Türkiye 94 ülkenin lideri oldu, vergi yükü azalsa BMW patlaması yaşanır

Güncelleme Tarihi:

Türkiye 94 ülkenin lideri oldu, vergi yükü azalsa BMW patlaması yaşanır
Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2009 00:00

Alman BMW’nin Başkan Yardımcısı Graeme Grieve, “Türkiye, distribütörlük verdiğimiz 94 ülkenin en büyüğü konumunda. Lüks otolar üzerindeki vergi yükü azalsa, BMW satış patlaması yaşar” dedi. Mercedes gibi 1.6 motor hacmine sahip araçlardan Türkiye’ye yönlendirebileceklerinin işaretini veren Grieve, krize rağmen buradaki satış artışının başarı olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

ALMAN lüks otomobil devi BMW AG’nin İthalatçı Ülkelerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Graeme Grieve, BMW’nin dünyada 94 ülkede distribütörlükle temsil edildiğini belirterek, Türkiye’nin bu ülkeler içinde en büyük ve en önemlisi olduğunu söyledi. Grieve, “Türkiye, krizde bile performasını artırıp büyümesini devam ettirdi. Bu yüzden 25 yıllık geçmişimizde ilk kez geçtiğimiz yıl Borusan’la 10 yıllık uzun bir kontrat yaptık” dedi.
Türkiye’de 25 yıldır lideriz
Borusan Otomotiv’in BMW’yle 25 yılı bulan işbirliklerini kutlamak için İstanbul’a gelen Grieve, Türkiye’de Borusan gibi güçlü ve güvenilir bir ortakla çalışmaktan dolayı mutlu olduklarını vurgulayarak, şunları dile getirdi: “Dünyada zor ve bir o kadar da önemli ülkelerde, pazarı bilen yerel ortaklarla faaliyet gösteriyoruz. Bu ülkeler içinde kuşkusuz en önemlisi Türkiye. Biz Türkiye’de 25 yıldır Borusan’la çok güçlü bir işbirliği içindeyiz. Bu süre içinde lüks otomobil satışlarında liderliğimizi hiç bırakmadık. Bu yüzden Türkiye’ye doğrudan gelmeyi düşünmedik.”
Brezilya ve Türkiye farkı
Bu yıl küresel krize rağmen Türkiye’de satışlarını yüzde 20 artırdıklarını hatırlatan Grieve, şöyle konuştu: “Bu şu anlama geliyor. Borusan kuşkusuz bizim en büyük distribütörümüz. Ama bunun dışında bu yıl krizde neler yapabileceğini de çok net olarak ortaya koydu. Bu yıl krize rağmen dünyada BMW satışlarının yüzde 30’la en fazla arttığı ülke Brezilya oldu. Türkiye de büyüdüğümüz birkaç ülkeden birisi. Bu çok önemli bir gösterge.”
Vergi düşerse satış patlar
Türkiye’de krize bağlı olarak hükümetin vergi desteğini küçük motorlu araçlara verdiğini ama buna rağmen BMW’nin satışlarının arttığını ifade eden Grieve, şöyle devam etti: “İlk yarı hem Avrupa’da hem Türkiye’de kaptırdığımız liderliği geri alacağımıza inanıyoruz. Türkiye’de lüks otomobillere yönelik vergi dezavantajının gelecekte kalkacağına inanıyorum. Eğer sattığımız araçlar üzerindeki bu ağır vergi yükü azalırsa, Türkiye’de lüks oto satışları patlar. Türkiye, dünyada en çok BMW satılan ülkelerden biri olacaktır. Bunun er ya da gerçekleşeceğine inanıyorum.”
Mercedes’i izliyoruz
Türkiye’de Mercedes’in C serisine eklenen 1.6 litrelik yeni motor avantajının seyrini yakından izlediklerini vurgulayan Grieve, şunları dile getirdi: “Bu konuda bizim de süprizlerimiz olacak. 1.6 motorumuz var. Buna otomatik şanzıman eklemek için görüşmeleri sürdürüyoruz.
Şu an ne zaman üretileceği belli değil ama bizim de Mercedes gibi vergi avantajlı modelimiz olacak.”

Haberin Devamı

Frankfurt fuarı ve ÖTV’de son fırsatlar çarşamba özel dosyada

Haberin Devamı

BU çarşamba ÖTV’de son fırsatlar ve 15 Eylül’de kapılarını açacak Frankfurt Fuarı’na ilişkin özel bir ek yayınlayacağız. 16 sayfalık Otoyaşam özel ekinde, 30 Eylül’de sona erecek ÖTV indirimine ilişkin firmaların sundukları son fırsatlar ve birbirinden cazip kampanyalar yer alacak. Ekte ayrıca bu yılın en büyük otomobil şovu olacak Frankfurt fuarında sergilenecek tüm modeller ayrıntılarıyla yer alacak. Bu çarşamba Hürriyet’le birlikte Otoyaşam ekini istemeyi unutmayın.

Garip bir dönem yaşıyoruz ama 2010’da dramatik düşüş olmaz

BMW Başkan Yardımcısı Graeme Grieve, Avrupa’da hükümetlerin otomotiv satışlarını artırmak için verdiği desteklerin yıl sonunda sona ermesinin, 2010 yılında dramatik düşüşler yaratmayacağını söyledi. Küresel kriz döneminde pazarın seyrini ekonomik göstergelerin yanı sıra tüketicilerin psikolojilerinin de etkilediğini ifade eden Grieve, “Tüketici psikolojisinin biraz düzelmeye başladığını söyleyebilirim. Zira hükümetlerin aldığı teşviklerin işe yaradığı görüldü ve tüketici güveninde bir miktar artış oldu” dedi. Bununla birlikte ekonomik göstergelerle ilgili net bir tahminde bulunmanın zor olduğunu söyleyen Grieve, “Gerçekten de garip bir dönem yaşıyoruz. Her şey düzeldi derken, birşeyler değişebiliyor ve olumsuza dönebiliyor. Bu da uzun vadeli tahminler yapmayı oldukça zorlaştırıyor” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Düğünle başlayan 25 yıllık ortaklık

25 yıldır BMW’nin Türkiye distribütörü olan Borusan Otomotiv’in kuruluşu da aynı döneme rastlıyor. 1984 yılında Kocabıyık ve İranlı Vahabzadeh Ailesi’nin yüzde 50’şer ortaklığıyla kurulan Borusan Otomotiv’in temelleri İstanbul’da gerçekleşen bir düğünde atıldı. Borusan Otomotiv’in yüzde 50 ortağı ve aynı zamanda Yönetim Kurulu Başkanı olan Hossein Vahabzadeh, 1969’da İran’ndan çıkıp Münih’e yerleştiklerini belirterek, o dönemi şöyle anlattı: “İran’da BMW’nin distribütörüydüm. Münih’e yerleştikten sonra BMW’yle ilişkim devam etti. 1980’li yılların başında BMW, Türkiye pazarı için yeni distribütör arıyordu ve bana ‘İstanbul’daki işler iyi gitmiyor, gel sen bizim distribütörlüğümüzü üstlen’  teklifini getirdiler. Hemen kabul ettim ve kontrat yaptım. O dönemde yeğenim Kocabıyık Ailesi’nden bir kızla evlenecekti. Yani akraba olacaktık. Damat İran’da olduğu için biz aileyi temsilen İstanbul’daki düğüne katıldık. Bu düğünde Kocabıyık Ailesi’yle tanıştık. Daha sonra samimiyetimiz ilerledi ve ben Asım Bey’e BMW işini açtım. Otomotiv işinden anlamadıklarını ama bizimle ortak olmak istediklerini söyledi. Ben de seve seve kabul ettim ve 1984 yılında Borusan Otomotiv’i kurduk.”
İşçi permisi
Vahapzadeh,  1984 yılına kadar Türkiye’de BMW’lerin  işçi permisi yoluyla Türkiye’ye getirildiğini kaydederek, “Türkiye’de yollarda 14 bin Mercedes, 10 BMW dolaşıyordu. Ancak ne satış
sonrası servis, ne de garanti gibi hizmetler vardı. Aracı bozulan Taksim’deki, Atatürk Sanayi’deki tamircilere götürüyordu.
Merhum Turgut Özal’la birlikte daha sonra ithalatın önü açıldı. Ortağım Asım Kocabıyık’la birlikte BMW’nin distribütörlü-ğünü üstlendik. İlk yıl 450 otomobil sattık. 1986’da ise 420. Şimdi ise yaklaşık MINI ve Land Rover markaları dahil olmak üzere yaklaşık 10 bin araç satıyoruz”
diye konuştu.

Haberin Devamı

Model atağına kalkıp avantaj kazanacağız

2010 yılında keskin düşüşler yerine, daha istikrarlı bir pazar oluşacağını düşündüklerini belirten Grieve, BMW’nin gelecek yıl konumunu güçlendirecek faaliyetler içinde olduğunu söyledi. Grive, Türkiye’de de piyasaya sunacakları yeni X1’in yanısıra farklı bir sınıfta yer alacak 5 serisi GT modelinin kendilerine yeni müşteriler kazandıracağına işaret ederek, “Mevcut ürünlerimizle belli bir potansiyelimiz olduğunu düşünüyoruz. Ancak GT gibi bir modelin bize yeni müşteriler kazandıracağına ve satışlarımıza olumlu katkı sağlayacağına inanıyoruz. Yeni modeller bunlarla sınırlı olmayacak ve model yenilemede herhangi bir kısıtlamaya gitmeyeceğiz. Dolayısıyla gelişmemizi sürdürerek, pozisyonumuzu güçlendireceğimizi düşünüyorum. Rakiplerimiz karşısında yeniden avantaj kazanabiliriz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!