Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2010 00:00
Anadolu Grubu ve dünyaca ünlü yazım gereçleri firması Alman Faber-Castell’in ortaklığında faaliyet gösteren Adel Kalemcilik, evini sırtında taşıyan tosbağadan (kaplumbağa) esinlenerek ‘Tosbag’ çanta serisini yarattı. Faber-Castell okul ve sırt çantalarında farklı bir konsept ve tarz üzerinde ilerlediklerini belirten Adel Kalemcilik Genel Müdürü Taner Dursun, “Faber-Castell okul çantaları ilk bizimle ortaya çıkmış oldu. Türkiye bir nevi pilot uygulama olacak” dedi.
İlk yıl 50 bin satış hedefi
Bu ürünle ilkokul öğrencilerinden gençlere kadar her kesime hitap ettiklerini belirten Dursun sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüm ürünlerimizde olduğu gibi, çantalarda da ürün güvenliğini ön planda tuttuk ve uluslararası kabul görmüş laboratuvarlarda test ettirdik. İlk yıl 50 bin adet satmayı planlıyoruz. Benzer kumaşlardan kalem kutusu serisi de yaptık. Çantaların fiyatları 40-80 TL arasında. Türkiye’de böyle üretim kalmadığı için Çin’de ürettiriyoruz.”
200 milyon TL’lik pazar
Dursun, kırtasiye kanalında satılan okul ve sırt çantaları, defterler ve dosyalama ürünlerinin toplam pazar büyüklüğünün üretici-ithalatçı fiyatlarıyla 200 milyon TL’nin üzerinde olduğunu tahmin ettiklerini belirtti. Dursun, rekabetin oldukça yoğun olduğu bu segmentlerde 3 yıl sonunda toplam 10 milyon TL’lik bir satış hacmine ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
Adel, portföyünde yer alan 2 bin 200’ün üzerinde ürün koduna ve on milyonlarca parçalık satış hacmine okul ve sırt çantasının yanı sıra spiralli lüks defter ve sunum dosyalarını da ekledi. Sektörde ürünlerini tanıtmak üzere 15 yıldır fuar düzenleyen Adel Kalemcilik, önceki gün İstanbul’da başlayan fuarı 20 günlük sürede 13 şehire taşıyacak. Dursun, yıllık iç piyasa satışlarının yüzde 40-45’ini bu fuarda yaptıklarını söyledi. Dursun, önümüzdeki dönemde ürünlerini sergilemek için, perakende satışın da gerçekleşeceği bir show-room mağaza açacaklarını da sözlerine ekledi.
Adel Kalemcilik, 1 Ocak 2010 itibariyle Avrupa bölgesi isim hakkı Faber-Castell tarafından satın alanına Eberhard Faber’i ve ürünlerini de bundan böyle Türk tüketicisiyle buluşturacak. Faber-Castell içinde Türkiye cirodaki yüzde 10-11 payla, Brezilya, ve Almanya’nın ardından firmanın faaliyet gösterdiği 120 ülke içinde 3’üncü sırada yer alıyor.
Adel’i yeniden canlandırılacak
ADEL markasını biraz ihmal ettiklerini belirten Taner Dursun, “Biz Faber-Castell’e yoğunlaştık ve Adel’i ihmal ettik. Adel’in imajını yeniden yükseltmek için yeni bir logo tasarladık” dedi.