Güncelleme Tarihi:
Antalya’nın dünyanın en iyi hizmetini veren turizm destinasyonu olduğunu söyleyen Alkaya, “Biz çok iyi bir turizm ülkesiyiz. Ürün ve hizmet kalitesinde ulaştığımız nokta ile bunu tescil ettik. Özellikle Antalya fiyat/hizmet performansında son yıllarda nitelikli turizm yapabilmenin yollarını da aramayı sürdürüyor. İspanya örneğinde olduğu üzere yapmamız gereken şeyler belli. Rakipler kişi başı bin 200 dolara ulaşmışken hizmet kalitesi çok daha iyi olan Türk turizminin ‘doğru fiyat’ı bulması şart. Verdiğimiz hizmet kalitesi ile fiyat dengemizi korumamız gerekiyor. Şu anda Antalya ve Belek bölgesindeki en önemli sorunun turist sayısı değil fiyat olduğunu düşünüyoruz. Çok yüksek fiyatlardan satalım demiyoruz, en doğru fiyatlarla satalım istiyoruz. İspanya, Yunanistan, Portekiz’den çok daha iyi bir hizmet kalitesine sahibiz. Turizmde ülkemizin hak ettiği sonuçlara ancak bu anlayışla ulaşabiliriz” değerlendirmesini yaptı.
‘2019 RUHUNU YAKALADIK’
Sektörün 2019 ruhunu yakaladığına dikkat çeken Alkaya, 2022 yılını, çok parlak bir yıl olarak tanımlayarak, “2023’e pazar payımızı arttırmış, yeni pazarlara ulaşmış bir yıl olarak bakıyoruz. Bu yıl, daha önce hiç ağırlamadığımız ülkelerden misafir ağırlıyoruz. Cornelia Otelleri olarak geçen yıl 54 ülkeden misafir ağırlamıştık, bu yıl 66 ülkeye ulaştık. Günde 19-20 bin arası Rus turist Antalya Havalimanı’na iniyor. Rus turistler, şu anda Türkiye dışında bir ülkeye seyahat edemedikleri için en fazla Antalya’ya gelmeye başladılar” dedi.