Güncelleme Tarihi:
Thermo King’in Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’dan sorumlu Brüksel ofisinde Doğuş Holding Thermo King Genel Müdürü İlhami Eksin’le ortak basın toplantısı düzenleyen bölgeden sorumlu Başkan Manlio Valdes, “Türkiye pazarına kendimiz girdik tutunamadık, Doğuş Holding’le işbirliği yapınca şaha kalktık” dedi.
Türkiye ilk 3’te
Türkiye’nin hem gösterdiği büyüme hem de büyük potansiyeli nedeniyle “Thermo King için en önemli 3 pazar arasında gördüklerini” belirten Valdes, küresel krizde önce çakılıp sonra toparlanan Avrupa pazarının aksine Türkiye ve Orta Doğu’da hemen hiç etkilenmeden istikrarlı büyümeye devam ettiklerini anlattı. Valdes, “Jeopolitik konumu nedeniyle Türkiye, dünya soğutma sistemleri sektöründe kilit önem taşıyor. Yaklaşık 2 buçuk yıl önce Doğuş Holding’le distribütörlük görüşmelerine başladığımızda grubun otomotivin yanısıra bankacılık, finans, inşaat, turizm ve medya gibi oldukça farklı sektörlerde faaliyet göstermesi bizi çok etkilemişti. Türkiye gibi büyük bir pazarda Doğuş Grubu’yla bu kadar kısa sürede elde ettiğimiz başarı tahminlerimizin oldukça ötesine geçti” diye konuştu.
Yüzde 200 büyüdü
Valdes, bu yıl Türkiye pazarında yüzde 200 civarında büyüme gösteren Doğuş Holding’e Thermo King tarihinde ender verilen “üstün başarı” ödülü takdim ettiklerini hatırlattı. Thermo King bölge Başkan Yardımcısı Johan Van Maercke ise, bu başarıda Doğuş Holding’in otomotiv sektöründeki tecrübesinin önemli rol oynadığını belirtti. Dünya devi Ingersoll Rand’a bağlı faaliyet gösteren Minnesota merkezli Thermo King’in Avrupa’da İrlanda, İspanya ve Çek Cumhuriyeti’ndeki üretim faaliyetlerine şu aşamada Türkiye’yi eklemeyi düşünmediğini belirten Maercke, Doğuş Holding’le işbirliğini uluslararası alana taşıma konusunun ise zamanla gündeme gelebileceğini söyledi.
Başka ülkelere gidecekler
Doğuş Holding Thermo King Genel Müdürü Eksin ise “Bir buçuk yıldır Thermo King’le birlikte çalışıyoruz. Bu işbirline çok olumlu bakıyoruz. Çok yeniyiz, henüz emekleme aşamasındayız. Farklı projelerle koşmaya başlayacağız” dedi. Eksin, Doğuş Holding’in uluslararası işbirliklerindeki tecrübesine dikkat çekerek Thermo King’le birlikte farklı ülkelere girmeye sıcak baktıklarını dile getirdi.
Raylı sistem planı
DOĞUŞ Holding Thermo King olarak faaliyete başladıkları geçen yıl 110 adetlik satış gerçekleş-tirdiklerini, bu yıl ise bu rakamı 300’e çıkaracaklarını anlatan Eksin, “2011 yılında ise yargın satış ve servis altyapısının üzerine soğutma sistemlerinin farklı dallarını da ekleyerek 350 adetlik bir satış hedefi belirledik. Bu noktada önümüzdeki yıl motor tahrikli ünitelerde daha agresif olacağız ve klima üniteleriyle ilgili farklı çözüm ortaklarıyla yürüttüğümüz önemli projeleri hayata geçireceğiz. İstanbul Ulaşım’a verdiğimiz 72 adetlik üniteyle başlayan raylı sistem soğutma sistemleri projemizi de daha üst noktalara taşımayı amaçlıyoruz” diye konuştu. Eksin, herhangi bir distribütörü olmadıklarını, otomotivdeki tecrübeleriyle ürün geliştirmeden pazarlamaya kadar birçok konuda sundukları önerilerle Thermo King’e yeni ufuklar açtıklarını sözlerine ekledi.