ANKA
Oluşturulma Tarihi: Kasım 12, 2008 15:28
Fransız sigorta şirketi Groupama, Türkiye’nin uluslar arası iştirakler içinde en büyük üçüncü pazar olarak konumlandırıldığını açıkladı.
Güneş Sigorta'nın yüzde 36'sına sahip olan, 2006 yılında
Başak Sigorta’yı, 2008 yılında da Güven Sigorta’yı satın alarak Türkiye sigortacılık pazarındaki iddiasını arttırmayı hedefleyen Fransız sigorta şirketi Groupama, Türkiye’nin uluslararası iştirakler içinde en büyük üçüncü pazar olarak konumlandırıldığını açıkladı.
Groupama Uluslararası Genel Müdürü Jean François Lemoux, Avrupa’da hayat dışı branşlarda sigorta prim üretiminin milli gelirin yüzde 3.2’sini, Türkiye’de ise yüzde 1.4’ünü oluşturduğunu, hayat branşında bu açığın çok daha yüksek olduğunu belirterek, “ Avrupa’da hayat sigortalarında prim üretimi milli gelirin yüzde 5.6’sına çıkarken, Türkiye’de bu oran binde 2 gibi çok alt düzeyde. Türkiye’de sigortacılık sektörü gelecek 5-10 yılda çok hızlı bir gelişme gösterecek. Türkiye bizim için benzersiz bir büyüme platformu oluşturacak ve tarım başta olmak üzere ana sigorta alanlarında üstleneceğimiz sorumlulukla referans bir sigorta şirketi olacağız” dedi.
Lemoux “Türkiye’ pazarına sunduğu potansiyel açısından çok büyük bir önem veriyoruz. Grup yetkililerimiz Türkiye’ye yaptıkları ziyaretlerle Türkiye’nin önemini her defasında daha iyi görüyorlar” diye konuştu.
Güven Sigorta’nın Groupama tarafından satın alınması süreciyle bilgi vermek amacıyla düzenlenen basın toplantısına Groupama Uluslararası Genel Müdürü Jean François Lemoux, Başak Groupama Investment Bosphorus Holding A.Ş. Genel Müdürü Jean René de Charette ve Başak Groupama Sigorta A.Ş. Genel Müdürü Alain Baudry ile Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü Bedrettin Yıldırım katıldı.
"GELECEK HAFTA PARA KASADA OLUR"Lemoux,Güven Sigorta’nın satın alma anlaşmasının son aşamaya geldiğini ve gelecek hafta içinde Hazine nezdindeki işlemlerin tamamlanacağını ve paranın Tarım Kredi Kooperatifleri Birliği kasasına gireceğini açıkladı.
Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü Bedrettin Yıldırım da, “ Güven Sigorta için üç potansiyel alıcı vardı. 200 milyon YTL teklifle başlayan ve uzun pazarlıklar sonucunda en iyi teklifi bize sunan Groupama’ya 350 milyon YTL bedelle bu satışın yapılmasına karar verdik” dedi.
Jean François Lemoux, kriz koşulları içinde bu satın alma gündeme gelmiş olması halinde bile Güven Sigorta’yı alma kararlılığını sürdüreceklerini kaydederek “ Bugün kriz ortamında satın alır mıydınız diye sorarsanız yanıtım evet olacak. Biz 100 yılı aşan bir grup olarak kısa vadeli değil, uzun vadeli bir vizyonla hareket ediyoruz. Ancak 350 milyon YTL teklif eder miydik onu bilemem” diye konuştu.
"PAZAR PAYI TARIMDA YÜZDE 50’YE ÇIKACAK"Güven Sigorta’nın alımıyla Groupama’nın Türkiye’deki rekabetçi konumunun güçlendiğini ifade eden Jean François Lemoux, “Bu satın almayla birlikte hayat dışındaki yerimiz sekizincilikten beşinciliğe ve yüzde 7.5’lik bir pazar payına yükselecek. Hayat branşında ise ikinciliğe ve yüzde 16.8’lik bir pazar payına çıkacağız.Tarım sigortalarında ise zaten birincilik olan konumumuz çok daha güçlenerek yüzde 50’lik pazar payını yakalamış olacağız” dedi.
14.9 MİLYAR EURO CİROGroupama Uluslararası Genel Müdürü Jean François Lemoux konuşmasında, uluslararası operasyonlarla ilgili bilgi verirken şunları söyledi:
“Groupama olarak 14,9 milyar
euro ciro ve 938 milyon euro net kâr ile sigorta sektöründe sürekli ve kârlı bir büyüme içindeyiz. Dünya çapında yaklaşık 11 milyon müşterimize 37 bin 500 çalışanımızla hizmet veriyoruz. Son 5 yıl içinde net kârımız yüzde 16,4 büyüme göstererek, 2003 yılında 268 milyon euro’dan 2007 yılsonu itibariyle 938 milyon euro’ya yükselmiştir. Aynı şekilde grubun özsermayesi de yüzde 274 büyüyerek, 2003 yılında 4 milyar euro’dan 2007 yıl sonunda 8.5 milyar euro’ya çıkmıştır.”
"KRİZDE HİSSE SENEDİ VARLIKLARIMIZ ERİDİ"Toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Jean François Lemoux, krizin etkileriyle ilgili bir soruya şöyle cevap verdi:
“Kriz koşullarında bankalar kadar etkilenmesek de aktiflerimizdeki varlıklar nedeniyle belirli bir etki oldu. Bu tüm sigorta şirketleri için geçerli. Portföyümüzdeki
hisse senetlerinin değerleri eridi. Ancak bu varlıklar aktiflerimizin yüzde 10 gibi küçük bir kısmını oluşturuyor. Sigorta şirketleri iyi yönetildiği sürece krizden fazla etkilenmezler. AIG gibi sigorta şirketleri doğrudan sigortacılık faaliyetlerinden dolayı değil, spekülatif mali operasyonlarından dolayı zor duruma düştüler”
"EKONOMİK YAVAŞLAMA SİGORTAYI DA ETKİLER"Ekonomik büyümedeki yavaşlamanın Batı Avrupa’da kendini hissettirdiğini ve bunun sigorta sektörüne de yansıyacağını belirten Lemoux şöyle dedi:
“Türkiye’nin ekonomik büyümesinde de yavaşlama sinyalleri alıyoruz. Otomobil satışları düşüyor, fabrikalar daha az verimli çalışıyor. Bu doğal olarak sigorta sektöründe de küçülmelere yol açıyor. Ancak belirsizlikler bazen sigorta sektörünün büyümesi için de fırsatlar yaratabiliyor. Yarın kaygısı arttığı için sigortacılık ürünleri kişiler için güvenceler getirebiliyor. Ben fazla karamsar değilim. Bankacılık sektörüne yönelik oluşan güven kaybının sigorta sektörüne yansımayacağını düşünüyorum.”
"VAKIFBANK GÜNEŞ SİGORTA’YI SATARSA DÜŞÜNÜRÜZ"Groupama’nın Güneş Sigorta’daki payının yüzde 36 olduğunu hatırlatan Lemoux, Vakıfbank’ın şirketi satışa sunması durumunda ilgileneceklerini belirterek, “Vakıfbank bu konuda bir uluslararası bankayı yetkilendirmiş durumda. Bizimle de görüşmeler oldu. Ancak kriz ortamında bu satış işleminin birazcık bekleme sürecine girdiğini ve askıya alındığını hissediyoruz. Ancak satış söz konusu olduğunda biz de alıcı taraflardan biriyiz doğal olarak” diye konuştu.
"GÜVEN VE BAŞAK MARKALARI KORUNABİLİR, DÜŞÜNÜYORUZ"Markaların korunmasıyla ilgili sorulara yönelik Lemoux şu açıklamayı yaptı:
“Türkiye’de Başak Sigorta ile Güven Sigorta gibi iki önemli marka değeri söz konusu. Pazar gerçeğine uygun bir marka stratejisi izliyoruz. Henüz hangi markaların korunacağı ya da Groupama’nın öne çıkıp çıkmayacağı konusunda bir karar vermiş değiliz. Gelecek yıl kesinleşir. Hala üzerinde çalışıyoruz ve bu konu önemli. Hem Başak hem de Güven Sigorta için çalışanların kalitesi ve dağıtım kanallarının gücü çok önemli bizim için. Bazı ülkelerde mevcut markalarla devam ettik, bazı satın almalarda ise Groupama ismi altında marka oluşturduk. Bu basit bir konu değil En iyi çözümü bulacağımıza inanıyorum”