Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2011 00:00
Guess ve Gc saatlerini çatısı altında toplayan Sequel’in CEO’su Cindy Livingston, Türkiye’de diğer ülkelere kıyasla pahalı saatlerin daha çok ilgi gördüğünü belirterek, “Avrupa krizle boğuşurken biz en yüksek büyümeyi Türkiye’de yaşıyoruz. Türkiye dünyada ise en çok büyüyen beşinci pazarımız” dedi.
ERKEK yöneticilerin egemen olduğu dünya saat endüstrisinde kadın CEO olarak dikkat çeken ve ‘saat endüstrisinin kraliçesi’ olarak anılan Cindy Livingston, Türkiye’deki büyümenin göz kamaştırıcı olduğunu söyledi. Guess ve Gc saatlerini çatısı altında toplayan Sequel’in CEO’su Cindy Livingston, faaliyet gösterdikleri tüm ülkelerde orta ve orta üstü gelir grubuna hitap eden Guess saatlerinin daha çok sattığını, Türkiye’de ise ‘akıllı lüks’ olarak konumladıkları Gc saatlerinin daha çok ilgi gördüğünü söyledi. Livingston, “Bu açıdan Türkiye eşsiz durumda. Biz bu durumu oldukça ilginç buluyoruz” dedi. Guess ve Gc saatlerinin Türkiye distribütörü Saat&Saat’in Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya da Türkiye’de fiyatı daha yüksek olan pırlantalı ürünlerin çok ilgi gördüğünü söyledi.
Dünyanın geri kalanı iyi
Avrupa’da pek çok ülke ekonomik krizle boğuşurken Türkiye’nin çok farklı bir profil çizdiğini belirten Livingston şöyle konuştu: “Avrupa’da fiyatlar konusunda çok dikkat etmemiz gereken bir dönem. Yunanistan ve birkaç ülkede daha çok dikkatli davranmalıyız. Örneğin Yunanistan’da fiyatları biraz sıkılaştırdık. Fransa ve İtalya gibi ülkelerde korkmuyoruz. Eğer biz aptalca bir şey yapmazsak her şeyin yolunda gideceğini düşünüyoruz. Evet Avrupa’daki kriz bizi de etkiledi ama dünyanın geri kalanında gayet iyiyiz. Asya muhteşem. Muazzam bir büyüme var.”
Avrupa’da her zaman en çok büyüme gösterdikleri pazarlardan biri olan Türkiye’nin şimdi daha çok dikkat çektiğini belirten Livingston, “Şu anda Türkiye Avrupa’da en çok büyüyen pazar. Dünyada da en çok büyüme yaşadığımız ilk 5 ülke içinde. Türkiye’de bu yıl yüzde 18 büyüme bekliyoruz. Bu gerçekten göz kamaştırıcı bir büyüme” dedi.
Amerika önde gidiyor
Amerika’da da gayet güçlü bir pozisyonda olduklarını vurgulayan Livingston, ABD’de online satışlar nedeniyle tüketimi çok yakından gözlemlediklerini, iyi satacak ürünleri 6 ay öncesinden gördüklerini söyledi. Global şirketlerin, bu yıl bilançolarını tutturmakta yoğun kur hareketleri nedeniyle zorlanabileceğine dikkat çeken Livingston, “Piyasalarda kur oyunları oynanıyor.
Dolar,
Euro,
yen, İsviçre Frankı, ve daha bir sürü para birimiyle satış yapan firmaların hepsinin yüzünün akıyla çıkması gerekiyor” diye konuştu.
Gezgin Çinliler ilaç oldu
ÇİN’in dünya üretiminde dengeleri değiştirirken tüketimde de dengeleri değiştiğine değinen Cindy Livinsgton şu tespitlerde bulundu: “Asya genel olarak pek çok açıdan önemli büyüme gösteriyor. Çin’de hem genel olarak tüketim hem de lüks tüketim artıyor. Seyahat eden, dünyayı gezen önemli bir Çinli nüfus var. Bunlar tüketimde harikalar. Üstelik hepsi yeni tüketici. Gezgin Çinliler zor yıllarda herkes için ilaç oldu.”
Gc Smart Luxury, Basel ve Londra’dan sonra İstanbul’a geldi
Gc’nin kurucusu Paul Marciano’nun “Benim kişisel lüksüm, her gün sevdiğim işi yapmaktan gelir” sözlerinden yola çıkılarak hayata geçirilen ve lüks anlara atıfta bulunan “Gc Smart Luxury” projesi, Basel ve Londra’nın ardından İstanbul’a geldi. İstanbul Modern’de gerçekleşen etkinlik, mesleklerini ve sanatlarını ünlerinin çok daha önünde bir yerde tutan, hayatlarının akışını tutkuyla yaptıkları işleri üzerinden belirleyen beş farklı alandan beş farklı ismi anlatıyor. Brezilyalı fotoğrafçı Pino Gomes’in tüm dünyada görüntülediği bu kişiler bir kitapta toplanacak. Giritli İdilica restoranın sahibi İdil Çimrin, İstanbul Şehir Tiyatroları oyuncusu aktör Mert Turak, karikatürist Cemal Söyleyen, blogger Nilüfer Türkoğlu ve moda tasarımcısı Selim Baklacı “Gc Smart Luxury” projesinde Türkiye’den seçilip fotoğraflanan beş isim oldu.