Güncelleme Tarihi:
Loca, VIP koltuk ve kombine satışlarının yanı sıra sponsorluk anlaşmalarıyla Türk Telekom Arena ile gelirini artıracak olan Galatasaray, Avrupa’daki örnekleri dikkate alarak yeni stadyumunu turizme açacak. Türk Telekom Arena’dan yılda toplam 50 milyon Euro’luk gelir hedefleyen Galatasaray, Nou Camp, Old Trafford ve Allianz Arena gibi stadyumlarda uygulanan sistemi kullanacak.
Yabancıya da açılacak
Stadyumun isim hakkını Türk Telekom’a, tribün adlarını da Ülker ve Pegasus’a sattıklarını hatırlatan Galatasaray Spor Kulübü Yönetim Kurulu Üyesi Işın Çelebi, şu bilgileri verdi: “Locaların tamamı satıldı. VIP koltuk gelirlerimiz de artacak. Tribün sponsorluğu ve reklam anlaşmaları Türk Telekom Arena’yı Avrupa’nın en çok kazandıran stadyumları arasına sokacak. Avrupa’daki gibi stat turları da düzenlenecek. Sadece yerli turiste değil yabancılara da kapılarımızı açacağız. Bunun için turizm şirketleriyle ortak çalışmalar da yapmayı planlıyoruz. Stadyumdaki müze de bizim için çok önemli.”
İlk maç Ocak’ta
Türk Telekom Arena’da sona yaklaştıklarını vurgulayan Işın Çelebi, şu değerlendirmeyi yaptı: “Galatasaray futbol takımı ilk maçını bu statta ocakta oynayacak. Stadyumun adı 10 yıl boyunca Türk Telekom Arena olarak geçecek. Kulüp buradan önemli bir gelir sağlayacak. Ayrıca tribünlerde de bir çok şirket ile anlaşmalar imzaladık. Scoreboard, reklam panoları ve stadyumdaki 630 adet televizyon için de bir sponsorluk anlaşmamız imzalanmak üzere. Tüm bunlar tamamlandığında reklam ve sponsorluk gelirinde bir çok kulübü geride bırakacağız.”
Çimler Hollanda’dan
Türk Telekom Arena’nın çimlerinin de Hollanda’dan geldiğini anlatan Işın Çelebi, şöyle konuştu: “Stadyumdaki çimler için alttan ısıtma sistemi kuruldu. Stadyumda özel güvenlik için ihaleye çıkılacak. Kamera sayısı da diğer statlara oranlara daha fazla olacak. 360 derece görüş açılı kameralar yerleştirilecek. Yemek alanları içinde çalışmalarımızı devam ediyor. İleride stadyumun otopark alanını da genişletmeyi planlıyoruz.”
Riva’dan 250 milyon dolar kazanacak
GALATA-SARAY’ın Riva projesindeki son gelişmeleri de değerlendiren Işın Çelebi, şöyle konuştu: “Burada 1 milyon 200 bin metrekare arsamız var. Riva’daki değeri 50-60 milyon dolar civarındaydı. Tüm izinleri ve onayları tamamladık. Burada 844 konut için ruhsat aldık. 244 bin metrekare kapalı alanı olan bir yaşam merkezi kuracağız. Projenin içerisinde rezidans, otel ve golf sahaları da yer alacak. Buradaki projeden 250 milyon doların üzerinde gelir bekliyoruz. 4 tip inşaat gerçekleştireceğiz. Bu inşaatlarda ön yeterlilik ilanına çıktık. 2 yılda tamamlanacak proje ile Galatasaray için yeni bir dönem başlayacak. Artık Galatasaray gayrimenkul işlerini de genişletmeye başlıyor.”
Barcelona stat gezilerinden 12 milyon Euro gelir sağlıyor
STADYUM turlarına Avrupa’da çok büyük bir ilgi olduğunu belirten Galatasaray Stat A.Ş. Genel Müdürü ve Finans Koordinatörü Ebru Köksal, “Bu statlar dev müzelere de sahip. Müze ve stadyum turlarıyla kulüpler önemli bir gelir sağlıyor. Biz de Avrupa’daki gibi bu gezilerden para kazanacağız. Barcelona’nın yıllık stadyum geliri 12 milyon Euro. Kişi başı ücreti ise 22 Euro civarında” dedi.
Para transfere değil yeni gayrimenkul alımına gidecek
RİVA projesinden gelen parayı transfere harcamayacaklarını belirten Işın Çelebi, “Başkanımız da buradan gelecek parayla yeni gayrimenkuller alınmasını istiyor. Yönetim kurulu olarak bu parayı en iyi şekilde değerlendireceğiz. Galatasaray için kalıcı gelirleri artırmaya çalışıyoruz. En önemli projelerimizden birisi de Riva olacak” dedi.
Gelir 2015 yılında 300 milyon dolara çıkacak
GALATASARAY’ın Riva projesinden elde edeceği gelir dışında kulübün yılda 300 milyon dolar kazanacağını vurgulayan Işın Çelebi, şu bilgileri verdi: “Stat geliri, sponsorluk anlaşmaları, TV hakları, Avrupa ve maç hasılatı Galatasaray’a yılda 300 milyon dolar kazandıracak. Banka borçlarımız da 100 milyon doların altına inecek. 2015’e kadar başta Vakıfbank’a olan borçları kapatacağız.”
Bayern Münih’in Allianz Arena’sını geçti
TÜRK Telekom Arena’nın Avrupa’daki bir çok stattan daha iyi olduğunu anlatan Galatasaray Stat A.Ş. Genel Müdürü ve Finans Koordinatörü Ebru Köksal, şu bilgileri verdi: “Bayern Münih’in stadı Allianz Arena’nın koltukları ve stadyumun içi çok sade kaldı. Dışarıdan baktığınız zaman çeşitli renklere sahip bir stadyum karşınıza çıkıyor. Ancak içerisinde VIP koltukları bile kumaştan olduğu gözleniyor.
Türk Telekom Arena da ise koltuklar daha kaliteli. Görüş açısı da Allianz Arena’dan daha iyi.”