Türkiye’de ‘deli gibi’ kalem koleksiyoneri var

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de ‘deli gibi’ kalem koleksiyoneri var
Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2012 00:00

Bazı parçaları 1 milyon Euro’ya alıcı bulan lüks kalem markası Montegrappa, Türkiye’de gördüğü ilgiden memnun. Montegrappa CEO’su Giuseppe Aquila, Türkiye’de deli gibi kalem koleksiyonerleri olduğunu belirterek, “Bazı kadınların ayakkabılar bazı erkeklerin de kalemler için yapmayacağı şey yoktur” dedi.

Haberin Devamı

MONTEGRAPPA, 1912 yılından bu yana kalemleriyle krallardan devlet başkanlarına, ünlü oyunculardan şarkıcılara dünyanın önde gelen simalarının elinden düşmedi. 2000 yılında Richemont tarafından satılan Montegrappa, 2009 yılında kurucu aile Aquila’lar tarafından geri alındı. Markanın üçüncü kuşak temsilcisi ve CEO’su Giuseppe Aquila ile lüks kalem işini konuştuk.

- Dijital devrim gerçekleşirken neden insanlar kalem almayı sürdürüyor?
-  Biz bu devrimin yaşandığı söylenen son yıllarda muazzam büyüme rakamlarına ulaştık. Kalemin rolü çok değişti. Kalem günümüzde bir ihtiyaç değil. Yerine pek çok alternatif var akıllı telefon, bilgisayar, tabletler gibi. Kalem çoktan bir lüks ürünü. “Yok olacak” kehanetini mekanik saatler için de söylemişlerdi. Ama öyle olmadı. Mekanik saatler lüks ürüne dönüştü. Değişim yaşanırken insanlar eski değerlere dönerler. Bir statü sembolü ve aksesuvar oldu kalemler. Bizim markamızdaki çoğu ürün koleksiyon parçası. El işçiliği ve değerler önem kazandı. Dünyanın her yerinden çok sayıda koleksiyoner bizi yakından takip eder. Hem sınırlı sayıda üretilen özel koleksiyonlarla hem de daha yaygın koleksiyonumuzla onları mutlu ediyoruz. Artık bu ürün bir kalem değil bir mücevherdir.

Haberin Devamı

- Kalem farklı roller üstlendi yani...
-  Evet tek başına bir yazma aracı değil. Yazmak için kaleme bile ihtiyaç yok. Ama kalem statü, yaşam biçimi ve kültür sembolü. Türkiye’de de bu böyle.

- Türkiye’de saatlere olan ilgiyi biliyoruz ama lüks, pahalı kalemlere çok ilgi var mı?
-  Hem de nasıl! Türkiye’de çok iyi koleksiyonerler var. Deli gibi kalem koleksiyonerleri var. Özellikle limited edition (sınırlı sayıda üretilen) koleksiyonlara ilgi çok yüksek. Türkiye’de kültür, tarih ve gelenekleri önemseyen, bunların getirdiği değerleri kucaklayan geniş bir kitle bulunuyor. Üç yıldır Türkiye’de Rotap Saatçilik tarafından temsil ediliyoruz. Türkiye’deki operasyonumuzdan ve gördüğümüz ilgiden çok memnunuz.

- Kalemlerle  erkekler daha mı ilgili?
-  Hep söylenir ama doğru: Kadının pek çok aksesuvarı varken, erkeğin saat ve kalemden başka bir şeyi yok. Bazen kadınlar gördükleri bir ayakkabı için çıldırırlar. Bazı erkekler de kalemler için çıldırır. Bazı kadanların ayakkabılar bazı erkeklerin de kalemler için yapmayacağı şey yoktur. Bizim 300 bin Euro’ya sattığımız kalemler var. Hatta 1 milyon Euro’ya sattığımız da oldu.

Haberin Devamı

- Çin’de 3.6 milyon Euro’ya kalem sattığınız doğru mu?
-  Doğru. Bugüne kadar satılan en pahalı kalem oldu. Aslında 3000 Euro değerinde bir kalemdi ancak bir hayır işi için açık artırmayla o fiyata satıldı.

Marka yüzü Sylvester Stallone hissedar  da

- Sylvester Stallone’yi marka yüzü yapma fikri nereden çıktı?
-  Sylvester Stallone, çok sevdiği bir Montegrappa kalemini kaybediyor. Limitli sayıda üretilen bu kalemden bir daha bulamayınca en son bizimle temasa geçiyor. Bizde de onun istediği kalemden yoktu. Bir kalem ticari olarak gerçek anlamda üretilene kadar 90 tane numune çalışılır. Buna PDA denir. Biz de elimizdeki PDA kalemlerden birini verdik. Çok mutlu oldu. Kalemi öperken çekilmiş fotoğraflarını gönderdi. İsterseniz reklamlarda kullanın dedi. Dost olduk. Gönüllü marka yüzümüz oldu. Biz de onu minik de olsa hissedar yaptık.

Haberin Devamı

İtalya karıştı hem Berlusconi, hem Monti’ye kalem aldı

- Cumhurbaşkanları, başbakanlar, kalemleriniz liderler arasında da popüler...
-  Putin, Medmedev, Sarkozy, Ürdün Kralı Hüseyin, İspanya Kralı Juan Carlos, Brunei Sultanı... Pek çok ülke lideri kalemlerimizi kullanıyor. Bazen onlara hediye yaptırıyorlar. İtalyan bir işadamı Berlusconi için özel bir kalem yaptırıyordu ki İtalya karıştı. Berlusconi’nin gideceği anlaşılınca bir tane ona, bir tane de yerine gelecek kişiye ki, bu Monti oldu, özel kalem siparişi verdi. Boris Yetsin’in görevi Putin’e devrederken bizim Dragon (Ejderha) kalemini kullanıyor olması unutulmaz bir andır. “Gücümü sana bu kalemle devrediyorum” dediğinde biz çok duygulandık. Papa John Paul, Papa 16’uncu Benediktus, Michael Jackson tutkunlarımızdan.

Haberin Devamı

Simyacı’nın da kalemini yaptı

- Paulo Coelho’nun Simyacı romanından esinlenerek kalem yapma fikri nereden çıktı?
- Talihinin peşinden giden çoban Santiago’nun hikayesi anlatılır, kalpleri yoklamayı ve kişisel hazineyi bulmayı hatırlatır. Simyacı Kalemi’nin mürekkebi de boş sayfaya akarken benzer bir mesajı taşıyacak şekilde tasarlandı. Araştırmamız 2 yıl sürdü. Romanın ilk baskısı 1987’de yapılmıştı. Biz de 1987 adet dolma kalem ürettik. Çevrildiği 71 dili temsilen 71 tanesi altından. İlk baskıdaki nüsha sayısını temsilen 900 adeti plastik ve sterlin gümüşünden tasarlandı. 1000 kalem yarı saydam mine unsurlar da içerecek şekilde sterlin gümüşünden. 16 kalem ise elmas süslü, altından.Fiyatlar 3 bin ile 70 bin Euro arasında.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!