Türkiye’den timsah yürüyüşü

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’den timsah yürüyüşü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2013 00:45

Lacoste ve Gant gibi markaları bünyesinde bulunduran, Maus Freres Group, Türkiye’deki Lacoste modelini dünyaya örnek gösteriyor.

Haberin Devamı

Grubun CEO’su Jose Luis Duran, “Türkiye’de 48 mağaza ile yaptığımız ciro Brezilya’da 1300 korner ile yaptığımız ciroya eş” dedi.

BÜNYESİNDE Fransız Lacoste, Amerikalı Gant ve Aigle gibi önemli markaları barındıran Avrupa’nın en büyük perakendecilerinden İsviçreli Maus Freres Group’un CEO’su Jose Luis Duran, Türkiye’nin Lacoste satışlarında hem en büyük 10 pazar içinde hızla yükseldiğini hem de en hızlı büyüyen 3 ülkeden biri olduğunu belirtti. Türkiye’nin Lacoste içinde zirveye oynadığını kaydeden Duran, “Hem en büyük pazarlardan biri olmak hem de en yüksek büyüme rakamlarını gerçekleştirmek hayranlık uyandıran bir başarıdır. ABD ve Fransa sırasıyla en büyük pazarlar. İtalya üçüncü sıradaydı ancak krizle birlikte artık ilk 10’da bile değil. Brezilya, Çin, Kore ve Türkiye arasında zirveye doğru bir rekabet var. Bunlar bizim gelecek gördüğümüz ülkeler” diye konuştu.

TÜRKİYE ÖRNEK

4.5 milyar Euro ciroya sahip Lacoste’un hem üretim hem de satış olarak dünyaya üç bölgeye eşit olarak yayıldığını anlatan Duran, 2012’de yüzde 14 büyüyerek 1200 mağaza ve toplam 20 bin satış noktasına ulaştıklarını, bir yılda 50 milyon ürün, yani her dakika bir ürünü sattıklarını söyledi. Duran Türkiye’nin diğer pazarlardan farkını Duran şöyle anlattı: “Diğer ülkelerde çoğunlukla çok markalı büyük mağazaların içindeyiz. Türkiye’de ise ciromuzun yüzde yüzde 95’i Lacoste’un kendi mağazalarından. Örneğin 48 mağazası olan Türkiye ile 1300 satış noktası ve 60 küçük franchise butiğin bulunduğu Brezilya aynı ciroları yapıyor. Bu Türkiye’nin ne kadar iyi bir model geliştirdiğinin kanıtı. Biz bu modeli dünyadaki diğer ülkelere de taşımak istiyoruz; hali hazırda öneriyoruz zaten. Türkiye mağazacılık modeliyle örnek oluyor.”

GANT’I EMANET ETTİ

Duran, bir yıl önce Gant markasının Türkiye distribütörlüğünü de Eren Holding’e verdiklerini belirterek, “Şu anda 12 mağaza var. Biz Lacoste’un başarısını bu markaya da kazandırmak istiyoruz. Eren’in uyguladığı yöntemi nasıl diğer ülkelere örnek gösteriyorsak bu modeli Gant markası için de kullanacağız” dedi. Duran, bir yandan Türkiye’de üretime de stratejik olarak devam ettiklerini, hem perakende de hem de üretim tarafıda Türkiye’de büyümeyi sürdüreceklerini söyledi.

600 milyon lira ciro

Haberin Devamı

LACOSTE’nin Türkiye dışında Rusya, Ukrayna, Kazakistan, Özbekistan dahil 14 ülkedeki operasyonunu Eren Holding’in Perakende Grup Başkanı Mehmet Eren, sadece Lacoste tarafında yılda 8-10 milyon dolar yatırım yaptıklarını belirterek, “Lacoste’un Türkiye ve sorumlu olduğumuz ülkelerdeki toplam cirosu 600 milyon TL” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!