Güncelleme Tarihi:
Türkiye, yaşadığı deprem felaketinde yardımına koşan ülkelere teşekkür etmeye hazırlanıyor. Turizm Bakanlığı ile Reklamcılar Derneği'nin ortaklaşa yürüttüğü çalışma sonucu 43 ülkede gazetelere, o ülkelerin dilinde teşekkür ilanları verilecek.
Marnara Bölgesinde yaşanan deprem felaketinin ardından Türkiye dünyaya 43 dilde teşekkür edecek. Turizm Bakanı Erkan Mumcu ile Reklamcılar Derneği (RD) arasında yapılan görüşmeler sonucunda, deprem felaketi sonrası Türkiye'ye yardım eden 43 ülkeye kendi dillerinde teşekkür ilanları verilmesi kararlaştırıldı. Sarılma duygusunun ana tema olduğu teşekkür ilanı örneklerinden 220 adet hazırlayan RD üyeleri, önerilerini Turizm Bakanlığı'na sundular. Turizm Bakanlığı ise yaptığı ön seçme ile bu ilan örneklerinden 10 tanesini son değerlendirmeye aldı. Son değerlendirmeye alınan öneriler arasında seçimin en kısa sürede yapılacağı ve teşekkür ilanlarının kısa sürede dünya medyasına verileceği belirtildi.
MİLLİ TAKIM
Turizmi Bakanı Erkan Mumcu ile RD üyeleri arasında yapılan görüşmelerin ardından Türkiye'nin ‘‘kurumsal imajı’’ nı sağlamaya yönelik bir kampanya başlatılması ve bu kampanyanın RD'den seçilecek 11 kişilik bir uzman kadro ile yürütülmesi kararlaştırıldı. ‘‘Milli Takım’’ adı verilen bu kadro Turizm Bakanı'ndan alacağı kısa bilgilerin ardından Türkiye'nin tanıtım konseptini ortaya çıkaracak. Konseptin kabulünü ardından RD'ye bağlı ajanslar hazırladıkları kampanya önerilerini Bakanlığa sunacaklar.
ISMARLAMA KİTAP
RD Başkanı Hulki Aktunç, günümüzde tanıtım kampanyalarında kitapların önemine dikkat çekerek, ABD'de para karşılığı yazı yazan büroların olduğunu bu büroların para karşılığı aşk mektubundan, romana kadar herşeyi yazdığını söyledi. Yazar Viladamir Pozner'ın ‘‘Amerika Birleşmemiş Devletleri’’ romanındaki ‘‘Gölge Yazarlar Bürosu’’nun gerçekte de varolduğunu belirten Aktunç,‘‘Bu yazarlar gerçekten gölge. Birincisi bu yazarlar siyah. ikincisi para karşılığı yazı yazıyorlar. Ramses kitapları örneğinde görüldü gibi ısmarlama kitabın etkisi çok yüksek oluyor’’ dedi.
SPONSOR BULUNACAK
Önümüzdeki dönemde düzenlenmesi düşünülen tanıtım kampanyaları sadece Turizm Bakanlığı katkılarıyla yapılmayacak. Kampanyalara içeriğe göre sponsorlar alınacak. Türkiye'de faaliyet gösteren büyük şirketlerin desteğiyle yürütülecek kampanyalarda Türkiye her yönüyle ve tüm araçlar kullanılarak tanıtılacak. Kampanyalar aracılığıyla dünya kamuoyuna,reklam ajansları tarafından oluşturulacak Türkiye imajı iletilecek.
Türkiye tanıtımına Cesur Yürek örneği
RD Başkanı Hulki Aktunç, Turizm Bakanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan tablonun çok olumlu olduğunu ve önümüzdeki dönem Türkiye'nin tanıtım kampanyasının çok boyutlu olarak sürdürüleceğini söyledi. Brave Heart (Cesur Yürek) filminin İskoçya turizmini yüzde 30 arttırdığını belirten Aktunç, ‘‘İskoçya sadece Cesur Yürek filmi ile milyonlarca dolar turizm geliri elde etti. Mısır, Ramses kitapları ve filmi ile düşen turizm gelirlerini yükseltmeyi başardı. Artık bir ülkeye tanıtmak için sadece sokak ilanları kullanılmıyor. Türkiye'nin tanıtımı için medya ilanlarından lobiciliğe kadar her yolu deneyeceğiz’’ dedi.