Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 2005 00:00
33 ülkede yaklaşık 500 mağazası bulunan Mothercare, en hızlı büyüdüğü pazar Türkiye’de, 10 yılda mağaza sayısını 3 kat artırmayı planlıyor. Mothercare CEO’su Ben Gordon ‘Türkiye heyecan verici bir pazar. Etkilenmemek mümkün değil’ dedi.
‘ANNE ve bebeğin milliyeti yoktur’ sloganıyla 44 yıl önce yola çıkan ve bugün 33 ülkede yaklaşık 500 mağazası bulunan İngiliz Mothercare, Türkiye’de 20 olan mağaza sayısını 10 yılda 3 kat artırarak 60’a çıkarmayı planlıyor. 2000 yılında Demsa’nın Türkiye temsilciliğini üstlendiği Mothercare’in CEO’su Ben Gordon, ‘2004 yılında Türkiye grubumuz içinde dünya üçüncüsü oldu. Türkiye bizim en hızlı büyüyen pazarımız. Türkiye heyecan verici bir pazar. Etkilenmemek mümkün değil’ diye konuştu. Gordon doymuş İngiltere ve Avrupa pazarına kıyasla Türkiye’nin daha fantastik bir pazar olduğuna dikkat çekerek, Türkiye’deki ekonomik ve yapısal değişikliklerin umut verici olduğunu kaydetti.
YÜZDE 40 BÜYÜYOR: Mothercare’in Birleşik Krallık dışında en başarılı olduğu ülkenin Suudi Arabistan olduğunu belirten Gordon ‘Genel olarak Ortadoğu bizim en büyük pazarımız. Pazar büyüklükleri açısından Rusya, Ortadoğu, Türkiye ve Yunanistan listenin başında yer alıyor. Türkiye’deki büyüme oranımız şu anda yüzde 27. Yeni mağazalarla birlikte bu yüzde 40 olacak’ diye konuştu. Gordon Türkiye’de işlerin yolunda gittiğine de işaret ederek ‘Türkiye’deki ekibin iyi yönetimi sayesinde bu rakamlara ulaştık. Böylesi büyüme oranı hiçbir ülkede yok’ dedi.
KRİZ BEBEKLERE VIZ GELİR:
Dünyada ekonomik krizler yaşandığı zamanlarda da Mothercare’in bundan olumsuz etkilenmediğini söyleyen Gordon şöyle devam etti: ‘Türkiye’de de kriz bizi etkilemedi. Anne ve bebeklerin ihtiyacı, beklentisi dünyanın her yerinde aynı. Bebekler kriz tanımıyor. Kriz bebeklere vız gelir. Hatta kriz dönemlerinde nüfus daha çok artar. Krizlerde dışarı daha az çıkan insanlar daha çok seks yapıyorlar. Böylece nüfus daha çok artıyor.’
Türkiye’deki üretimi artırma planımız var
TÜRKİYE’de nevresim gibi ev tekstil ürünleri başta olmak üzere anne ve bebek giyim üretimi yaptırdıklarını anlatan Mothercare CEO’su Ben Gordon ‘Hindistan, Çin ve Srilanka’da üretim üslerimizden. Türkiye Avrupa’ya yakınlığı, çabuk teslim etme kabiliyeti ve tekstildeki tecrübesiyle çok iyi bir tedarikçi. Özellikle anne, bebek ve çocuk giyimde Türkiye’deki üretimi artırmayı planlıyoruz’ diye konuştu.
Dünya cirosu 450 milyon sterlinDÜNYANIN en büyük hamile ve bebek markası olduklarını kaydeden Gordon şöyle konuştu: ‘Biz hamile iç giyim, spor giyim ve abiyenin yanında hamile bakım araçları, bebek kıyafetleri, ayakkabılar, aksesuarlar, kız ve erkek çocuk giyim, ev tekstili, yatak odası mobilyaları, mama sandalyesi, banyo ve tuvalet gereçleri satıyoruz. Mothercare herşeyi bir arada bulabileceğiniz bir dünya. Dünya ciromuz 450 milyon sterlin (yaklaşık 800 milyon
dolar).’
En büyük pazarı Suudi Arabistan
33 ülkede mağazaları olduğunu kaydeden Gordon, ‘235 tanesi İngiltere, İskoçya, Kuzey İrlanda ve Galler’den oluşan Birleşik Krallık’ta, 247 tanesi de Avrupa, Ortadoğu ve Uzakdoğu’da. En büyük pazarımız Suudi Arabistan’ dedi.
Demokratik marka
ANNE adaylarının, 8-10 yaşa kadar çocuklu annelerin ana tüketici grupları olduğunu bildiren Gordon şunları söyledi: ‘Anne adayları önce kendileri için, sonra doğan bebekleri için, daha sonra büyüyen çocukları için Mothercare’e geliyor. Biz kendimize demokratik marka diyoruz. Her gelir grubundan insan bizim müşterimiz. Birleşik Krallık’ta hamile kadınların yüzde 85’i mağazalarımıza geliyor. Onlarla aramızdaki ilişki güvene dayanıyor. Sadece alışveriş yapmak için değil öğrenmek için de geliyorlar. Biz hamile giyimi, kadın giyim gibi alıyouz. Hamileler şık ve modaya uygun giyinebiliyor.’
Yenidoğana İngilizler Türklerin 2 katı harcıyor
TÜM dünyada en çok satan ürün gruplarının yenidoğan giysileri olduğunu belirten Gordon, ‘Birleşik Krallık’ta yenidoğan için Mothercare’lerde yapılan ilk harcamaların ortalaması 2 bin sterlin (3540 dolar) civarında. Türkiye’de ise 2 bin dolar civarında’ dedi.