Türkiye’den Avrupa’ya ‘İngiliz tarzı’

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’den Avrupa’ya ‘İngiliz tarzı’
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2015 01:08

5 yılda Türkiye’de 230 mağazaya ulaşan English Home, Avrupa atağına kalktı. Doğu Avrupa’da 40 mağaza açan şirket 2020 yılına kadar toplam cirosunun yarısını Avrupa’dan almayı hedefliyor.

Haberin Devamı

Ev tekstili sektöründe faaliyet gösteren ve satılan ürünlerin yüzde 70’ini Türkiye’de ürettiren Englis Home’un Avrupa’da ‘ismiyle’ fark yarattığını ifade eden Genel Müdür Erdem Gündüz, “Dünyada ev tasarımında kabul görmüş belli akım ya da tarzlar var. İngiliz Country stili de böyle. Marka bu noktadan çıktı. Avrupa’da ev tekstilinde iyi bir noktada olan Türk ürünlerini İngiliz avantajı ile pazarlıyoruz. Ürünlerde de ‘Made in Turkey’ yazısını görünce Avrupalı müşteriler güven duyuyor” dedi.

UKRAYNA’DAN BAŞLADI

Yurtdışında mağazalaşmaya Ukrayna’dan başladıklarını dile getiren Gündüz, “Burada 16 mağazaya ulaştık. Sonra Bulgaristan, Yunanistan ve Romanya’da mağazalar açtık. Bu yıl Polonya’ya giriş yaptık, 10 mağaza açtık. Bulgaristan’da da 11 mağaza olduk. Romanya yeni başladı. Atina’da 5 mağazaya ulaştık. Ev tekstilinde kendi markamızla son tüketiciye ulaştık. Yurtdışında 40’ın üzerinde mağazamız var. Sene sonuna kadar 70 mağazaya ulaşacağız. Bir sonraki Hedef Çek Cumhuriyeti ve Slovakya. Daha sonra Batı Avrupa’ya gireceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

300 MİLYON TL CİRO

Türkiye’de ev tekstili sektörünün pazar büyüklüğünü 4 milyar TL tahmin ettiklerini söyleyen Erdem Gündüz, “Geçen yıl ciromuz 300 milyon liraydı. Her yıl yüzde 50 artıyor. Toplamda 500 tedarikçiyle çalışıyoruz. 1300 kişiye istihdam sağlıyoruz. İşçiliği yoğun bir üretim var. Türkiye ev tekstili konusunda dünyada akla gelen en 2-3 ülkeden biri. Ancak ev tekstili potansiyelini fasondan çıkarıp markalaştırarak yurtdışına satmalıyız” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!