Güncelleme Tarihi:
3 milyar liralık gelir
2012 birinci çeyrek sonuçlarını değerlendiren Türk Telekom Grup CEO’su Hakam Kanafani, şunları söyledi: “2012 yılının ilk çeyreğinde Türk Telekom Grubu’nun gelirlerini artırmayı sürdürdüğünü ve güçlü bir FAVÖK marjı elde ettiğini duyurmaktan memnuniyet duyuyorum. Konsolide çeyrek gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 3 artarak 3 milyar liraya ulaştı ve elde ettiğimiz yüzde 42 FAVÖK marjına, net karımızda yıldan yıla yüzde 27’lik bir artış eşlik etti. Yılın ilk çeyreği, özellikle yeni sabit geniş bant ürünlerimiz ve hizmetlerimizle yıla iyi bir başlangıç oldu. Binaya ve eve kadar yüksek hızda fiber teklifimiz 1 milyon haneye (home pass) ulaştı. Sabit geniş bant müşteri sayısı 7 milyonu geçti. Sabit hat tarafında önceki çeyreklerde görülen olumlu trendler, ADSL müşterilerimizin daha yüksek hız ve kapasite tercih etmesi ve giderek artan sayıda PSTN müşterimizin sabit ses dakika paketlerimize geçmesiyle devam etti.”
170 bin abone geldi
Türkiye mobil pazarının rekabetçi yapıya kavuştuğunu dile getiren Hakam Kanafani, “Mobil pazardaki yoğun rekabete rağmen mobil şirketimiz Avea, müşteri tabanını ve gelirlerini artırarak akıllı büyüme stratejisine devam etti. Avea ilk çeyrekte net 170 bin abone elde etti ve toplam müşteri bazını yıldan yıla yüzde 9 artırarak abone sayısını 12,9 milyona çıkardı. Mobil gelirler yıldan yıla yüzde 12 artarak 787 milyon liraya çıktı. FAVÖK, data ve gelen arama gelirlerindeki belirgin büyümenin desteğiyle yıldan yıla yüzde 12 büyüdü. Katma değerli hizmetler, gelişmiş satış kanalı ve müşteri hizmetleri, daha güçlü bir ağ, akıllı telefon ortaklıkları ve Grup bazında çapraz satış faaliyetleri ile Avea, Türk Telekom Grubu’nun büyümesini sağlayan ana unsurlardan biri olmaya devam etti.”
Masa telefonuna gelen çağrıya ‘cep’ten cevap
AVEA, verimlilik artışı kapsamında İş Bankası için özel olarak “Gelişmiş Yönlendirme Hizmeti” oluşturdu. Avea ve İş Bankası’nın imzaladığı işbirliği kapsamında, İş Bankası çalışanları, ihtiyaç duymaları halinde masa telefonlarına gelen çağrıları cep telefonundan karşılayarak, zamandan ve mekandan bağımsız çalışma imkanına sahip oldu. Böylelikle gelişmiş bir santralin tüm özelliklerine sahip ekstra bir santral yatırımına ihtiyaç duymayan “Avea Gelişmiş Yönlendirme Hizmeti” ile İş Bankası hem tasarruf edecek, hem de çalışanlarının verimliliği artacak. Bu hizmet kapsamında banka çalışanları tüm çağrılarını, cihazdan bağımsız olarak yönetebilecek. Çağrı sırasında masa telefonundan cep telefonuna ya da cepten masaya çağrıyı kesilmeden aktarabilecekler. Proje, ilk aşmada 2 bin banka çalışanı ile başlatılacak.