Türkiye gözlükte modayı en yakın izleyen pazar

Güncelleme Tarihi:

Türkiye gözlükte modayı en yakın izleyen pazar
Oluşturulma Tarihi: Kasım 10, 2003 00:00

Dünyanın en büyük güneÅŸ gözlüğü üreticilerinden biri olan Ä°talyan Luxottica'nin Türkiye Genel Müdürü Marco Gatelli, genellikle orta üst ve üst kesim tüketicilere hitap eden güneÅŸ gözlüğü markalarının Türkiye'de iyi satışlar elde ettiÄŸini söyledi. Luxottica, Ray-Ban, Killer Loop, Sferoflex, Persol ve Vogue gibi kendi markalarının yanısıra Chanel, Bulgari, Versace, Prada, Moschino, Sergio Tacchini, Ungaro, Salvatore Ferragamo, Brooks Brother ve Versus gibi markaların da lisanslı üretimini gerçekleÅŸtiren Luxottica Group, 1990'larda distribütörler kanalıyla girdiÄŸi Türkiye'de 1999 yılında yaptığı bir ortaklıkla kendi ÅŸirketini kurdu. Gatelli Türkiye'deki faaliyetlerine iliÅŸkin şöyle konuÅŸtu:‘‘Luxottica, 2002'de Türkiye'de 15.5 milyon euro civarında bir ciro elde etti. 2003 için ciro hedefimiz 18 milyon euro civarında. Türkiye'deki pazar payımız, orta üst ve üst tüketici grubunun satın aldığı markalar arasında yüzde 50-60 civarında. 1999 yılından bu yana Türkiye'de fiyatları 100 ila 400 dolar arasında deÄŸiÅŸen 1 milyon gözlük sattık.’’TÃœRKÄ°YE ÖNEMLÄ° PAZARTürkiye'nin hızlı ve çabuk büyüyen bir pazar olduÄŸuna dikkat çeken Gatelli, Türkiye'de daha fazla büyüme potansiyelleri olduÄŸunu söyledi. 70 milyon nüfusuyla Türkiye'nin önemli bir pazar olduÄŸunu da kaydeden Gatelli, ‘‘Türkiye'nin geleneksel ve muhafazakar bir pazar olduÄŸu düşünülür ama buraya geldiÄŸinizde hiç de öyle olmadığını görüyorsunuz. Yeniliklere çok açık bir pazar. En trendy modelleri burada satıyoruz. Trendler çok iyi takip ediliyor ama Türkiye'de dışarda olduÄŸu gibi gözlük satan büyük maÄŸaza zincirleri yok. Klasik maÄŸazacılık anlayışıyı hakim’’ dedi.Avrupa'da telefonla sipariÅŸ edilen 1 gözlüğün ortalama 2 günde tüketiciye ulaÅŸtırıldığını söyleyen Gatelli, Türkiye'deki gümrük uygulamaları ve bürokrasi nedeniyle bunun ortalama 1 hafta olduÄŸunu belirtti. ‘‘Türkiye her an Avrupa'ya biraz daha yaklaşıyor’’ diyen Gatelli, bu süreçte Türkiye'nin ticareti kolaylaÅŸtırması gerektiÄŸini kaydetti.1960'lı yılların başında kurulan Luxottica'nın 29 ülkede kendi ofis ve kurduÄŸu ortak dağıtım ÅŸirketleriyle 5 kıtada faaliyet gösterdiÄŸini belirten Gatelli, ürettikleri gözlüklerin 120 ülkeye ihrac edildiÄŸini söyledi.Geçen yıl 32 milyon adet gözlük üretimi yaptıklarını kaydeden Gatelli,‘‘Bu yıl hedefler daha yüksekti ama savaÅŸ nedeniyle tüm dünyada yılın ilk yarısında bir daralma oldu. Bu yıl sonunda ise en az 35 milyon üretim rakamını yakalamak istiyoruz’’ dedi. Gatelli Amerika, Almanya, Ä°talya, Fransa, Ä°spanya ve Japonya'nın en önemli pazarlarından bazıları olduÄŸunu vurguladı. 6'sı Ä°talya'da 1'i Çin'de olmak üzere toplam 7 fabrikaları olduÄŸunu belirten Gatelli, üretimin yüzde 95'ının Ä°talya'da gerçekleÅŸtiÄŸini söyledi. Asker gözlüğü Ray-Ban en popüler marka1937'de Amerikan askerlerinin gözlük ihtiyacını karşılamak için kurulan Ray-Ban'in askerlerin tercih edeceÄŸi klasik gözlükler yaptığını belirten Gatelli, ‘‘1999'da Luxottica, Ray-Ban'i alarak üretimine baÅŸladı. Ray-Ban'in çizgisi 2000 yılında oldukça deÄŸiÅŸti. Klasik modellere sahip marka yılda 2-3 kolleksiyon hazırlar hale geldi.’’ dedi. Ray-Ban'in tüm dünyada olduÄŸu gibi Türkiye'de de en çok satan gözlük markası olduÄŸunu söyleyen Gatelli, ‘‘Mart ayında piyasaya çıkan Ray-Ban optik gözlükleri de kendi fiyat klasmanında Türkiye'de en çok satanlar arasında’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!