Türkiye’de alacak şirket bulmak zor, sıfırdan yatırım çok daha iyi

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de alacak şirket bulmak zor, sıfırdan yatırım çok daha iyi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 24, 2012 00:00

PEPSICO Dünya Başkanı ve CEO’su Indra Nooyi, Türkiye dahil birçok ülkede satın alma fırsatlarını değerlendirdiklerini belirterek, “Satın almada, daha iyi yöneteceğimiz, değer katacağımız şirketleri tercih ediyoruz. Türkiye’deki şirketler zaten çok iyi yönetildiği için, satın alacak şirket bulmak zor. Türkiye’nin bölgesinde ve dünyada rolü giderek artıyor” dedi.

Haberin Devamı

PEPSICO Dünya Başkanı ve CEO’su Indra Nooyi, Türkiye dahil dünyanın birçok ülkesinde organik ve inorganik büyüme fırsatlarını değerlendirdiklerini, satın almak için şirket incelemeleri yaptıklarını belirterek, “Ancak sadece büyütebileceğimiz, değer katabileceğimiz, mevcut durumundan daha iyi yönetebileceğimiz şirketleri almayı tercih ediyoruz. Türkiye’deki birçok şirket zaten çok iyi yönetiliyor. O nedenle satın alacak şirket bulmak zor” dedi. Türkiye’de organik büyüme fırsatlarına baktıklarını söyleyen Nooyi, “Aslına bakarsanız sıfırdan yatırım ekonomik büyüme için daha iyi. Çünkü satın almada, para bir cepten çıkıp, öbürüne giriyor. Oysa sıfırdan yatırımda, daha çok istihdam, ekonomi için daha çok fırsat yaratılıyor” diye  konuştu.

Bayrak daha yüksekte

Haberin Devamı

Türiye’de 3 ile 5 yıl içinde birkaç yüz milyon dolarlık yatırım planladıklarını kaydeden Nooyi, son 6 ayda ikinci kez geldiği İstanbul’da bir grup gazeteciyle bir araya geldi. PepsiCo Türkiye’nin son 5 yılda iki kat büyüdüğünü kaydeden Nooyi, şöyle konuştu: “Türkiye’nin son küresel krizdeki performansı çok etkileyici. Dünyada ve bölgede Türkiye’nin rolü giderek artıyor. Türkiye’nin bayrağı artık çok daha yüksekte dalgalanıyor. Türk tüketicisi çok genç, çalışanları çok yetenekli. Geleceğiniz çok parlak. Biz de PepsiCo olarak bu parlak gelecekten payımızı almak üzere, pazarlama, yeni ürün yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz. 5 yıl içinde faaliyetlerimizi 3 katına çıkarmayı hedefliyoruz.”

Altın çağ önünüzde

Türkiye’nin büyüme açısından büyük bir potansiyeli bulunduğunun altını çizen Nooyi, Türkiye pazarına ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’nin önünde altın bir çağ uzanıyor. Hem demografik açıdan avantajlı bir durumda hem de iyi bir şekilde yönetiliyor. Mevcut jeopolitik sorunlardan da etkilenmedi. Dahası, Batılı ülkelerden daha fazla ekonomik getiri sağlıyor. Sonuç olarak Türkiye çok iyi bir gidişat içerisinde. Bizim gibi hızlı tüketim malları üreten global şirketler için Türkiye çok önemli bir pazarı temsil ediyor. Öncelikle Türk tüketiciler oldukça genç ve daha pratik bir yaşam tarzı peşindeler. Bu nedenle Türkiye tam da bize göre bir pazar. Türkiye demografik açıdan Doğu’ya, disiplin ve yönetim açısından Batı’ya benziyor.”

Haberin Devamı

Kur değişikliği kârı etkiledi

PepsiCo’nun cirosunun yüzde 40’ının ABD dışındaki pazarlardan geldiğini belirten Indra Nooyi, küresel krizin etkilerine ilişkin şunları söyledi: “Geri kalan kısım diğer ülkelerden geliyor. Bu durum bizi diğer şirketlere göre ekonomik krize ve kur değişikliklerine karşı daha güçlü kılıyor. Ancak bu yıl döviz kuru nedeniyle kârımız eksi 3 puan çıktı.”

 


Şinik’i bavuluna koyup
eve götürmek istiyor

TÜRKİYE ile ilgili en etkileyici noktalardan birinin de kaliteli insan gücü ile güçlü ve akıllı kadınların varlığı olduğunu belirten Indra Nooyi, şunları söyledi: “PepsiCO’da da olduğu gibi Türkiye’de de kadının iş hayatındaki yeri giderek artıyor. Bizim şirketimizde Ümran Beba,
Ece Aksel gibi çok sayıda olağanüstü kadınlar var. Mesela son 24 saattir PepsiCo Kurumsal İletişim Müdürü Didem Şinik hayatımı öylesine kolaylaştırıyor ki, onu bavuluma koyup eve götürmeyi istiyorum. Türkiye’den geleneksel lezzetlerle harmanlanmış ürünleri ihraç ettiğimiz gibi yetenekli iş gücü de ihraç ediyoruz. Türk expatların tek sorunu ülkelerini çok özlemeleri. Ama onları suçlamıyorum, burası harika bir ülke.”

Haberin Devamı


Türk mutfağı ürün
tatlandırmasında
ilham kaynağı

PEPSICO’nun Türkiye’deki performansına ilişkin Indra Nooyi şunları kaydetti: “Yiyecek ve içecek işimizi son birkaç yılda önemli ölçüde büyüttük. Son bir iki yıldır içecek işimiz, içecek sektöründe ilk sırada yer alan şirketten daha da fazla büyüyor ve biz bununla gurur duyuyoruz. Onlardan daha küçüğüz ama biz daha hızlı büyüyoruz. Türkiye’de yiyecek sektöründe önemli bir oyuncuyuz. Yiyecek markalarımızdan bazıları ‘love-brand’ (çok sevilen, aşk markası) durumunda. Bu pazarda oldukça başarılıyız. Önümüzdeki yıllarda da Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceğiz. Bu yatırımlar yalnızca işimize yönelik değil; biz aynı zamanda Türkiye’yi daha iyi bir operasyon merkezi haline getirmek üzere yatırımlar yapmak istiyoruz. Türkiye’nin sunduğunu fırsatların yanı sıra, buradaki ekip harika inovasyonlar yapıyor. Bildiğiniz gibi çok gelişmiş bir mutfağınız var. Türk mutfağı ürünlerimizin tatlandırılmasında bize ilham kaynağı oluyor. Suadiye’de bir araştırma merkezi açtık. Lays Fırından Yoğurtlu ve Sarımsaklı, Doritos Ala Turca gibi yerel ürünler bu merkezde geliştirildi. Şimdi bu ürünler ve Türk çeşnileri diğer ülkelere gidiyor. Bu nedenle Türkiye bizim için yetenek, inovasyon ve yeni fikir kaynağı niteliğinde.”

Haberin Devamı


Türkiye’de yüzde 20’nin
üzerinde büyüdü

PEPSICO Türkiye’nin 3 bin çalışanı olduğun, 43 bin kişiye de dolaylı istihdam sağladıklarını kaydeden PepsiCo’nun merkezi İstanbul merkezli 16 ülkeyi kapsayan Güneydoğu Avrupa Bölgesi Başkanı Eugene Willemsen ise şunları anlattı: “Son yıllarda Türkiye’de tarıma büyük yatırımlar yaptık. Geçen yıl PepsiCo Türkiye, PepsiCo’nun portfolyosu içerisinde performansı en yüksek ülkelerden biriydi. Geçen yıl yayınlanan gelirlerimize ilişkin raporlarda her çeyrekte Türkiye’den bahsedilmekteydi. Türkiye’deki işimizde yüzde 20’nin üzerinde bir büyüme gerçekleşti. Türkiye’yi, büyüme hızımızı daha da artırabileceğimiz kilit bir pazar olarak görüyoruz. Suadiye’deki fabrikamıza büyük yatırımlar yaptık, yeni teknolojilerini üretim süreçlerimize dâhil ettik. 2011 yılının son yalarında Doritos Fritos’u 2012 yılında ise, Lays Fırından’ı piyasaya sürdük. Lays Fırından piyasaya süreceğimiz bir dizi yeni ürünün ilkini oluşturacak.”

Haberin Devamı


Avrupa’daki en önemli
iki ülke Türkiye ve Rusya


PEPSICO Avrupa CEO’su Zein Abdalla, Indra Nooyi ile birlikte katıldığı yuvarlak masa toplantısında, Türkiye’nin Avrupa’da çok özel bir konuma sahip olduğunun altını çizerek, şöyle konuştu: “Diğer çok uluslu bir çok şirketin aksine Avrupa’da oldukça benzersiz bir ürün portföyüne sahibiz. Gelişmekte olan ülke pazarları ürün çeşitlerimiz bakımından bizim için daha büyük önem taşıyor. Bunlar arasında en önem verdiğimiz ülkeler Rusya ve Türkiye. Türkiye yalnızca inovasyon, know-how açısından bir potansiyel sunmuyor, maliyet verimliliği açısından en iyi tasarlanmış bir sistemi sunuyor. Buradan alınacak dersleri Batı dünyasında da uygulamaya koymalıyız. Eskiden Batılı ülkelerden Rusya ve Türkiye gibi ülkelere neler getirebiliriz diye düşünürken, şimdi durum tam tersine işliyor.”

 

 

 

 

Pepsi spor ve
müzikle besleniyor

INDRA Nooyi, kısa süre önce İstanbul’da da bir konser veren Madonna’nın Pepsi sponsorluğunda gerçekleştirdiği dünya turuna da değindi. Nooyi, şunları kaydetti: “Pepsi markası heyecan verici bir marka. Kültür yaratan bir marka. Amerika’daki müzik prodüktörlerine sorarsanız, size pek çok genç sanatçıların Pepsi tarafından keşfedildiğini söyleyeceklerdir. Micheal Jackson, Madonna ve Britney Spears gibi sanatçılar daha kariyerlerinin başındayken Pepsi’nin sözcülüğünü yapmışlardı. Pepsi spor ve müzikle besleniyor, en yetenekli yıldızları keşfetmesiyle biliniyor. Madonna ve Nicki Minaj için de bu geçerli. Örneğin Michael Jackson reklamlarımızda oynadığında oldukça gençti. Tüm kariyeri boyunca onunla ilişkimizi sürdürdük. Öldükten sonra bile hatırasını yaşatmak için ‘King of Pop’ programını gerçekleştirdik.”


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!