Güncelleme Tarihi:
GLOBAL krizin ardından gelen ikinci ekonomik dalgada Türkiye dahil 10 kilit ülkenin dünya ekonomisi içindeki ağırlığının artacağını söyleyen Deloitte Global Ekonomi Direktörü Ira Kalish, “Ulaşım maliyeti ve aradaki mesafe, Avrupa’yı Çin gibi Uzakdoğu Asya ülkeleri yerine Türkiye’den alım yapmaya zorlayacak. Türkiye, gittikçe daha da önemli bir pazara dönüşüyor. Önümüzdeki 5-10 yıl içinde en az 3-4 Türk markasının global birer markaya dönüştüğünü göreceğiz” dedi.
Her şeyin ve her yerin merkezi
Soysal Grubu’nun Londra’da bu yıl ilkini düzenlediği ‘Retail London’ (Perakende Londra) konferansında konuşan Kalish şunları söyledi: “Türkiye her şeyin ve her yerin merkezinde. Sizin yerinizde olsam ülkemi sadece bir açıdan değil birçok farklı özelliği ile öne çıkarmaya çalışırdım. Örneğin Türkiye Avrupa’nın üretim merkezi olabilir. Bu konuda çok mesafe katetti zaten. Önemli bir turizm destinasyonu. Türkiye aynı zamanda Ortadoğulu ve Uzak Doğulu şirketlerin Batı Avrupa pazarına giriş için kullanabilecekleri önemli bir basamak. Bu coğrafyada, tüm bunları bir arada sunan kaç tane ülke sayabilirsiniz.”
Yabancı sermaye ilgisi
Türkiye’nin ekonomik kriz sürecinde sağlam duran ekonomisi ile dikkat çektiğini kaydeden Kalish, “Bu özellikleri ile önümüzdeki dönemde Türkiye’ye yönelik doğrudan yabancı sermayenin ilgisi artacaktır” dedi. Kalish, yabancı sermaye ilgisinin özellikle perakende sektörüne, turizm, teknoloji, telekomünikasyon ve otomotiv sektöründe yoğunlaşabileceği öngörüsünde bulundu. Kalish, BRIC ülkelerinden farklı olarak 10 gelişmekte olan ülkenin global ekonomiye kazandıracağı dinamikleri de anlattı. Kalish’e göre, dünyanın ikinci büyük ekonomisi Çin’i global ekonomide asıl büyümenin sağlanacağı 10 gelişen ekonomiden ayrı tutmak gerekiyor. Kalish, Hindistan, Türkiye, Rusya ve Brezilya’nın başını çektiği ikinci dalgada yer alan kilit ülkeleri Endonezya, Mısır, Vietnam, Güney Afrika, Kolombiya ve Meksika olarak sıralıyor.
Türkiye’de kaos çıksa bile yine kilit bir ülke
MISIR’ı son gelişmelere rağmen halen kilit 10 gelişmekte olan ekonomi listesinde yer veren Ira Kalish, şu değerlendirmeyi yaptı: “Mısır’a politik belirsizliğe rağmen yer verdik çünkü bu liste uzun vadeli bir liste. Ve Mısır’da uzun vadede önemli potansiyel barındıran bir ülke. Aynı şekilde Türkiye de çok büyük bir kriz yaşasa ya da büyük bir kaos yaşansa da yine bu listede yer alacak ülkelerden biri. Türkiye’nin potansiyeli, bu ülkeyi uzun süre global ekonominin önemli oyuncuları arasında tutacaktır.”
Türkiye, Ortadoğu değil AB krizinden etkilenir
IRA Kalish, “Ortadoğu’daki istikrar Türkiye’y olumlu etkiler. Olumsuz durumun uzaması ve petrol fiyatlarının artmasından en çok Avrupa Birliği (AB) etkilenecek. Türkiye için önemli olan Ortadoğu’daki olaylar değil, AB’nin genel durumu” dedi.
İş ve aşkta bir denge yakalanmalı
ÜNLÜ yazar ve filozof Alain de Botton, günümüzde iş dünyasının insanları giderek zorladığını söyledi. Botton, “Asıl mutluluk iş ile aşk hayatında denge yakalamakta. Sadece ne iş yaptığınızı söylemeniz hakkınızda önemli bilgi veriyor. Kim olduğunuz ve yetenekleriniz önemli değil, önemli olan ne iş yaptınız. Oysa sadece işinizle ve bundaki başarınızla mutlu olmanız imkansız” dedi.
Kriz daha yeni başlıyor
İNGİLTERE’nin önde gelen perakende şirketlerinden Asda’nın eski CEO’su Andy Bond, Avrupa’daki krizin özellikle perakende alanında henüz yeni başladığını belirtti. Bond, “Krizde lüksten ekonomik olana ihtiyaç duyulana doğru trend yaşandı. Perakendede kriz iki yıl sürebilir” dedi.
Londra’da konferansı 680 Euro’ya pazarladı 467 kişiyi yakaladı
SOYSAL Grup Başkanı Suat Soysal, Avrupa’nın önemli ticari merkezlerinden Londra’da yılda 50 perakende konferansı yapıldığını belirtti. Soysal, “Üç yıldır planladığımız bu konferansla hedefimlerimizi yakaladık. 467 katılımcının çoğunluğu perakendeci ve katılım hep yüksek düzeyde. Biz ilk yılımızdaki katılımcı sayısı ile Londra’da tereciye tere sattık” dedi. İki günlük konferansa katılım ücreti ortalama 680 Euro oldu.