Türkiye’de Dünya Ralli'si ekonominin de gazına basacak

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de Dünya Rallisi ekonominin de gazına basacak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2002 00:00

Türkiye, 2003 yılından itibaren her yıl Dünya Ralli Åžampiyonası'na ev sahipliÄŸi yapacak. FIA Motor Konseyi tarafından Kenya Safari Rallisi'nin yerine geçerek resmi takvime dahil edilen Anotolian ralli'nin adı da artık ‘‘Rally of Turkey’’ olarak deÄŸiÅŸti. Dünya Ralli Åžampiyonası'nın Türkiye ayağı 28 Åžubat-2 Mart tarihleri arasında Antalya ve Kemer'de gerçekleÅŸecek.Toplam 3 milyar kiÅŸinin televizyondan izlediÄŸi Dünya Ralli Åžampiyonası'nın Türkiye'de yapılması, Türk Motorsporlarında yepyeni bir sayfa açtı. Ancak, ÅŸampiyonanın Türkiye'ye kazandıracakları sadece Türkiye'nin tanıtımıyla sınırlı deÄŸil, ÅŸampiyonanın ekonomik boyutu da Türkiye için büyük önem taşıyor. Ä°ngiltere'de ve Finlandiya'da düzenlenen ralli ile ilgili istatistikler, Türkiye'nin neler kazanacağını açıkça ortaya koyuyor.‘‘Finlandiye Rallisi: 3 milyon Euro televizyon geliri, 117 ÅŸirketin 14 bin VIP konuÄŸunun ziyareti, 2.5 milyon gazete ve dergi okuyucu, 1 milyon radyo dinleyicisi, 5.2 milyon web sitesi ziyaretçisi, 8.5 milyon televizyon seyircisi, etaplarda ralliyi seyreden 650 bin kiÅŸi, Finlandiya ekonomisine katsısı 7.57 milyon Euro.Ä°ngiltere Rallisi: Parkurlarda ralliyi 1 milyon kiÅŸi izledi, televizyon geliri 358.6 milyon sterlin, 182 ülke tarafından izlendi, yayın süresi 355 saat (yaklaşık 15 gün).’’Türkiye'nin Dünya Ralli Åžampiyonası ile kazanacakları ise ÅŸunlar:‘‘Şampiyonaya dahil 14 seçkin ülkeden biri olacak. Yarışın her günü sonunda hazırlanan özet programlar sayesinde tüm dünya televizyonlarına konuk olacak. Tavkimde yer almasının ardından 1 sene boyunca motorsporları dünyasında Türkiye'den söz edilecek. Rallinin yapıldığı bölgeye ciddi bir turizm akışının saÄŸlanmasının yanı sıra, özellik ralli sırasında ek iÅŸ ve işçiler sayesinde bölge ekonomisine katkıda bulunacak. Ãœcretsiz ve çok etkili bir ÅŸekilde Türkiye'yi tanıtma fırsatı yakalanacak.’’BMW direksiyonu yeniden icad ettiBMW otomobil dünyasında devrim yaratan bir buluÅŸu hayata geçiriyor. Ön lastiklerin pozisyonunu sürücünün isteklerine göre ayarlayan ve çeviklik, konfor ve güvenlik standartlarını yeniden belirleyen ActiveSteering sistemi, yakın bir zamanda BMW modellerine kullanılmaya baÅŸlanacak.Bu teknoloji, direksiyon sistemlerinin tipik meziyetlerini korurken onları daha etkin hale getiriyor. Böylece, otomobili eskisinden daha dinamik ÅŸekilde sürmek mümkün oluyor. Ayrıca ActiveSteering, Dinamik Denge Kontrol (DSC) sistemi ve süspansiyon sistemiyle birlikte çalışarak güvenliÄŸi de artırıyor. Sistem, normal sürüş koÅŸullarında özellikle düşük ve orta hızlarda aktarma oranını deÄŸiÅŸtirerek, aracı daha çevik yapıyor. Virajlı yollarda ise aracın tepkileri daha keskinleÅŸiyor. Park ederken bile direksiyonu iki kere çevirmek yeterli oluyor. BMW'nin sisteminde, direksiyon simidi ve tekerlekler arasındaki baÄŸlantı hem elektronik hem mekanik... ActiveSteering'de aracın içindeki direksiyon kolu ön tekerleklere kadar ulaşıyor. Bu mekanik baÄŸlantı direksiyonun verdiÄŸi ‘‘yol hissi’’ni de sürücülere yaÅŸatıyor. Pajero Evolution da kendisini kanıtladıMOTORSPORLARINDA elde ettiÄŸi baÅŸarılarıyla dikkat çeken Mitsubishi marka araçların son üyesi Mitsubishi Pajero Evolution (MPR10), 2002 FIA Cross Country Ralli'deki ilk deneyiminde ÅŸampiyon oldu. BeÅŸ gün süren FIA Dünya Cross Country Åžampiyonası'nda Pajero Evolution ilk sırayı alırken, ikinciliÄŸi ve üçüncülüğü de Mitsubishi Pajero'lar elde etti. Yarışma Abu Dabi-Dubai arasında yapıldı ve yarışa katılan araçlar çöl ÅŸartları ve elveriÅŸsiz koÅŸullarda toplam 535 km yol katetti. Pajero Evolution, Mitsubishi Motors'un konsept araçlarından olan Pajero Evo'yu 2003 yılı cross country araçlarından birine çevirme kararı almasıyla yaratılmıştıVolkswagen ve Opel'in garantisi 2 yıla çıktıOTOMOTÄ°V sektöründeki yoÄŸun rekabet, satış sonrası servis hizmetlerinde ve garantide de yaÅŸanmaya baÅŸladı. Son olarak Volkswagen ve Opel de, garanti sürelerini iki yıla çıkardı.DoÄŸuÅŸ Otomotiv'in distribütörlüğünü yaptığı Volkswagen, binek otomobiller için daha önce 1 yıl olan garanti süresini 2 yıl ve kilometre sınırı olmadan çıkardı. Garanti, 1 AÄŸustos 2002 tarihinden itibaren satın alınan tüm 2003 model Volkswagen otomobiller için geçerli olacak. Opel'de 1 Kasım tarihinden itibaren Türkiye'de Opel markalı tüm araçlar için iki yıllık garanti sunmaya baÅŸladı. Ä°ki yıllık sınırsız kilometre garantisi, tüm 2003 model yılı araçları için geçerli olacak. Kasım ayından önce teslimat yapılan 2003 model yılı araç sahiplerine, posta yolu ile bilgilendirme yapılacak.Fiesta'ya tam notYENÄ° Ford Fiesta, Alman ADAC otomobil kurumu tarafından sınıfının en güvenli otomobillerden biri olarak deÄŸerlendirildi. ADAC Motorwelt dergisinde yayınlanan çarpışma testlerinde Ford Fiesta dört yıldız aldı. Ford Fiesta'da bulunan Akıllı Koruma Sistemi'nde darbenin ÅŸiddetine göre ÅŸiÅŸme basıncını ve sistemin devreye girmesini ayarlayan iki akıllı havayastığı; üç noktadan baÄŸlantılı emniyet kemerleri ve beÅŸ koltukta da koltuk baÅŸlağı, kazada sürücüden uzaklaÅŸan pedallar, katlanan direksiyon kolonu ve çarpışma sırasında kemerin altından kaymayı önleyen koltuklar bulunuyor. ADAC, Euro-NCAP kuruluÅŸuyla aynı protokoller ve kriterlere göre testleri gerçekleÅŸtiriyor. TofaÅŸ Doblo ile liderYILIN 10 ayında 111 bin hafif ticari araç ve otomobil satışı gerçekleÅŸti. Bunun 64 bin adeti otomobil, 47 bin adeti ise hafif ticari araçlardan oluÅŸtu. Hafif ticari araç ve otomobil satışına göre yapılan deÄŸerlendirmeye göre TofaÅŸ pazarda lideriÄŸe yerleÅŸti. 10 aylık satışlara göre TofaÅŸ yüzde 15.4'lük pazar payıyla birinci olurken, TofaÅŸ'ı yüzde 15 ile Renault, yüzde 14 ile Ford Otosan izledi. TofaÅŸ 10 ayda toplam 17.3 bin adet hafif ticari ve otomobil satışı yaparken, Renault'nun satışları 16.5 bin adet, Ford'un satışları ise 15.5 bin adette kaldı. TofaÅŸ'ı liderliÄŸe Doblo taşıdı. TofaÅŸ, 10 aylık dönemde 8.5 bin adet Doblo satışı gerçekleÅŸtirdi. Sadece otomobil satışı dikkate alındığında ise Renault'nun pazarda lider olduÄŸu görülüyor. Renault 12.8 bin otomobille birinci sırada yer alırken, Renault'yu TofaÅŸ 8 bin adetle, Opel ise 6.8 bin adetle izliyor. SOL ÅžERÄ°T SOL ÅžERÄ°T AUTOLIV Cankor, Ä°malatçı Toplantısı'nın ikincisini Gebze'deki tesislerinde yaptı. YerlileÅŸtirme kapsamında Türkiye'deki imalatçılarının katılımının yanı sıra yurtdışı tedarikçilerini de ağırlandı. Otomotiv emniyet sistem ürünlerinin parça çeÅŸitliliÄŸi nedeni ile, deÄŸiÅŸik sektörlerden imalatçıların bir araya geldiÄŸi toplantının ana amacı, yerli ve yabancı firmalar arasında sinerji yaratmak oldu.BENDIX, yeni formüllü ‘‘Gold Line’’ disk fren balatalarını Türkiye'de satışa sundu. Bendix/Jurid'in özel formülüyle üretilen disk fren balataları, fren hakimiyeti, kısa fren, sessiz frenleme ve uzun ömür gibi özelliklere sahip. Asbetsiz ‘‘Gold Line’’ disk fren balataları kansere de yol açmıyor.TOFAÅž, Ä°stanbul, Ankara, Ä°zmir, Antalya gibi büyükÅŸehirlerde çalışan taksilere reklam desteÄŸi saÄŸlayan Taksi Medya ÅŸirketiyle anlaÅŸarak, taksicilere yönelik bir kampanya baÅŸlattı. Kampanyada, taksiciler uygun koÅŸullarda Fiat Doblo sahibi oluyor. Taksi Medya, havalimanları, beÅŸ yıldızlı oteller ve alışveriÅŸ merkezlerindeki taksileri, klimalı Doblo'larla deÄŸiÅŸtiriyor.OLTAÅž Genel Müdürlüğü'ne Cihat Ä°lkbaÅŸaran atandı. OltaÅŸ'ın eski Genel Müdürü SavaÅŸ Özkan ise Yönetim Kurulu Ãœyesi olarak görevine devam edecek. Koç TopluluÄŸu'nun otomotiv yan sanayi mamülleri pazarlama ÅŸirketi olan OltaÅŸ, Continental lastiklerini Türkiye'ye getiriyor. 1947 doÄŸumlu Ä°lkbaÅŸaran, 1975 yılında Koç TopluluÄŸu'na baÄŸlı Asilçelik'te Planlama-Satış Mühendisi olarak çalışmaya baÅŸladı, son olarak ise ÅŸirkette Genel Müdür Yardımcılığı yaptı. 1983 yılında ise Tekersan'a Genel Müdür olarak atandı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!