ANKA
Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2009 15:18
Türk Telekom yeni dönemde dünyada teknoloji ihracıyla büyüyecek.
Türk Telekom Genel Müdürü Paul Doany kapsamlı bir büyüme stratejisi değişikliğine giderek, yeni dönemde Yakın doğu, Kuzey Afrika,Arap yarımadası,Hindistan ve İspanyolca konuşulan ülkeler dahil olmak üzere çok daha geniş bir dünya bölgesine teknoloji ihraç eden bir grup olma vizyonunu benimsediklerini söyledi. Doany Türkiye’de geniş bant internetin daha hızlı ve daha uygun tarifelerle ülke çapında yaygınlaştırılması çalışmalarına hız vereceklerini, mobil iletişimde de rekabetçi konumlarını güçlendirmeye çalışacaklarını kaydetti.
-Doany, yeni stratejide Türk Telekom’un sahibi olduğu teknoloji şirketlerinin önemli bir rol üstleneceğini ve yerel katma değer ve Ar-Ge ile geliştirilen ileri teknoloji ürünlerinin çok geniş bir dünya nüfusuna hitap edecek şekilde ihracının amaçlandığını vurguladı.
Türk Telekom eğitim amaçlı olarak ilk kez Türkiye’de hazırlanan Vitamin adlı interaktif eğitim yazılımı programını bir çok dünya ülkesine pazarlama hazırlığı içinde. Hedef ilk etapta 20 milyon kullanıcıya ulaşmak.
Necmi Çelik Bildiriyor- Türk Telekom Genel Müdürü Paul Doany kapsamlı bir büyüme stratejisi değişikliğine giderek, yeni dönemde Yakın doğu, Kuzey Afrika,Arap yarımadası,Hindistan ve İspanyolca konuşulan ülkeler dahil olmak üzere çok daha geniş bir dünya bölgesine teknoloji ihraç eden bir grup olma vizyonunu benimsediklerini söyledi.
Paul Doany, Türk Telekom’un Türkiye’de geniş bant internetin yaygınlaştırılması, sabit hatların yeni teknolojilerle cazip hale getirilmesi, mobil iletişimde de pazardaki konumunun güçlendirilmesine yönelik yatırımlarına da devam edeceklerini belirtti. Doany, yeni stratejide Türk Telekom’un sahibi olduğu teknoloji şirketlerinin önemli bir rol üstleneceğini ve yerel katma değer ve Ar-Ge ile geliştirilen ileri teknoloji ürünlerinin çok geniş bir dünya nüfusuna hitap edecek şekilde ihracının amaçlandığını vurguladı.
Doany, Türk Telekom Grubunu teknoloji alanındaki iştirakleriyle birlikte Türkiye’nin telekomünikasyon teknolojileri alanında dünyadaki elçisi olarak konumlandırdıkları ifade ederek, “Bu amaçla dünyanın en büyük fuarı olan ve Cenevre’de düzenlenen ITU Fuarı’nda dünyanın dev şirketleriyle aynı platformda yer alan tek Türk şirketi olduk. Burada elde ettiğimiz prestijin aynı zamanda Türkiye’nin de prestiji olduğuna inanıyoruz. Yeni ve yaratıcı teknolojilerimizle Türkiye’nin elçisi olma misyonunu üstlendik” dedi.
YENİ PAZARLAR
Birleşmiş Milletlere (BM) bağlı çalışan Uluslararası Telekomünikasyon Birliği’nin (ITU) Cenevre’de düzenlediği ITU World 2009 Konferansı’nda yeni teknolojilerini tanıtan Türk Telekom’un Genel Müdürü Doany, fuar kapsamında düzenlenen panelde bir konuşma yaptı ve Türkiye’de internetin özellikle eğitim ve sağlık alanında sosyal sorumluluk anlayışıyla yaptığı çalışmaları anlattı. Paul Doany, ardından da Cenevre’de medya mensuplarına Türk Telekom’un yeni büyüme stratejisi hakkında bilgi verdi. ITU toplantıları çerçevesinde düzenlenen fuara Türk Telekom’un teknoloji şirketleri olan Argela, Innova ve Sebit ile katıldıklarını aktaran Doany, bu şirketler için potansiyel müşteriler bulmak ve yeni pazarlar yaratmak istediklerini kaydetti. Doany, “Şirketlerimiz burada ürünlerini tanıtmak için uygun bir yer buldular. Potansiyel müşteriler için fırsatlar yarattık. Suudi Arabistan, Mısır, Hindistan, ABD gibi ülkelerle çalışmaya başladık. Önümüzdeki dönemde de Tunus, Fas, Brezilya, Nijerya, Kolombiya ve Malezya gibi ülkelerle de çalışmayı planlıyoruz” dedi. Sebit’in ilköğretim öğrencileri için ürettiği “Vitamin” adlı interaktif eğitim yazılımının İngilizce versiyonunun ABD’de pazarlandığını, İspanyolca ve Arapça versiyonunun da yakın zamanda piyasaya çıkacağını aktaran Doany, Portekizce versiyonunu da hazırlayarak büyük bir pazar olan Brezilya’ya açılmayı hedeflediklerini söyledi. Bu ürünle tüm dünyada 20 milyon kullanıcıya ulaşmayı amaçladıklarını dile getiren Doany, özellikle İspanyolca konuşulan pazarlarda büyüme stratejisi geliştirdiklerini belirtti.
IRAK’A VİTAMİN İHRACI
Gelecek hafta Irak İletişim Bakanı ile Türkiye’de bir araya geleceklerini açıklayan Paul Doany, “Irak’ta hayat zor, orada eğitimi sürdürmek önemli. Bizim ürünümüz Vitamin de oradaki eğitimin gelişmesine katkı sağlayacak” dedi. Türkiye’de birçok okul inşa ettiklerini ama bunu devam ettirmek yerine “Vitamin”i tüm okullara bağışlayarak eğitime sürdürülebilir bir yatırım yaptıklarını ifade eden Doany, Türkiye’nin en ücra köşesindeki bir köyde internet bağlantısı olan bir çocuğun hayatının da böylece değiştiğini de söyledi.
Öte yandan ihracat stratejisi çerçevesinde Malezya pazarıyla da ilgilendiklerini ileten Doany, bir diğer ürünleri olan ve Argela firması tarafından geliştirilen tuitalk’ın abonelerine reklam karşılığında ücretsiz telefon görüşmesi imkanı sağladığını açıkladı. Doany, bu ürünün özellikle ABD pazarında Hintliler, Çinliler ve Türkler tarafından kullanıldığını belirtti. Bu ürün sayesinde Hindistan pazarına açılma fırsatı yakaladıklarını ve o ülkede 2 telekom operatörüyle anlaşma yaptıklarını kaydeden Doany, üçüncüsü ile de görüşmelerinin sürdüğünü belirtti. Türk Telekom’un Hindistan’da ortağı olduğu şirketler kanalıyla bu ülkeye daha rahat girebildiğini ifade eden Doany, Hindistan’da bir ofis hazırlığı içinde olduklarını da bildirdi.
YENİ AR-GE MERKEZLERİTürk Telekom’un AR-GE’ye verdiği önemin altını çizen Doany, “AR-GE bizim için ticari faaliyetten öte bir alan. Bu nedenle AR-GE bütçemizde bir kısıtlama yok. Ankara’da ODTÜ ile İstanbul’da da İTÜ ile AR-GE merkezi kurulumu için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yıllık AR-GE bütçemiz 10-15 milyon TL ama fırsatlara göre bütçemiz her zaman artırılabilir. Örneğin sadece Argela firmasının IP TV projesi için 7 milyon dolarlık harcama yaptık. Birçok uluslararası AR-GE projesinde de yer alıyoruz” diye konuştu.
Tüm dünyadaki telekom operatörlerinin geleneksel iş modelleri yaptığını ve geleneksel metodlar dışında çalışanların da teknolojiyle büyüdüğünü dile getiren Doany, “Herkes bilsin ki dünyada sabit ses gelirleri durağanlaşıyor. Data ve ADSL gelirleri ise hızla artıyor. Biz Türk Telekom’un büyüme stratejisini de değiştirdik. Gelecek dönemde teknoloji şirketlerimizin ürünlerini geliştirerek, dünyaya ihraç ederek büyümeyi hedefliyoruz. Teknoloji şirketlerimiz için Türk Telekom bir laboratuar görevi yapıyor” dedi. Bunun pazar koşullarının getirdiği bir değişiklik olduğunun da altını çizen Doany, bu stratejinin bir fırsat olduğunu söyledi.Türk Telekom’un başarısına ve geleceğine güvendiğini söyleyen Doany, bu nedenle kişisel birikimini bankaya yatırmak yerine Türk Telekom hisselerine yatırdığını da açıkladı.
“WIROFON BAŞARILI GİDİYOR”Argela firmasının geliştirdiği ve ev telefonu hattı üzerinden cep telefonu ve bilgisayarla konuşma imkanı sağlayan Wirofon’un başarılı olduğunu söyleyen Doany, “Tüm bu ürünleri Türkiye’den uluslararası pazara ihraç etmek için çok önemli fırsatlar var. Biz kendimizi elçi olarak görüyoruz. Bu ürünler için bir müşteri tabanı yaratmaya çalışıyoruz” dedi. Teknoloji şirketlerinin Türk Telekom’a büyük bir değer kattığını söyleyen Doany, “Bu şirketlerimiz gelecek yıl sonuna kadar alanlarında en iyisi olacaklar. Bütün bu ürünler yüzde 100 Türk mühendisler tarafından üretiliyor. Teknoloji şirketlerimizin bünyesinde 600 mühendis görev alıyor. Bu çalışanlarla yeni pazarlarda yeni başarılar elde edeceğiz” diye konuştu. Türk Telekom Pazarlama ve İletişim Başkanı Erem Demircan ise, Wirofon kampanyasını ilk 100 bin kişi için çıkardıklarını belirterek “ Başlangıçta ilk 100 bin kullanıcı için izin almıştık,ancak gelen yoğun talep nedeniyle ilk 20 günün sonunda ikinci 100 bin için başvurduk.Şimdi üçüncü 100 bin için hazırlanıyoruz” dedi.
YENİ ÜRÜNLER CENEVRE FUARINDACenevre’de 4 yılda bir düzenlenen ITU kapsamındaki fuara Argela, Innova ve Sebit firmalarıyla ilk kez katılan Türk Telekom, yeni ürünlerini tüm dünyaya tanıttı. Bu ürünler arasında yer alan “Multimedya ankesörlü telefon”, sokaktaki kullanıcısına görüntülü konuşma, internete bağlanma, e-postalarını kontrol edebilme, fotoğraf çekme, SMS gönderme,
trafik bilgisi alma, USB girişi sayesinde internetten bilgi indirme gibi kolaylıklar sağlıyor. Türk mühendislerinin geliştirdiği ve İstanbul’da pilot olarak uygulamaya geçen cihazlar, Türkiye’nin bin noktasında sokaklara kurulacak. Cihazların donanım maliyeti ise 4-5 bin
euro olarak açıklandı. Görücüye çıkarılan bir başka ürün “tuitalk” da abonelerine reklam izleme karşılığı günlük 6-9 dakika konuşma imkanı veriyor. Türkiye’de uygulanmayacak olan hizmetle, yurtdışından Türkiye’ye bağlanılabiliyor. Diğer bir ürün olan “Vitamin”in de fuarda tanıtımı yapılırken, halen ilköğretim 4-8. sınıf öğrencilerine yönelik olan eğitim paketinin ortaöğretim versiyonu da bu ay içerisinde piyasaya çıkacak. Paketin içinde İngilizce ve ÖSS’ye hazırlık programı da yer alıyor.