Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de pahalı ve kaliteli cep telefonlarına ilginin arttığını söyleyen HTC Avrupa, Ortadoğu ve Afrika ülkeleri Bölge Başkanı Florian Seiche, “HTC ONE’ın dünya ile eşzamanlı Türkiye’de tanıtıyoruz. Akıllı telefon pazarında HTC önemli yollar kaydetti. Ancak özellikle bazı ülkelerde akıllı telefon piyasasının doygunluğa ulaştı. 2012, HTC’nin Türkiye’de büyük adımlar atacağı bir yıl olacak” dedi.
2011 en başarılı yıl oldu
HTC’nin, 2011’de gelir ve ciroda önemli yükseliş yaşadığını bunun global marka gücünü de etkilediğini anlatan Seiche, şöyle konuştu: “Toplam ciro bir önceki yıla kıyasla yüzde 67 oranında artış gösterdi. Vergi sonrası kar oranı da yine bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 56 artış sağladı. 2011 HTC’nin en başarılı yılı oldu. Ancak hem müşterilerimizin ihtiyaçlarını hem de sektördeki yeni gelişmeleri takip ederek öğrenmeye devam ediyoruz. Ürünlerin yaşam eğrisindeki düşüşe rağmen, HTC’nin tasarım ve yeniliklerle farklılaştırdığı ürünlerinin pazarda yeni bir hareket getireceğine inancımız tam.”
Amiral gemi HTC ONE
Doygunluğa ulaşmaya başlayan pazar ve ekonomik verileri dikkate alarak 2012 yılının HTC için çok önemli olduğunu kaydeden Florian Seiche, şunları anlattı: “Akıllı telefon pazarı son 3-4 yıl içeresinde inanılmaz derecede büyüdü. Fakat şimdi piyasa belirli bir doygunluğa ulaştı. Biz HTC olarak bu doygunluğuda göz önüne alarak bu yıl daha az lansmanla yani daha az ürün çeşidiyle piyasada olacağız. Bizim yaratıcılığımızın son odak noktası Türkiye’de lansmanını yaptığımız HTC ONE isimli seri oldu. Amiral gemimiz olan HTC ONE bu yılki odak noktamız olacak.”
Masrafları azaltmalı
HTC 2012’nin yeni pazarlama stratejileri üzerine yoğunlaşacağını anlatan Seiche, şu bilgileri verdi: “Kullanıcıları satın almaya yönlendirebilmek için operatörler, perakende dağıtıcılar ve son kullanıcılar ile aktif bir iletişim içerisinde olacağız. Ayrıca pazarda marka değerini artırmak için sunacağımız yeniliklerle üstünlük sağlayacağız. Bunların yanı sıra operasyon masraflarını aşağı çekmek adına pazarlama kaynaklarını daha az sayıda ürün için kullanmayı ve verimli pazarlama kampanyalarına odaklanmayı edefliyoruz.”
Türkiye’de yüzde 10’a talibiz
TÜRKİYE pazarının öneminden bahseden Florian Seiche, şu bilgileri sıraladı: “HTC Türkiye ekibi 2012 yılında güçlenerek büyüyor. Bu büyüme Türkiye’nin HTC için ne kadar önemli bir pazar olduğunun da en açık göstergesi. Türkiye’de özelinde daha yeni yola çıktık sayılır. Pazar payımızı büyütmek istiyoruz. Burada doygunluk hala yaşanmadı. Üst yönetim olarak Türkiye’yi daha sık ziyaret ediyoruz. Türkiye’de önümüzdeki dönemde satılacak 5 milyon akıllı telefon pazarının yüzde 10’nunu hedefliyoruz. Küresel açıdan akıllı telefonda yaşanan doygunluğu görüyoruz. Biz kullanıcıların kalbine ve aklına hitap etmek için çalışıyoruz. Gelişi güzel tercih olmamasını istiyoruz. Türkiye’deki kullanıcılar pahalı, güzel, marka, yüksek teknoloji istiyor. ”