Türk tekstilinin ABD çıkarması

Güncelleme Tarihi:

Türk tekstilinin ABD çıkarması
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 22, 2003 00:00

Türkiye'nin tekstil ve hazır giyim ihracatının yüzde 80'ini saÄŸlayan Ä°stanbul Tekstil ve Konfeksiyon Ä°hracatçıları BirliÄŸi (Ä°TKÄ°B) tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Türk Moda Fuarı New York'ta baÅŸladı.New York'un önde gelen lüks otellerinden Grand Hyatt Oteli ve karşısında yer alan ''Cipriani'' adlı sergi merkezinde düzenlenen fuarda bu yıl ilk kez Türk konfeksiyon markaları da Amerikan pazarında görücüye çıktı.Önceki yıllardaki baÅŸarısından ötürü bu yıl çok sayıda Türk firmasının ilgi gösterdiÄŸi ve 2 gün sürecek Türk Moda Fuarı'na Türkiye'nin önde gelen 60 tekstil ve moda ihracatçısıyla 20'den fazla özel konfeksiyon markası 2004'ün bahar ve yaz kreasyonlarını tanıtıyor.     "Ä°LK FUAR AVANTAJI" İTKÄ°B BaÅŸkanı OÄŸuz Satıcı fuarın açılışında yaptığı açıklamada, ''tekstil ve hazırgiyim alanında Fransız ve Ä°talyan firmalarıyla rekabet ettiklerini'' belirterek, ''moda ve trend merkezi New York'ta yılın ilk moda fuarını açmakla bu alanda önemli bir avantaj elde ettiklerini'' söyledi.  "Türk Moda Fuarı'nın ziyaretçilerinin tamamını Türkiye'den mal alan ve almaya hazır profesyonel iÅŸ adamlarının oluÅŸturduÄŸunu ve geçen yıllarda önemli baÅŸarı elde ettiklerini'' anlatan Satıcı, ''New York'un yanı sıra Londra ve Avrupa'nın diÄŸer büyük kentlerinde katıldıkları fuarlar sayesinde Türk firmalarının tekstil ve hazır giyim ihracatının 2 kat artış gösterdiÄŸini'' kaydetti.     Ä°TKÄ°B BaÅŸkanı, ''Türk tekstil ve hazır giyiminin ihracatını her yıl giderek arttırmasının, bu sektörün Türkiye'de misyonunu tamamladığı yolundaki eleÅŸtirilere en iyi yanıt olduÄŸunu'' söyleyerek,''Türkiye'de hazır giyim ve tekstil sektörünün geleceÄŸi geçmiÅŸinden çok daha parlak'' diye konuÅŸtu. Satıcı, ''Tüm bu olumlu geliÅŸmelere karşın, Türkiye'nin New York BaÅŸkonsolosluk yetkililerinin kendilerine karşı ilgisizliÄŸine anlam veremediÄŸini'' de sözlerine ekledi.      "MADE IN TURKEY" Türkiye Ä°hracatçılar Meclisi (TÄ°M) tanıtım yetkilisi Cem Kaprol da, ''PR ÅŸirketleri eÅŸliÄŸinde internet ve  basın tanıtımına önem verdiklerini'' belirterek, ''ABD ve Avrupa'da Türk tekstil ürünlerine ilginin arttığını ve ABD'de (Made in Turkey)'in, (Made in Italy) ile kıyaslanır hale geldiÄŸini'' söyledi.     Ä°TKÄ°B New York temsilcisi Ziya Şükün de, ''ABD'de Türk tekstil ürünlerine yönelik kota uygulamasının kaldırılması için yoÄŸun lobi faaliyetinde bulunduklarını'' belirterek, Türkiye'nin Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesi (NAFTA) üyesi bir ülke muamelesi görmesi için Amerikan Senatosu nezdinde uÄŸraÅŸtıklarını anlattı.  ABD'nin yılda 60-70 milyon dolar tutarında tekstil ürünü ithalatı yaptığını belirten Şükün, Amerikan hazır giyim pazarının daralması halinde bile büyük bir pazar olduÄŸuna iÅŸaret etti. Ä°TKÄ°B New York temsilcisi, Mavi Jeans, Damat/Tween ve Sarar gibi Türk firmalarının ABD'deki baÅŸarılarına dikkat çekti.      ''TÃœRK FÄ°RMASINDAN YENÄ° BAÄžLANTILAR'' Açılış sırasında Türkiye Ä°hracatçılar Meclisi (TÄ°M) BaÅŸkan Yardımcısı ve Damat/Tween firmasının sahibi Süleyman OrakçıoÄŸlu da bir grup gazeteciye yaptığı açıklamada, ''hazırgiyim sektörünün altyapısını kurmanın kolay ve Türkiye için ideal sektör olduÄŸunu'' belirterek, ''Türkiye'nin bu alandaki ihracatını kolaylıkla 10 milyar dolara çıkarabileceÄŸini'' söyledi.    Damat/Tween firmasının büyümesine dikkat çeken ve son olarak ABD'de 600 alıcısı bulunan Retro isimli dev bir firmayla ortaklık ve dağıtım anlaÅŸması yaptıklarını belirten OrakçıoÄŸlu, markalarının Mart sonunda New York'un moda merkezi Soho semtinde 6 yerde birden satılmaya baÅŸlanacağını anlattı. OrakçıoÄŸlu, ayrıca San Fransisco kentinin moda merkezi Sutter Caddesi'nde kendi isimlerini taşıyan bir konsept maÄŸaza açacaklarını belirterek, Avrupa'da rekabetin yoÄŸun olduÄŸu Ä°spanyol pazarındaki baÅŸarılarına dikkat çekti. Ä°spanya'da futbol yaÅŸamını sürdüren Nihat Kahveci'nin takımı Real Sociedad takımını giydirdiklerini anlatan OrakçıoÄŸlu, yakında Almanya'nın Hertha Berlin takımının oyuncularını da giydireceklerini söyledi. KuruluÅŸ tarihi 1986 olan ve 28 bin tekstil, konfeksiyon, halı, deri, deri giyim ve hazır giyim üreticisi ile ihracatçısını biraraya getiren Ä°TKÄ°B'in ihracatı Türkiye'nin yurtdışına sattığı malların yüzde 30'unu oluÅŸturuyor.  İTKÄ°B tarafından düzenlenen New York'taki Moda Fuarı'nı geçen yıl tamamını doÄŸrudan alıcıların oluÅŸturduÄŸu 1200'den fazla profesyonel ziyaretçi gezmiÅŸ ve Türk ÅŸirketleri yüzmilyonlarca dolar tutarında iÅŸ baÄŸlantıları yapmışlardı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!