OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 22, 2003 00:00
Türkiye'nin tekstil ve hazır giyim ihracatının yüzde 80'ini sağlayan İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Türk Moda Fuarı New York'ta başladı.New York'un önde gelen lüks otellerinden Grand Hyatt Oteli ve karşısında yer alan ''Cipriani'' adlı sergi merkezinde düzenlenen fuarda bu yıl ilk kez Türk konfeksiyon markaları da Amerikan pazarında görücüye çıktı.Önceki yıllardaki başarısından ötürü bu yıl çok sayıda Türk firmasının ilgi gösterdiği ve 2 gün sürecek Türk Moda Fuarı'na Türkiye'nin önde gelen 60 tekstil ve moda ihracatçısıyla 20'den fazla özel konfeksiyon markası 2004'ün bahar ve yaz kreasyonlarını tanıtıyor.    "İLK FUAR AVANTAJI" İTKİB Başkanı Oğuz Satıcı fuarın açılışında yaptığı açıklamada, ''tekstil ve hazırgiyim alanında Fransız ve İtalyan firmalarıyla rekabet ettiklerini'' belirterek, ''moda ve trend merkezi New York'ta yılın ilk moda fuarını açmakla bu alanda önemli bir avantaj elde ettiklerini'' söyledi.  "Türk Moda Fuarı'nın ziyaretçilerinin tamamını Türkiye'den mal alan ve almaya hazır profesyonel iş adamlarının oluşturduğunu ve geçen yıllarda önemli başarı elde ettiklerini'' anlatan Satıcı, ''New York'un yanı sıra Londra ve Avrupa'nın diğer büyük kentlerinde katıldıkları fuarlar sayesinde Türk firmalarının tekstil ve hazır giyim ihracatının 2 kat artış gösterdiğini'' kaydetti.    İTKİB Başkanı, ''Türk tekstil ve hazır giyiminin ihracatını her yıl giderek arttırmasının, bu sektörün Türkiye'de misyonunu tamamladığı yolundaki eleştirilere en iyi yanıt olduğunu'' söyleyerek,''Türkiye'de hazır giyim ve tekstil sektörünün geleceği geçmişinden çok daha parlak'' diye konuştu. Satıcı, ''Tüm bu olumlu gelişmelere karşın, Türkiye'nin New York Başkonsolosluk yetkililerinin kendilerine karşı ilgisizliğine anlam veremediğini'' de sözlerine ekledi.     "MADE IN TURKEY" Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tanıtım yetkilisi Cem Kaprol da, ''PR şirketleri eşliğinde internet ve basın tanıtımına önem verdiklerini'' belirterek, ''ABD ve Avrupa'da Türk tekstil ürünlerine ilginin arttığını ve ABD'de (Made in Turkey)'in, (Made in Italy) ile kıyaslanır hale geldiğini'' söyledi.    İTKİB New York temsilcisi Ziya Şükün de, ''ABD'de Türk tekstil ürünlerine yönelik kota uygulamasının kaldırılması için yoğun lobi faaliyetinde bulunduklarını'' belirterek, Türkiye'nin Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesi (NAFTA) üyesi bir ülke muamelesi görmesi için Amerikan Senatosu nezdinde uğraştıklarını anlattı.  ABD'nin yılda 60-70 milyon
dolar tutarında tekstil ürünü ithalatı yaptığını belirten Şükün, Amerikan hazır giyim pazarının daralması halinde bile büyük bir pazar olduÄŸuna iÅŸaret etti. Ä°TKÄ°B New York temsilcisi, Mavi Jeans, Damat/Tween ve Sarar gibi Türk firmalarının ABD'deki baÅŸarılarına dikkat çekti.     ''TÃœRK FÄ°RMASINDAN YENÄ° BAÄžLANTILAR'' Açılış sırasında Türkiye Ä°hracatçılar Meclisi (TÄ°M) BaÅŸkan Yardımcısı ve Damat/Tween firmasının sahibi Süleyman OrakçıoÄŸlu da bir grup gazeteciye yaptığı açıklamada, ''hazırgiyim sektörünün altyapısını kurmanın kolay ve Türkiye için ideal sektör olduÄŸunu'' belirterek, ''Türkiye'nin bu alandaki ihracatını kolaylıkla 10 milyar dolara çıkarabileceÄŸini'' söyledi.   Damat/Tween firmasının büyümesine dikkat çeken ve son olarak ABD'de 600 alıcısı bulunan Retro isimli dev bir firmayla ortaklık ve dağıtım anlaÅŸması yaptıklarını belirten OrakçıoÄŸlu, markalarının Mart sonunda New York'un moda merkezi Soho semtinde 6 yerde birden satılmaya baÅŸlanacağını anlattı. OrakçıoÄŸlu, ayrıca San Fransisco kentinin moda merkezi Sutter Caddesi'nde kendi isimlerini taşıyan bir konsept maÄŸaza açacaklarını belirterek, Avrupa'da rekabetin yoÄŸun olduÄŸu Ä°spanyol pazarındaki baÅŸarılarına dikkat çekti. Ä°spanya'da futbol yaÅŸamını sürdüren Nihat Kahveci'nin takımı Real Sociedad takımını giydirdiklerini anlatan OrakçıoÄŸlu, yakında Almanya'nın Hertha Berlin takımının oyuncularını da giydireceklerini söyledi. KuruluÅŸ tarihi 1986 olan ve 28 bin tekstil, konfeksiyon, halı, deri, deri giyim ve hazır giyim üreticisi ile ihracatçısını biraraya getiren Ä°TKÄ°B'in ihracatı Türkiye'nin yurtdışına sattığı malların yüzde 30'unu oluÅŸturuyor.  İTKÄ°B tarafından düzenlenen New York'taki Moda Fuarı'nı geçen yıl tamamını doÄŸrudan alıcıların oluÅŸturduÄŸu 1200'den fazla profesyonel ziyaretçi gezmiÅŸ ve Türk ÅŸirketleri yüzmilyonlarca dolar tutarında iÅŸ baÄŸlantıları yapmışlardı.Â
button