A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ocak 12, 2007 12:28
Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş'nin 31 Aralık itibarıyla abone sayısının yüzde 14 oranında artarak 31,8 milyon kişiye ulaştığı bildirildi. 2005 yılında şirketin abone sayısı 27,9 milyondu.
Turkcell'den İMKB'ye yapılan açıklamada, şirketin Türkiye'deki abone bazının, pazarda devam eden büyüme paralelinde bir önceki yıla kıyasla yüzde 14 oranında artarak 31 Aralık 2006 itibariyle 31,8 milyona kişiye ulaştığı belirtildi.
Aralık 2005 tarihi itibarıyla abone bazının 27,9 milyon olduğu hatırlatılan açıklamada, 2006 yılında Turkcell'in toplam abone bazına katılan net yeni abone sayısının yaklaşık 3,9 milyon olarak gerçekleştiği vurgulandı.
Turkcell'in 31,8 milyon olan toplam abone bazında faturalı abone sayısının 5,8 milyon, ön ödemeli abone sayısının ise 26 milyon seviyesine ulaştığı kaydedilen açıklamada, şu bilgiler verildi: “2006 yılının dördüncü döneminde, Turkcell'in toplam abone bazına katılan net yeni abone sayısı 0,9 milyon olarak gerçekleşirken, yılın son çeyreğinde alınan brüt yeni abonelerin yüzde 10'unu faturalı, geriye kalan yüzde 90'ını ise ön ödemeli aboneler oluşturdu. Yıllık abone kayıp oranı ise, piyasadaki hızlı büyüme, Turkcell'in büyüyen abone bazı ve yıl boyunca Türkiye pazarında artan rekabet dolayısıyla beklentilerimiz paralelinde, 31 Aralık 2005'teki yüzde 10,1 seviyelerinden artarak, 31 Aralık 2006 tarihi itibarıyla yüzde 14,7'ye yükseldi.
2006 yılının dördüncü çeyreğindeki abone kayıp oranımız ise yılın üçüncü çeyreğindeki yüzde 4,1 seviyelerinden hafifçe artarak, yüzde 4,4 olarak gerçekleşti. Turkcell, devam eden güçlü operasyonel performansına dayalı olarak, bu yıl için hedeflediği gibi yüzde 38 seviyelerinden daha az olmayan bir AVFÖK (amortisman, vergi, faiz öncesi kar) marjı ile genel anlamda, şirketin beklentileri paralelinde bir finansal performans sergileyecektir.
Pazarımızda, genel olarak, mevsimsellik ve bir aylık Ramazan dönemi etkisi ile kullanımın göreceli olarak daha düşük seviyelerde gerçekleştiği yılın en son çeyreğinde de Turkcell, devam eden güçlü kullanım ve büyüyen abone bazı dolayısıyla, yılın ilk üç çeyreklerine benzer gelir seviyeleri ile güçlü bir dördüncü çeyrek sonucu kaydedecektir.”
Uluslararası benzer pazarlara kıyasla, penetrasyonun daha düşük olduğu Türkiye pazarının, oldukça iyi bir büyüme potansiyeli göstermeye devam ettiği belirtilen açıklamada, Turkcell'in gelecek yıl, pazardaki lider pozisyonunu sürdürürken, daha iyi bir finansal ve operasyonel performans sergilemeyi planladığı ifade edildi. Açıklamada, “30 Eylül 2006 itibarıyla, sadece Türkiye'de, lisans bedeli hariç 6,1 milyar
ABD Doları yatırım harcaması gerçekleştiren Turkcell, marka imajı, müşteri memnuniyeti, şebeke kalitesi ile olduğu kadar karlılık alanında da, oturmuş ve uzak ara öncü, en güçlü operatördür” denildi.
GENEL MÜDÜR CİLİV: ÖNCELİĞİMİZ ABONE SAYISINI ARTIRMAKAçıklamada, Turkcell'de 9 Ocak 2007 itibarıyla göreve başlayan yeni Genel Müdür Süreyya Ciliv'in görüşlerine de yer verildi. Genel Müdür Ciliv, Turkcell'e katılmaktan mutlu olduğunu belirterek, Turkcell'in teknoloji ve piyasa alanlarında güçlü liderliğini sürdürmek konusunda heyecan duyduğunu kaydetti. Ciliv, şunları ifade etti: “Yeni abone almaya devam etmek, abone bazımızın memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak, iş alanımızı büyütmek ve dolayısıyla hissedar değerini artırmak en önemli önceliklerimiz olacaktır. Turkcell'in grup şirketlerindeki yetkin insanlar ve güçlü iş ortakları ile yakın çalışmalar içerisinde olmayı umuyorum.”