Güncelleme Tarihi:
Ciliv "2.3 milyon küçük ve orta boy işletmenin pek azı bilişim teknolojisini işine ve rekabet gücünün artışına yansıtabiliyor. Bulut teknolojisi tabi ki uzun bir yolculuk gerektiriyor. Bu iş bir günde olmayacak. Bulut teknolojisiyle kazan-kazan-kazan fırsatının olacağını herkese anlatacağız. Bizim hedefimiz belirli bir zaman içinde KOBİ'lerin 2 milyonunu bu teknoloji ile buluşturmaktır. Bir iletişim ve bilgi teknolojisi şirketi olarak bunu başarabileceğimize inanıyoruz. KOBİ'lere bu teknolojiyi kolay ve düşük maliyetle sunarak onların rekabet güçlerinin artışına destek olacağız.Hayat burada da paylaşınca güzel olacak" dedi.
"3G VE FİBER OPTİK YAPIYLA KOBİ'LERİN HİZMETİNDEYİZ"
Turkcell SüperBulut platformu, Turkcell’in stratejik işbirliği yaptığı ve platforma katma değer sağlayan iş ortakları Microsoft Türkiye ve HP’nin katıldığı basın toplantısı ile tanıtıldı. Toplantıya, Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen ve HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar katıldı. Basın toplantısında platform hakkında bilgi veren Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Turkcell SüperBulut platformu sayesinde işletmelerin fiziksel sunucu kullanma ihtiyacının tamamen ortadan kalkacağını ve tüm IT hizmetlerinde tasarruf sağlanacağını söyledi. Süreyya Ciliv, Türkiye'de girişimcilerin teknoloji konusunda büyük bir heves taşıdıklarını belirterek " Bu teknolojiyi kullananlar sağladıkları avantajları kullanmayanlara söyleyerek anlatacaklar" dedi. Ciliv, SüperBulut olarak adlandırdıkları teknolojiyi sadece KOBİ'lere değil, Türkiye'nin en büyük şirketlerine de verdiklerini hatırlatarak "3G teknolojisi, fiberoptik altyapımız, iş ortaklarımız, çağrı merkezlerimiz ve eko sistemimizle birlikte bulut teknolojisini şirketlerin hizmetine sunuyoruz. Bu konuda vazgeçilmez olacağımıza inanıyoruz" diye konuştu. Ciliv yeni Türk Ticaret Kanunu'nun işletmelere kurumsal e-mail adresi ve web sitesi oluşturma zorunluluğu getirmesinin de bulut teknolojisine geçişe katkı yapacağını belirtti.
"MARKET ALIŞVERİŞİ GİBİ OLACAK"
Süreyya Ciliv, Turkcell olarak amaçlarının Türkiye ekonomisine, işletmelerin bütçelerine ve rekabetçi yapılarına katkı sağlayacak bu teknolojiyi en ‘kullanıcı dostu’ haliyle sunmak olduğunu ifade ederek şöyle dedi:
"Turkcell SüperBulut ile tüm bulut hizmetlerimizi aynen bir ‘online’ süpermarketten alışveriş yapar gibi, yerinizden kalkmanıza bile gerek kalmadan dakikalar içinde internetten inceleyip satın alabiliyorsunuz. Üstelik aldığınız hizmetin altında Turkcell’in ve alanında en iyi olan stratejik iş ortaklarının imzası var. Turkcell SüperBulut sayesinde kurumsal müşterilerimiz milyonlarca TL tasarruf edecek. Bulutun olmazsa olmazı kaliteli genişbant altyapısı da Turkcell Superonline ve Turkcell 3G şebekesinin güvencesinde müşterimize sunuluyor. Gerek fiber altyapı, gerekse 3G şebekemizle Turkcell olarak sabitte ve mobilde en kaliteli ve en hızlı altyapıyı sunarak bulut için gerekli zemini hazırladık. Artık Turkcell’li işletmelerin iş akışlarını yönetmek için yalnızca bir internet sayfasına ihtiyacı var. Turkcell SüperBulut ile gökyüzünü şirketlere açıyoruz.”
YÜZDE 80 TASARRUF
Turkcell’in sunduğu ihtiyaca özel bulut bilişim hizmet paketlerinin, kurumsal firmaların ve işletmelerin operasyonel maliyetlerini azaltacağını belirten Ciliv,iş geliştirme süreçlerini hızlandırmak suretiyle şirketlerin rekabet gücünün artacağını söyledi. Ciliv, bulut bilişim sayesinde işletmelerin artık verilerine her an her yerden ulaşabileceğini ifade ederek, “Turkcell SüperBulut, özellikle küçük ve orta boy işletmelerin donanım ve yazılım satın alma, lisans güncelleme, sistem işletiminin yanında bu teknolojileri kullanacak kalifiye personel istihdam etme, sistemlerin sürekliliği ve güvenliğini sağlayarak internette erişim masraflarını yüzde 40’tan başlayan oranda azaltabilmelerini sağlayacak. Örneğin, 25 kişilik bir işletme, tüm bu hizmetleri Turkcell SüperBulut ile aldığında, altyapıda yüzde 73, yazılımda yüzde 82 ve genel toplamda ortalama yüzde 80 tasarruf edecek" dedi.
Süreyya Ciliv, Turkcell 3G mobil internet ve Turkcell Superonline fiber internet hız ve kalitesi sayesinde, bulut hizmetlerini www.turkcellsuperbulut.com üzerinden alan işletmelerin büyük bir avantaj elde edeceklerini ve işletmelerin böylece bulut teknolojisinin temel unsuru olan yüksek hızda internet bağlantısını güvence altına alacaklarını belirtti.
Toplantıda soruları da yanıtlayan Ciliv, bilgi güvenliği konusundaki bir soruyu " Türkiye'de 35 milyon Turkcell abonesi Turkcell'e güveniyor. Son beş yıldır Türkiye'nin en beğenilen şirketiyiz. Sistemin en güvenlikli şekilde işlemesi konusunu büyük bir sorumlulukla yerine getireceğiz. Bundan hiç kimsenin kuşkusu olmasın. Sonuçta 35 milyon müşterimizin bilgisi saklıyoruz" şeklinde yanıtladı.
İŞ ORTAKLARI
HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar ise,“İletişim hizmeti sağlayıcılarının rekabet gücünü artırmak için bulut bilişim gibi yeni teknolojilerden faydalanarak yeni iş geliştirmesi gerekiyor. HP CloudSystem, Hizmet olarak BT çözümleri ile Turkcell’in kurumsal işini geliştirmesine yardımcı oluyor ve müşterilerinin verimliliğini artırıyor” dedi. Urçar, bilişimin GSYH içindeki payının yüzde 1'ler düzeyinde olduğunu belirterek, hedefin bu oranı 2023'e kadar yüzde 2'lerin üzerine çıkarmak olduğunu, bunun yolunun da KOBİ'lerin bilgi teknolojilerini daha fazla kullanarak daha fazla katma değer yaratmalarından geçtiğini söyledi.
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen,de konuşmasında Microsoft'un tüm dünyada geçen 5 yılda en fazla yatırımı bulut teknolojisine yaptığını, yıllık 9.5 milyar dolarlık Ar-Ge bütçesinin de önemli bir bölümünün bulut teknolojisine ayrıldığını söyledi.Özmen, bugün artık Türkiye’de ve dünyada içinde bulut geçen herhangi bir teknolojide mutlaka Microsoft’un da yer aldığına değinerek, “Microsoft, sahip olduğu teknoloji gücü ile çok uzun yıllardır dünyanın pek çok yerinde bulut teknolojileri üzerine odaklanıyor ve bu alanda bireyselden kurumsala pek çok çözüm sunuyor. Türkiye’nin bilişim gücü olarak, Türkiye’nin sürdürülebilir büyümesinde kritik rol oynayan işletmelerin ve girişimcilerin teknoloji ile büyümesine odaklandık. Turkcell SüperBulut çözümü ile ulaşabileceğimiz ve teknolojinin gücünü sunabileceğimiz her şirket ülkemizin geleceği için önemli bir adım olacaktır. KOBİ'lerin rekabetçilikte atılım yapmaları için bu teknolojilerle onlara daha fazla değer yaratmamız gerekiyor” diye konuştu.
SÜPERBULUT'TA KULLANDIĞIN KADAR ÖDE
Toplantıda Turkcell Pazarlama Bölüm Başkanı Mert Başar tarafından verilen bilgiye göre, Turkcell SüperBulut, Turkcell’in yeni “online bilişim süpermarketi”. www.turkcellsuperbulut.com adresinden erişilebilen portal, bulut hizmetlerinin yalnızca birkaç dakikada istenilen kapasitede satın alınmasını, kurulum ve kullanımını sağlıyor. Böylelikle herhangi bir cihaz ile herhangi bir yerdeki BT servislerine ulaşılabiliyor ve “kullandığın kadar öde” avantajı elde ediliyor. Turkcell, SüperBulut’ta bulut ürünlerini üç ana kategoride sunarken, altyapı hizmetleri başlığı altında veri depolama, veri yedekleme, uzaktan sunucu yedekleme, uzaktan güvenlik yönetimi sanal sunucu, web alan adı barındırma, platform hizmetleri başlığı altında da, işletim sistemi, veri tabanı, uygulama geliştirme platformları, web sitesi tasarım platformları yer alıyor.Uygulama hizmetleri ise kurumsal E-posta, birleşik iletişim (Sanal Santral), müşteri ilişkileri yönetimi, kurumsal kaynak planlama, iş spesifik uygulamaları bulunuyor.