Güncelleme Tarihi:
ASTRAZENECA Türkiye, YİBO’lara yönelik “İlk Yardıma İlk Adım” projesiyle “PR News Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri” finalinde yarıştı. Dünya çapında yüzlerce aday arasından seçilen proje “Devlet-STK İşbirliği” alanında üçüncü seçilerek ödüle layık görüldü. PR News, 2005 yılından bu yana dünyanın dört bir yanında faaliyet gösteren şirketlerin en iyi sosyal sorumluluk projelerini belirleyerek, yıllık olarak düzenlediği ödül töreninde finale kalanları açıklıyor.
Dünya devleri yarıştı
PR News, 2010 yılının “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” ödüllerini Washington’da düzenlediği törenle verdi. Ödül için dünyanın dört bir yanından dev şirketler yarıştı. Törende ilaç devi Astra Zeneca’nın yanısıra, Yahoo, Deloitte, Siemens, The Walt Disney Company, Pepsi ve Diageo gibi önemli şirketler heyecanlı dakikalar yaşadı.
İlk üçe girdi
Astra Zeneca Türkiye’nin TOÇEV (Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı) ve Milli Eğitim Bakanlığı ile ortak projesi “İlk Yardıma İlk Adım”, devlet ve sivil toplum örgütü işbirliğinde en iyi kurumsal sosyal projesi kategorisinde ilk üçe girdi. Törene Astra Zeneca Kurumsal İletişim Müdürü Banu Onur, Milli Eğitim Bakanlığı Sağlık İşleri Dairesi Başkanı Nezir Kahraman, Milli Eğitim Bakanlığı Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı Okul Şube Müdürü Halil Polat, TOÇEV Proje Müdürü Dilek Ültanır ile TOÇEV Eğitim Müdürü Aybike Yurtsever Guşa katıldı.
YİBO’larda ilk yardım
Ödüle layık görülen bu proje kapsamında, köylerinde okul olmayan çocuklarla, maddi olanakları kısıtlı olan ailelerin çocuklarına eğitim verme amacıyla kurulmuş yatılı ilköğretim bölge okullarında (YİBO) okuyan 33 binin üzerinde öğrenciye temel ilk yardım eğitimi verildi. 2007 yılından bu yana yürütülen proje, ilk yardım eğitimini çocuklara küçük yaşta başlayarak vermeyi hedefliyor. Bugüne kadar 61 ilde 156 YİBO’da 32 bini aşkın öğrencinin eğitildiği proje kapsamında yılsonuna kadar 50 bin öğrenciye ulaşılması hedefleniyor.
Ar-Ge yatırımı için fırsatlara bakıyoruz
ASTRA Zeneca’nın 2007 yılında bünyesine kattığı ABD’li biyoteknoloji şirketi MedImmune’un Ar-Ge’den Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Bahija Jallal, Türkiye’de satış ve pazarlama alanında yer aldıklarını belirterek, “Ar-Ge alanında yatırım yapmadan önce hem ülkenin ilgisini, hem de ne ölçüde, hangi kurumlarla bilimsel ortaklık yapabiliriz bunu inceleriz. Biyolojik alanında pazarlama bölümüyle bir araya geldik. Türkiye’de hangi kurumlarla Ar-Ge ortaklığı yapabiliriz bunları masaya yatırdık. Tabir-i caizse bize bilimin yol göstermesi ve Türkiye’de buna ne ölçüde ihtiyaç olduğunu görmemiz lazım” dedi.
MedImmune’un İsveç, İngiltere ve ABD’de büyük Ar-Ge merkezlerinin yanısıra, Asya’da da operasyonları olduğunu anlatan Jallal, şöyle konuştu:
Asya çok önemli
“Ar-Ge yatırımı yaparken birkaç faktör bizim için önem taşıyor. Yeteneğe olan erişim ve hastalıkları anlamak önemli. Mesela kanser. Bazı tür kanserler Asya’da ABD’de olduğundan çok daha yaygın. Orada moleküler seviyede bu hastalıkları biraz daha iyi anlayabiliyoruz. Bu yüzden de Asya’yı çok önemsiyoruz. İlaçları daha iyi anladıkça, hastalar için daha iyi ilaçlar uyarlayabiliyoruz. Eğer bir ilacın hastaların yüzde 40’ına iyi geldiğini biliyorsak, bu ilacı geliştirmek bizim görevimiz. Ar-Ge sayesinde ise ilaçları daha verimli hale getirebiliyoruz.”