Türkiye gözlükte modayı en yakın izleyen pazar

Güncelleme Tarihi:

Türkiye gözlükte modayı en yakın izleyen pazar
Oluşturulma Tarihi: Kasım 10, 2003 01:59

Dünyanın en büyük güneş gözlüğü üreticilerinden biri olan İtalyan Luxottica'nin Türkiye Genel Müdürü Marco Gatelli, genellikle orta üst ve üst kesim tüketicilere hitap eden güneş gözlüğü markalarının Türkiye'de iyi satışlar elde ettiğini söyledi.

Luxottica, Ray-Ban, Killer Loop, Sferoflex, Persol ve Vogue gibi kendi markalarının yanısıra Chanel, Bulgari, Versace, Prada, Moschino, Sergio Tacchini, Ungaro, Salvatore Ferragamo, Brooks Brother ve Versus gibi markaların da lisanslı üretimini gerçekleştiren Luxottica Group, 1990'larda distribütörler kanalıyla girdiği Türkiye'de 1999 yılında yaptığı bir ortaklıkla kendi şirketini kurdu. Gatelli Türkiye'deki faaliyetlerine ilişkin şöyle konuştu:

‘‘Luxottica, 2002'de Türkiye'de 15.5 milyon euro civarında bir ciro elde etti. 2003 için ciro hedefimiz 18 milyon euro civarında. Türkiye'deki pazar payımız, orta üst ve üst tüketici grubunun satın aldığı markalar arasında yüzde 50-60 civarında. 1999 yılından bu yana Türkiye'de fiyatları 100 ila 400 dolar arasında değişen 1 milyon gözlük sattık.’’

TÜRKİYE ÖNEMLİ PAZAR

Türkiye'nin hızlı ve çabuk büyüyen bir pazar olduğuna dikkat çeken Gatelli, Türkiye'de daha fazla büyüme potansiyelleri olduğunu söyledi. 70 milyon nüfusuyla Türkiye'nin önemli bir pazar olduğunu da kaydeden Gatelli, ‘‘Türkiye'nin geleneksel ve muhafazakar bir pazar olduğu düşünülür ama buraya geldiğinizde hiç de öyle olmadığını görüyorsunuz. Yeniliklere çok açık bir pazar. En trendy modelleri burada satıyoruz. Trendler çok iyi takip ediliyor ama Türkiye'de dışarda olduğu gibi gözlük satan büyük mağaza zincirleri yok. Klasik mağazacılık anlayışıyı hakim’’ dedi.

Avrupa'da telefonla sipariş edilen 1 gözlüğün ortalama 2 günde tüketiciye ulaştırıldığını söyleyen Gatelli, Türkiye'deki gümrük uygulamaları ve bürokrasi nedeniyle bunun ortalama 1 hafta olduğunu belirtti. ‘‘Türkiye her an Avrupa'ya biraz daha yaklaşıyor’’ diyen Gatelli, bu süreçte Türkiye'nin ticareti kolaylaştırması gerektiğini kaydetti.

1960'lı yılların başında kurulan Luxottica'nın 29 ülkede kendi ofis ve kurduğu ortak dağıtım şirketleriyle 5 kıtada faaliyet gösterdiğini belirten Gatelli, ürettikleri gözlüklerin 120 ülkeye ihrac edildiğini söyledi.

Geçen yıl 32 milyon adet gözlük üretimi yaptıklarını kaydeden Gatelli,‘‘Bu yıl hedefler daha yüksekti ama savaş nedeniyle tüm dünyada yılın ilk yarısında bir daralma oldu. Bu yıl sonunda ise en az 35 milyon üretim rakamını yakalamak istiyoruz’’ dedi. Gatelli Amerika, Almanya, İtalya, Fransa, İspanya ve Japonya'nın en önemli pazarlarından bazıları olduğunu vurguladı. 6'sı İtalya'da 1'i Çin'de olmak üzere toplam 7 fabrikaları olduğunu belirten Gatelli, üretimin yüzde 95'ının İtalya'da gerçekleştiğini söyledi.

Asker gözlüğü Ray-Ban en popüler marka

1937'de Amerikan askerlerinin gözlük ihtiyacını karşılamak için kurulan Ray-Ban'in askerlerin tercih edeceği klasik gözlükler yaptığını belirten Gatelli, ‘‘1999'da Luxottica, Ray-Ban'i alarak üretimine başladı. Ray-Ban'in çizgisi 2000 yılında oldukça değişti. Klasik modellere sahip marka yılda 2-3 kolleksiyon hazırlar hale geldi.’’ dedi.

Ray-Ban'in tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de en çok satan gözlük markası olduğunu söyleyen Gatelli, ‘‘Mart ayında piyasaya çıkan Ray-Ban optik gözlükleri de kendi fiyat klasmanında Türkiye'de en çok satanlar arasında’’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!