Selçuk YAŞAR/İSTANBUL
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2006 00:00
Doğan Yayın Holding (DYH) tarafından "Reklamda Yeni Trendler" başlığıyla gerçekleştirilen DYH Reklam Seminerleri bu yıl da ABD, Almanya ve Fransa’nın ünlü reklam ve pazarlama direktörlerini buluşturdu. Seminere katılan deneyimlerini ve stratejilerini anlattılar.
ABD Gazeteler Birliği (NAA) Başkan Yardımcısı Mort Goldstorm, "Biz sizden daha fazla şey öğreniyoruz. Mesela gazetede içeriğin üzerine basılan reklamların formatını 2-3 yıl önce Türkiye’den aldık" dedi.
BOMBARDIMAN ETKİYİ AZALTIYOR: Goldstorm, "Gazete Reklamcılığının Yeni Kuralları" başlıklı konuşmasında, gazete reklamcılığının payının 2005 yılında düştüğünü vurguladı. Goldstrom, tüketiciye bir günde çok fazla reklam bombardımanına maruz kaldığını ve bunun reklamın etkisini azalttığını söyledi.
REKLAM İÇİN GAZETE ALAN VAR:
Goldstrom, reklamın, gazetede en çok tercih edilen mecra olduğunu, hiç gazete okumayan insanların bile reklamlara bakmak için gazete aldıklarını söyledi. ABD’de gazetelerin internet siteleri olduğunu hatırlatan Goldstrom Mart 2006’da 57 milyon okuyucunun bu sayfaları ziyaret ettiğini ve internet kullanıcılarının yüzde 35’inin gazete okuduğunu söyledi. Goldstrom gazetelerin web sitesiyle sinerji halinde olduğunu kaydetti.
TÜKETİCİNİN AYAĞINA GİDİYORUZ:
The Boston Globe Genel Müdürü Mary Jacobus ise pazarda reklam paylarını artırmak için çok çeşitli mecralarda faaliyet göstererek, reklam verenlere geniş
seçim olanağı sunduklarını söyledi. Böylece okurlarının çeşidini de arttırdıklarını belirten Jacobus, tüketicinin ayağına gitmeye karar verdiklerini belirtti.
İNTERNET STRATEJİK ORTAK OLMALI:
Fransız Interdeco Global Advertising Genel Müdürü Phane Deis Du Peage ise internetin önemine değinerek ülkelerindeki tüm kadın dergilerini tek bir internet adresi altında toplayarak satışlarını artırdıklarını söyledi. Phane Deis Du Peage, "Yazılı basın internetle çok kárlı bir kombinasyon sağlıyor. Yazılı basın internete marka değerini sağlıyor. Dolayısıyla güvene dayalı bir ilişki kurulmakta. İnternet tehdit değil stratejik ortak olmalı" diye konuştu.
İNSANLAR EN ÇOK TV’Yİ KONUŞUYOR:
"Gelecek Şimdi: Hayal Gerçeğe Dönüşüyor" başlıklı sunum yapan Almanya Sevenone Media Direktörü Andrea Malgara da, sektördeki değişimin nedeninin dijitalizasyon olduğunu söyledi. Türkiye’nin dünyada en hızlı büyüyen ülkelerden biri olduğuna dikkat çeken Malgara gelecekte gelişmelere adapte olmanın önemine değindi. Televizyonda bir çok değişimin yaşandığını, kitle iletişimi için öneminin arttığını belirten Malgara "İnsanların konuştuğu en çok şey dün akşam şu programı izledin mi. Televizyon olmasa aslında konuşacak bir şeyimiz yok" dedi.
ENTEGRE İLETİŞİM YERLEŞİYOR:
Medyanın önceden mesaj olarak tanımlandığını ama artık mesajın TV’den çıkıp cep telefonlarından seyredebildiğini belirten Malgara günümüzde entegre iletişimin yerleşmeye başladığını söyledi. TV izleme kültürünün değişeceğini Dünya Kupasını Almanya’da evinden izleyenlerin yüzde 40 olduğunu, televizyonun izlenecek cihazların çeşitleneceğini söyledi. Reklamların çeşitlendiğini ve böylelikle pazarın geliştirdiğini belirten Malgara kişisel, kitlesel bir çok çeşit reklam olduğunu söyledi. İçeriğin önemine değinen Malgara değişik temalı kanallarla tüketicilerin karşısına çıktıklarını, bunların ilk dijital TV olan IP TV yaptıklarını, talebe bağlı video, pay TV (izle öde), Mobil TV’yi anlattı.