Türkiye’deki büyümesi Avrupa rekoru sağladı tanım yapmakta zorlandı

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’deki büyümesi Avrupa rekoru sağladı tanım yapmakta zorlandı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 09, 2011 00:00

Fiyatların 4 bin ile 600 bin TL arasında değiştiği lüks saat devi Omega, Türkiye büyümesi ile Avrupa’da rekor kırdı. Omega Dünya Başkanı Stephen Urquhart, “Türkiye özel bir ülke. Sizi nereye koyacağımızı bilmiyoruz; Avrupa değil, Ortadoğu değil. Ama büyümeye bakınca Çin’in gerisinde Avrupa’nın zirvesindesiniz. Türkler pahalı saat seviyor” dedi.

Haberin Devamı

KEPLER Capital Markets’e göre, dünyanın en büyük saat üreticisi Swatch Grup, Omega’dan yaklaşık 2 milyar İsviçre Frangı gelir elde ediyor. Saat fiyatlarının 2 bin (4 bin TL) ile 500 bin frank (600 bin TL) arasında değiştiği Omega’nın tüm dünyada 80’den fazla kendi adını taşıyan butiği bulunuyor. Omega Dünya Başkanı Stephen Urquhart, dünyanın en büyük saat ve takı fuarı Basel Word’de sorularımızı yanıtladı.

Perakendede rekor kırdık

2011’de neler bekliyorsunuz?
-  İsviçre Saat Federasyonu, ihracat açısından iyi bir yıl olacağını açıkladı. Biz de böyle düşünüyoruz. Omega açısından bu yıl ortalamanın üzerinde daha iyi bir yıl olacak ve bizi mutlu edecek diye düşünüyoruz.
Önceki yıllar nasıldı?
-  2009 güçlü ve iyi stratejilerle iyi bir yıl oldu. Tüm perakende mağazalarımız iyi sonuçlar aldı. İstanbul’da, Hong Kong’ta dünyanın birçok noktasında perakende mağazalarımız var ve giderek daha fazla çaba harcıyoruz yükselmek için. 2009, zorlu bir yıl olmasına rağmen aynı mağazalar karşılaştırmasında yüzde 16 büyüdük. 2010 ise 2009’u da geçerek çok sağlıklı, finansal açıdan büyüdüğümüz bir yıldı. Perakendede yaklaşık yüzde 40 büyüdük, perakende mağazalarımız için rekor bir yıl oldu.
Japonya’da gerilemez
Japonya’daki deprem ve tusunami, Kuzey Afrika ve Ortadoğu’daki karışıklıklar... Felaketler bu yılı nasıl etkiler?
- 2011 zor bir yıl olacak. Elbette bizim bir stratejimiz var ve devam edeceğiz. Japonya açısından çok büyük bir değişiklik beklemiyoruz. Bu fuarda da Japon perakendecileri görüyoruz. Ülkenin yaşadığı felaket elbette çok korkunç. Ama fuara baktığımızda bu etkilenmeyi görmüyoruz. * Japonların tatillerini bile ertelemedikleri söyleniyor.
-  Çünkü buraya herkes gelecek için, gelecekteki saatlere yatırım yapmak için geliyor.
Yani, Japonya’da düşüş beklemiyor musunuz?
-  Hayır. Açıkçası kısa sürede elbette bir düşüş olacaktır ancak uzun vadede dengenin sağlanacağını düşünüyorum.
Türkler pahalı seviyor
Türkiye’ye gelirsek...
-  Türkiye gerçekten çok iyi bir pazar. Türkiye’de iyi bir konumumuz var ve çok iyi bir distribütör ile çalışıyoruz. Markamız orada gayet iyi bir durumda. Ancak Türkiye’yi nereye koyacağımızı bilemiyoruz. Avrupa’da ama bildiğin gibi Avrupa’da değil, tam olarak Ortadoğu’da değil... Türkiye, biraz farklı bir ülke.
Türkiye’de büyümeniz nedir?
-  Gayet iyi rakamlar. Büyüme oranlarına bakınca Çin’in gerisinde ancak Avrupa’nın zirvesindesiniz.
Türkiye en pahalı saatlerin satıldığı ülke olarak bilinir. Sizde de durum böyle mi?
-  Bu kesinlikle doğru. Yüksek fiyatlı saatler satıyoruz. Nedenini çok bilmiyorum ama Türk insanları birçok ülkeye oranla kaliteli saatler ile çok ilgililer. Türkiye büyük bir saat pazarı. Tarihsel olarak da ilgi hep olmuş.

Haberin Devamı

Saati zamanı bilmek için almıyoruz

Haberin Devamı

Ekranlar, cep telefonlar, bilgisayarlar. Zamanı bilmek için saate ihtiyaç yok.
-  İnsanların telefonlarına ya da başka bir şeye bakarak saati öğrenmeleri elbette çok kolay. Ancak saat kişi için değer taşıyan bir ürün. Bir sonraki jenerasyon tarafından da kullanılacaktır.
Özellikle erkekler için önemli bir aksesuar.
-  Ancak saat bir aksesuar değil. Amacı olan, önemli bir ürün. Saat kişiliğin bir göstergesidir. Çok duygusal bir ürün. D İyi bir saat takmak, bileğinde bir heykel, resim, şiir ya da kitap taşımak gibidir.

Dünyada olanlar çabuk unutuluyor

Ortadoğu karıştı. Bir etkisi söz konusu mu?Artık terör saldırıları, depremler vs. ne olursa olsun, insanlar önceki duruma daha kolay mı dönüyorlar?
-  Kuveyt, Suudi Arabistan, Dubai, Körfez Ülkeleri’nde problem yok, sonuçları iyi gidiyor fakat elbette gelecekte ne olacağını bilmiyoruz. Size katılıyorum artık beyaz şeylere odaklanıyoruz. Dünyada olan biten gelişmeler daha çabuk unutuluyor. Bu doğal bir evrim.

Haberin Devamı

Türkiye’de yüzde 19 büyüdü

OMEGA Türkiye Temsilcisi ROTAP CEO’su Mehmet Ali Bal, “2010’da Türkiye’de yaklaşık 12 bin 600 adet Omega saat satıldı. Bir önceki yıla göre yüzde 19 büyüme kaydettik. 2011 yılında da şu ana kadar 2400 adet saat satıldı” derken Stephen Urquhart, bu sonuçları oldukça iyi bulduğunu
söyledi.

Sadece 3 saatim var

Kaç saatiniz var?
-  Şu an kolumdaki iki saati fuar nedeniyle takıyorum, benim değiller. Sadece
3 saatim var.
Nicole Kidman, George Clooney, Cindy Crawford marka elçileriniz. Onlarla birlikte yaptığınız etkinliklerden birini Türkiye’de gerçekleştirmeyi düşünür müsünüz?
-  İstanbul’da kesinlikle bir etkinlik yapmak istiyoruz. Bir Omega etkinliği harika olurdu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!