Güncelleme Tarihi:
Bu yıl 15. yılını kutlayan CommsMEA Ödüllerinde 16 kategoride ödüller sahiplerini buldu. Üç kategoride aday olan Türk Telekom'un kazandığı “Yılın Sabit Hat Operatörü” ödülünü Türk Telekom Pazarlama ve İletişim Başkanı Erem Demircan ile Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Ramazan Demir birlikte aldı.
Tören sonrasında düzenlenen basın toplantısına telekonferans sistemiyle bağlanan Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) K. Gökhan Bozkurt, müşterilerinin hayatına değer katmak, en iyi ve yenilikçi hizmetleri sunmak amacıyla ürün ve hizmet geliştirdiklerini belirterek, yenilikçi bir yaklaşımla Türkiye'ye en ileri teknolojileri, en son trendleri sunmak için yatırımlarına hız kesmeden devam edeceklerini kaydetti.
Bozkurt, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ev Avantaj tarifeleri gibi uygulamalarla müşterilerimize en ekonomik iletişim hizmetlerini sağlarken, Wirofon gibi devrim niteliğindeki teknolojilerimizle sektörümüzün gelişiminde öncü rolümüzü sürdürüyoruz. Data alanında sunduğumuz yenilikçi ürünler ile müşterilerimiz için değer yaratıyoruz. Tüm bunların sonucunda uluslararası alanda 'En İyi Sabit Hat Operatörü' olarak seçilmekten gurur duyuyoruz. Bölgemizin en iyi telekom operatörü kimliğimizle, müşteri odaklı bir anlayış ile performansımızı daha da geliştirerek sektörümüzün en iyisi olmayı sürdüreceğiz.”
Erem Demircan ise, ödülü kazanmalarında Ev Avantaj paketleri, 8 Mbps'e kadar ADSL tarifeleri, Wirofon gibi teknolojik ürünlerin önemli rol oynadığını belirterek, şu an 16 milyon olan Türk Telekom sabit hat abonelerinin yüzde 32'sine denk gelen 6 milyon kişinin Ev Avantaj tarifelerini kullandığını söyledi.
Sabit telefondan GSM yönüne trafiğin geçen yılın eylül ayından bu yılın eylül ayına yüzde 20, şehirlerarası aramaların yüzde 44 ve toplam trafiğin ise yüzde 7 artış gösterdiğini ifade eden Demircan, BTK raporuna göre sabit hat pazarında abone başına aylık ortalama kullanım miktarında 2009 1. çeyreğinden bu yılın 3. çeyreğine yüzde 18,7 artış yaşandığına işaret etti. Demircan, 163'ten 193 dakikaya çıkan abone başına kullanım miktarının, bütün dünyada sabit hatlarda yaşanan trendin tersini yansıttığını vurguladı.
16 milyon abonenin 2,1 milyon kullanıcısının son bir yıl içinde ev telefonunu ortalama 100 dakikadan daha fazla kullanmaya, 1 milyondan fazla kullanıcının evden cebi aramaya, 1,3 milyon kişinin de şehirlerarası arama yapmaya başladığına işaret eden Demircan, “Bütün bunlar bizim bu ödülü almamızı sağlayan gelişmelerdir” dedi.
Demircan, şu anda ayda 300-350 bin Ev Avantaj abonesi kazandıklarını ve bunun 130-140 bininin yeni aboneler olduğunu kaydetti.
EN FAZLA BEDAVA DAKİKAYI BAYBURT KULLANDI
Ev Avantaj tarifeleri ile eylül ayında 509 milyon dakikalık bedava konuşma yapıldığını belirten Demircan, bedava dakikaları en fazla kullanan iller sıralamasında 47 dakika ile Bayburt'un dikkati çektiğini kaydetti. Demircan, Bayburt'u Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa, Zonguldak, Erzurum ve Eskişehir'in izlediğini ifade ederek, bedava konuşma imkanı sunulan akşam 7'den sabah 7'ye şehirler arası aramalarda geçen yılın eylül ayına göre bu yıl yüzde 259 artış yaşandığını dile getirdi.
“WIROFON ABONESİ 320 BİNE ULAŞTI”
Wirofon kullanıcı sayısının 320 bine ulaştığını bildiren Demircan, ekim sonu itibari ile Wirofon'un 110 ülkede kullanıldığını, Wirofon ile yapılan toplam konuşma trafiğinin yüzde 61'nin yurtdışında gerçekleştiğini, aylık ortalama 86 dakika görüşme yapıldığını, bu hizmetin en fazla sırasıyla ABD, İngiltere, Azerbaycan, Libya ve Çin'de kullandığını anlattı. Demircan Wirofon konusunda yurt dışında yaptıkları çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi:
“Teorik olarak Wirofon sayesinde dünyadaki 6,5 milyar insan Türk Telekom abonesi olabilir. Wirofon'da Kuzey Afrika ülkeleri, Polonya, Romanya gibi kendi ülkeleri dışında çalışan nüfusu yüksek olan ülkelerde trafiğini artırmak isteyen yerel operatörlere gidiyoruz. Bu, o ülkenin coğrafi kodunu alma işini kolaylaştırıyor. Bu hizmeti şu anda Almanya'da kullanmaya başladık. Örneğin Berlin'de bir Türk, Ankaralı ise “312” alan kodunu alabiliyor. Wirofon sayesinde Almanya'dan Ankara'yı aramakla, İstanbul'dan Ankara'yı aramanın fiyatı eşitlenecek. Almanya'dan sonra büyük olasılıkla sırada ABD olacak. Bu hizmetle Çin, Polonya, Azerbaycan, Romanya, Tunus gibi ülkelere de açılacağız.”
YURTDIŞI ÜRÜN VE HİZMET AÇILIMLARI
Türk Telekom'un 9 şirketli bir grup haline geldiğini anımsatan Demircan, “Saudi Telecom'un bölgedeki göçmen işçilere yönelik mobil para gönderimi konusunda projeleri var. Innova şirketimizin bununla ilgili çalışmaları olacak” diye konuştu.
Demircan, Sobee'nin “I can football” içeriği için de Mısır'ın ardından Suudi Arabistan ile anlaşma yapılma aşamasında bulunulduğunu, yurtdışında operatörlerin “I can football”u platform olarak kullanarak kampanyalar yapma projeleri bulunduğunu kaydetti.
“ORTALAMA DATA KULLANIMI YÜZDE 89 ARTTI”
ADSL hizmetlerine ilişkin bilgi veren Türk Telekom Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Ramazan Demir, ADSL kullanıcı sayısının 6,5 milyonu aştığını, bunların yüzde 60'nın 8 Mbps tarifelerini kullandığını, sabit hat üzerinden verilen ürünlerin sürekli çoğaldığı ve bunu desteklemek üzere önümüzdeki dönemde 8 Mbps'lik hızı artırmak istediklerini söyledi.
Ortalama data kullanımında yüzde 89'luk artış yaşandığına işaret eden Demir, yurtdışı çıkışı kapasitesinin 2005 yılında 33,6 Gbps iken bu yıl 470 Gbps'e ulaştığını aktardı. Ramazan Demir, abonelerin yüzde 44'ünün sınırsız ADSL paketlerini kullandığını söyledi.
“MÜŞTERİ TABANIMIZ TÜRKİYE DEĞİL, BÖLGE”
Türk Telekom Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Ramazan Demir, içeriğin artık global hale geldiğini, bu kapsamda müşteri tabanlarını yalnızca Türkiye değil ülkenin içinde bulunduğu bölge olarak gördüklerini ifade etti.
Evlere fiber kablo ile erişim yatırımı yapıp yapmayacaklarına ilişkin bir soru üzerine Demir, şu anda 130 bin kilometreye yakın fiber ağa sahip olduklarını ancak evlere kurulacak bağlantı için, bu altyapı üzerinden sunulacak servislerin hazır olmasının önem taşıdığını söyledi.
COMMSMEA ÖDÜLLERİ
Verilen bilgiye göre, CommsMEA ödülleri, bölgede hızla büyüyen ve değişen telekomünikasyon sektöründe öncü rol üstlenen kişi ve firmaları desteklemeyi amaçlıyor. Sektörün uzmanlarından oluşan jürinin değerlendirmesi sonucu kazananlar, bölgesel endüstrinin büyümesine liderlik etme, teknoloji yatırımlarında süreklilik gösterme, inovatif hizmet ve uygulamalar sunma, kazanan stratejiler uygulama ve son kullanıcının hem aklını hem de kalbini yakalayan servisler geliştirme gibi kriterlere göre belirleniyor.