarırken, “Kuveyt’te çoktan mağaza açmak konusunda anlaşma imzalayan lüks mağaza zinciri, Brezilya ve Rusya’yı da gözüne kestirdi. Harvey Nichols CEO’su Joseph Wan, İngiltere pazarının 4-5 yıl daha baskı altında olacağına inanıyor” değerlendirmesi yaptı. Cengiz Çetindoğan, bu ifadelere şu yorumu getirdi: “Harvey Nichols’ın anavatanı İngiltere ve İrlanda’daki ciroları çok yüksek. Türkiye’deki rakamla karşılaştırmak doğru değil. Fakat orada satışlar geriledi. Bu ABD ve İngiltere pazarında bütün department store’lar için geçerli. Fakat oradaki satış gerilemesine karşılık Türkiye, planlanan bütçe doğrultusunda gidiyor. 2009 yılını da öyle kapattık.” Türkiye’ye Burç Cemiloğlu’nun sahibi olduğu Unitim ile gelen ve 10 ay önce Demsa’ya geçen Harvey Nichols’ın ikinci mağaza için İstanbul Anadolu Yakası yerine başkent Ankara’yı seçmesini Cengiz Çetindoğan “Anadolu Yakası’nda açılması doğal değil... İyi bir fikir değil. Her şehirde belli bir metrekarede hizmet veriyor. Aynı şehirde ikincisini açmayı düşünmüyoruz. Şimdilik bu böyle” sözleriyle açıklıyor. Karma lüks department store konsepti Brandroom’u potansiyel gördükleri lokasyonlarda açtıkları vurgulayan Çetindoğan, “Harvey Nichols
4 bin-4 bin 500 metrekarenin altında açılmıyor. Böyle büyük bir mağaza da bir şehire büyük oranda yeter. Bizim önceliğimiz yeni şehirler. Harvey Nichols için İzmir ve Antalya’yı inceliyoruz. Üç yıllık büyüme planlarımızda bu var” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!