"Türkiye F1 takviminde kalsa iyi olurdu"

Güncelleme Tarihi:

Türkiye F1 takviminde kalsa iyi olurdu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 10, 2011 11:34

Pirelli Başkan ve Üst Yöneticisi Marco Tronchetti Provera, Pirelli'nin 2011-2013 yılları arasında Formula 1 yarışlarında tek resmi lastik tedarikçisi olduğunu belirterek, “Tüm Formula 1 yarış lastiklerinin üretimini Türkiye'de gerçekleştiriyoruz. Türkiye'nin Formula 1 takviminde kalması bizim açımızdan iyi olurdu” dedi.

Haberin Devamı

Formula 1 lastiklerinden geliştirilen ve lüks segmente hitap eden ilk yol lastiği P Zero Silver, çağdaş sanatın sunulduğu uluslararası sergi alanlarından Milano'daki “Hangar Bicocca”da tanıtıldı.

Provera, Pirelli'nin 2011-2013 yılları arasında Formula 1 yarışlarına tek resmi lastik tedarikçisi olarak destek vereceğini anımsatarak, bu lastiklerin de İzmit Fabrikası'nda üretileceğini belirtti.

İzmit fabrikasında sadece Formula 1 lastiklerini değil, motor sporları için de lastik ürettiklerini anlatan Provera, Türkiye'deki fabrikalarının dünyadaki en büyük fabrika olduğunu kaydetti.

Türkiye'de son 10 yılda yaptıkları yatırımların 250 milyon avroyu aştığını, bu yıl otomobil ve kamyon lastik üretimine 30 milyon avro, çelik kord üretimine de 5 milyon avro yatırım yaptıklarını bildiren Provera, “Türkiye'deki fabrikamız kaliteli ürünler üretiyor olması nedeniyle bizim için oldukça büyük bir öneme sahip. Ürettiğimiz ürünlerimizin kalitesini her geçen gün daha da artırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz” dedi.

Tüm yarış lastiklerinin üretimi için Türkiye'ye odaklandıklarını vurgulayan Provera, çalışanlarının yetenekleri ve teknolojik gelişmelere dair elde ettikleri deneyimlerin Türkiye'ye olan güveni perçinlediğini söyledi. Provera, “Türkiye'deki varlığımızdan ve Türk çalışanlarımızla gurur duyuyoruz” dedi.
Tanıtımı yapılan yeni lastiğin İtalya'daki Settimono Torinese fabrikasında üretileceğini belirten Provera, Türkiye fabrikasında ağırlıklı yüksek performans ve çevreci ürünlerin üretimini gerçekleştirdiklerini belirtti. Provera, Türkiye'deki lüks segment pazarına ilişkin şunları söyledi:

“Son yıllarda özellikle son 3 yılda, Türkiye'de lüks segmentin oldukça yüksek bir ivme ile büyüdüğünü görüyoruz. Üst segment araçlara olan talep her geçen gün artmakta. Yüksek teknolojiye sahip daha fazla sofistike aracı yollarda görüyoruz. Gerek her geçen gün talebi artan bu araçlar gerekse küçük sınıf araçlar daha gelişmiş teknolojiye sahip, daha güvenli ve çevre dostu lastiklere ihtiyaç duyuyorlar ve bu lastiklere olan talebi artırıyorlar. İnanıyorum ki Türkiye'de bu segment standartlardan daha hızlı bir büyüme gerçekleştirecek.”

“TÜRKİYE OLMALI”

Pirelli Başkanı Provera “Türkiye'nin Formula 1 takviminden çıkartılması ve bunun Pirelli'nin Türkiye'deki imaj ve bilinirliğine etkisine” ilişkin soruyu, “Türkiye bizim için oldukça önemli. Tüm Formula 1 yarış lastiklerinin üretimini burada gerçekleştiriyoruz. Bu nedenle tabii ki Türkiye'nin Formula 1 takviminde kalması bizim açımızdan iyi olurdu. Her şeyden önemlisi Türkiye bizim stratejimiz açısından oldukça önemli bir ülke. Fakat benim Türkiye'nin takvimde kalması ile ilgili kararın arkasında yatan ekonomik ve politik kararlara karışmam mümkün değil” diye yanıtladı.

“Tüm dünya ekonomik sıkıntılar yaşarken Türkiye ekonomisi daha güçlü bir duruş sergiliyor. Bu konuda neler söyleyebilirsiniz?” sorusuna Provera, “Bu doğru. Türkiye günümüz rekabet koşullarında daha rekabetçi olmak için doğru yönde ilerliyor. Ben de inanıyorum ki bizim de Türkiye ile paralel bir yolda ilerlememiz, iyileşmemiz gerekli. Tüm Avrupa'nın daha iyi rekabet edebilmesi için reformlara ihtiyacı var. Türkiye son yıllarda oldukça iyi atılımlar gerçekleştirdi” yanıtını verdi.

PİRELLİ'NİN YATIRIMLARI

Tanıtım toplantısında konuşan Marco Tronchetti Provera, son 10 yılda dünyada her şeyin değiştiğini, yeni teknolojiler geliştiğini ve dünya ülkelerinin daha kompleks ve birbirine bağlı bir hale geldiğini belirterek, şöyle konuştu:

“Pirelli olarak son 5-6 yılda yaptığımız çalışmalarla Latin Amerika'daki varlığımızı güçlendirdik. NAFTA pazarında yer almak için Meksika'da operasyonlarımızı başlattık. Romanya'da yeni fabrika açtık. Mısır ve Türkiye'deki operasyonlarımızı genişlettik. Çin'de endüstriyel varlığımızı başlattık ve Rusya'da bir tesis kurduk. Hindistan'da henüz yüksek teknolojili ürünlerimizi destekleyen bir yapı yok ama oraya da ileride girmeyi planlıyoruz. Teknolojilerimizi daha da geliştirip farklı bölgelere operasyonlarımızı kaydırıyoruz.”

Son 10 yılda lüks segment otomobil pazarının tüm lastik pazarı içerisinde oldukça genişlediğini, tüketicilerin taleplerinin dünya çapında daha sofistike ürünlere yöneldiğini belirten Provera, “Sadece lider olduğumuz Lamborghini, Ferrari ve Porsche'ler değil orta sınıf araçların üst segment modelleri de Formula 1 lastikleri gibi yüksek performans beklentilerini karşılayan lastiklere ihtiyaç duyuyor. Günümüzde çok satan ürünler daha büyük ürünler. Bu da üst segment pazarının daha da büyümesini sağlıyor” diye konuştu.

Provera, Pirelli'nin satışlarının yüzde 25'ini orijinal ekipman lastiklerinin oluşturduğunu, yüzde 75'inin yenileme pazarından geldiğini ifade ederek, dünyada araç satışı ve yeni otomobile talep azalsa da lastik satışlarının düşmediğini, hatta pazarın üst segment tarafının daha hızlı büyüdüğünü kaydetti. Marco Tronchetti Provera, yeni lastiklerinin 2012 baharında sınırlı sayıda üretilerek, satışa sunulacağını bildirdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!