Türkiye’de üretiyor, 50 ülkeye 180 milyon liralık sakız satıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de üretiyor, 50 ülkeye 180 milyon liralık sakız satıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 13, 2010 00:00

İtalyan sakız markası Vivident, Türkiye’deki 20’nci yılında 100’üncü ürününü piyasaya sürdü. 3 farklı meyvenin bir araya getirildiği Vivident 3D’yi de ürün gamına ekleyen firma, Türkiye’den 50 farklı ülkeye ihracat yapıyor.

Vivident Satış ve Pazarlama Direktörü Mehmet Yüksek, “Türkiye, İtalya’dan sonra en güçlü sakız üretim merkezimiz. Ürettiğimiz ürünlerin altına gururla ‘Türkiye’de üretilmiştir’ yazıyoruz” dedi.

180 milyon TL ihracat

Yüksek, “Kriz döneminde insnlar küçük mutluluklar aradılar. Artan üretim ihtiyacı nedeniyle fabrika sayımızı 2’ye çıkartarak istihdamımızı da yüzde 60 oranında artırdık. Geçtiğimiz yıl Orta Asya’dan Amerika’ya kadar birçok ülkeye 180 milyon TL’lik ihracat gerçekleştirdik” diye konuştu.

Mentollü sakız sevmiyoruz

Sakız alışkanlıklarının ülkelere göre farklılık gösterdiğini belirten Yüksek, şöyle konuştu: “Türk halkı mentollü sakızları sevmiyor. Endonezya’da üzüm aromalı, Brezilya’da ise tropik meyveli sakızlar seviliyor. Damla sakızı aromalı ürünümüzü de diğer ülkelerde satamıyoruz. Yunanistan’da denedik ama tutmadı. Ancak Güney Amerika’ya özgü asai üzümü gibi antioksidan deposu farklı lezzetleri sakızlarımız sayesinde Türk halkının beğenisine sunduk. Böylece Türkiye’de olmayan meyveler Türk halkı tarafından tadılmış oluyor.”

450 milyon TL’ye ulaşır

“Türkiye genelinde 130 bin satış noktasında varız” diyen Yüksek, şunları söyledi: “Sakız eskiden genelde para üstü yerine verilen bir üründü. Bugün ise Türkiye ekonomisindeki iç pazar büyüklüğü ve ihracat payı açısından önemli ve büyük sektörlerden biri haline geldi. Yüzde 13 büyüme trendi yakalayan sakız sektörünün yıl sonunda 450 milyon TL’lik hacme ulaşmasını bekliyoruz. Sektöründen yüzde 31 pazar payına sahibiz. Bugün satılan her 100 TL’lik tatlandırıcılı sakızın 39 TL’si Vivident’e ödeniyor.”

Şekerlinin yerini tatlandırıcılı aldı

TÜRKİYE sakız pazarının üç kategoride incelendiğini söyleyen Vivident Satış ve Pazarlama Direktörü Mehmet Yüksek, “Tatlandırıcılı sakızlar, şekersiz sakızlar ve şekerli sakızlar. Türkiye sakız pazarında cirosal anlamda en büyük pay, yüzde 61’lik oranla tatlandırıcılı sakızlardan geliyor. Toplam sakız pazarındaki diğer şekersiz ürünler (damla sakızı) yüzde 25 ve şekerli ürünler ise yüzde 14’lük bir paya sahip” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!