Türkiye, Alman Vaillant'ın gözdesi

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, Alman Vaillantın gözdesi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 26, 1999 00:00

Haberin Devamı

Alman ısıtma ve sıcak su üreticisi Vaillant, 125'inci kuruluş yıldönümü kutlamalarında Türkiye'ye ayrı bir yer ayırdı. Vaillant Türkiye Genel Müdürü Christoph Grosser, ‘‘Hedefimiz 2010'da Türkiye'yi satışta birinci yapmak’’ dedi.

Almanya'nın önde gelen ısıtma ve sıcak su üreticilerinden Vaillant'ın Türkiye Genel Müdürü Christoph M. Grosser ‘‘Vaillant'ın Türkiye projesi doğduğu zaman, böyle bir başarıya imza atacağımıza kimse inanmamıştı’’ dedi. Vaillant'ın 125'inci kuruluş yıldönümü nedeniyle Almanya'da Remscheid Kenti'nde düzenlenen kutlamalar sırasında konuşan M. Grosser ‘‘7 yılda en çok satış gerçekleştiren 17 ülke arasında Türkiye 6'ncı sırada. Hedefimiz 2010 yılında Türkiye'yi 1'inci yapmak’’ diye konuştu.

Grosser, şöyle devam etti:

‘‘Bugün diğer ülkelerle karşılaştırdığımızda şaşırtıcı bir tablo çıkıyor ortaya. Firmamız, 38 yıldır Hollanda'da, 32 yıldır Fransa'da 20 yıldır İspanya'da. Bunlar satışta ilk üç sırada yeralıyor. Türkiye'de 1992'den beri varız. 7 yılda en çok satış gerçekleştiren 17 ülke arasında 6'ncı sıradayız. Hedefimiz 2010 yılında Türkiye'yi 1'inci sıraya yerleştirmek.’’

Türkiye'yi dört ayda baştan başa gezen Grosser, Anadolu'da kendi firmalarına ait çok sayıda şofbene rastladıklarını, ücra bir köşede 1946 yapımı bir şofben bulduklarını söyledi. Tüketici sayılarının 100 bine ulaştığını belirten Grosser, ‘‘6 ayda 1000 tüketici ziyaret ettik. Artık onlar bizim ailemizden. Her tavsiye için 1 tam cumhuriyet altını verme geleneğimiz de sürüyor’’ dedi.

DEPREM ACIMIZI PAYLAŞTILAR

17 ülkeden 500 kişinin katıldığı ve Vaillant GmbH Yönetim Kurulu Başkanı Johannsen Roth'un konuşmasıyla başlayan kutlamalarda, Vaillant'ın Türkiye'ye verdiği önem sık sık vurgulandı. Vaillant Yönetim Kurulu Başkanı Roth, 1874 yılından bugüne gelişlerini anlattığı konuşmasında, Türkiye'ye özel bir yer vererek, ‘‘Aramızda bulunan çok değerli Türk misafirlerimizi de selamlıyorum. Deprem felaketinde yaşadıkları acılarını paylaşıyoruz’’ dedi.

UZAY TEKNOLOJİSİ

Dünyada Coca Cola markasından sonra en çok tanınan ikinci marka olan Vaillant, 1996 yılında personele yönelik eğitime 4 milyon mark harcadı. Şimdi ise bu rakam 4 kat arttı. 1993 yılında 4 bin 200 personel eğitilirken, 1998'de eğitilen personel sayısı 65 bine ulaştı.

Uzay çağı teknolojisini yakalamak isteyen Vaillant, 2000'li yıllara damgasını vuracak yeni kombisini de kutlamalar sırasında tanıttı. Yakıt Hücre Teknolojisi'nin kullanıldığı milenyum kombisi havadaki hidrojen ile oksijeni ayrıştırıyor, ortaya çıkan enerjiyi elektrik enerjisine çeviriyor ve bunu kendi içinde kullanarak kendi elektriğini kendi üretiyor. Böylece hem ev ısıtabiliyor, hem de beyaz eşyalarda, aydınlatmada kullanılacak elektrik elde edilebiliyor. Vaillant'ın yeni kombisi 2001'de piyasaya çıkacak.

İşçilerin yüzde 10'u Türk

Vaillant 'ın Remscheid Fabrikası Genel Müdürü Michael Bremicker, toplam 5 bin 600 işçi çalıştırdıklarını, fabrikalarında çalışan işçilerin yüzde 10'unu Türkler'in oluşturduğunu belirtti. Bu yüzden Marmara depremiyle çok sarsıldıklarını belirten Bremicker, deprem bölgesine yardımda bulunduklarını ve Türkiye'deki 125. yıl etkinliklerini de bu yüzden ertelediklerini söyledi. Fabrikada çalışan Türk işçilerinin bir bölümü 20-25 yıldır Vaillant'da çalıştıklarını belirterek, ‘‘Eskiden daha çoktuk. Polonyalılar doldurdu burasını’’ diyorlar.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!