Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2007 00:00
Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarıyla Türk beyaz eşya sektörünün yaklaşık dörtte birini elinde bulunduran BSH’nin İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, Türkiye’nin BSH’nin dünyadaki en büyük üretim üssü haline geldiğini söyledi.
BOSCH, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarıyla Türk beyaz eşya sektörünün yaklaşık dörtte birini elinde bulunduran BSH İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, Türkiye’nin BSH’nin dünyadaki en büyük üretim üssü haline geldiğini söyledi. Klein, "Böylece, Türkiye de BSH Grubu içinde 4 büyük beyaz eşya üretiminin yapıldığı tek ülke olma özelliğine kavuştu" dedi.
ÜRETİMİ 3 MİLYONA ÇIKARDIK: BSH İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, BSH Ev Aletleri’nin Çerkezköy’deki üretim tesisinde kurulan yeni bulaşık fabrikasının açılış töreninde yaptığı konuşmada, BSH’nin Türkiye’yi üretim üssü olarak seçmesinin tesadüf olmadığını belirtti. Türkiye’nin 15 milyon adeti aşan üretimiyle, beyaz eşyada Avrupa’nın en büyük ilk dört üreticisi arasında yer aldığını ifade eden Klein, "Bu tablo içerisinde, biz de Çerkezköy’deki üretimimizi 3 milyon birime çıkararak, BSH’nin dünya çapındaki üretim tesisleri arasında 1’inci sıraya yükseldik" diye konuştu.
74 MİLYON YTL YENİ YATIRIM: Klein, Türk ekonomisinin sağlıklı gelişmesi için, sıfırdan yeni işletmeler kuracak yatırımcıların ülkeye gelmesi gerektiğine inandıklarını dile getirerek, BSH olarak geçen yıl Türkiye’ye 95 milyon YTL’lik yatırım yaptıklarını hatırlattı. 2007’de ise 74 milyon YTL daha yatırım yaparak Türkiye’deki istihdamlarını yüzde 18 artırmayı hedeflediklerini belirten Klein, "Halen Türkiye’deki yabancı yatırımlı en büyük 8’inci sanayi kuruluşuyuz ve önümüzdeki yıllarda üretim kapasitemizi 4.5 milyon birime yükseltmeyi hedefliyoruz" dedi.
SEKTÖRDEN HIZLI BÜYÜDÜK: Türk beyaz eşya sektörüne Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau markalarıyla hizmet veren BSH’nin cirosunun önceki yıla göre yüzde 20 artışla, 1.8 milyar YTL’ye yükseldiğine dikkat çeken Klein, bu büyümenin üretim kapasitesini artırmaya yönelik sürekli yatırımlar sayesinde gerçekleştiğinin altını çizdi. Klein, şirketin ihracat cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 27 artırırken, satış hacmini de yüzde 10 büyüttüklerini ifade ederek, "Bu oran, Türk beyaz eşya sektöründeki toplam büyümenin iki katına eşit" dedi.
ÇEVRE DOSTU ÜRÜNLER ÖN PLANDA: Klein, ürün geliştirmenin ve üretimin her aşamasında, "çevre dostu ürün" hedefini ön planda tuttuklarını vurgulayarak, şunları söyledi: "Çevresel etkileri tasarım aşamasından itibaren hesaba katıyoruz. Ürünlerimizin su ve elektrik tüketimlerini düşürerek, yalnız bireylerin değil, dünyanın da kazançlı çıkmasını sağlamak için çalışıyoruz."