Güncelleme Tarihi:
Dal, yaptığı açıklamada, özellikle kutsal topraklarda Suudi Arabistan yetkililerinin inanç turizmi için otellerin yatak kapasitesini artırmaya gitmesiyle, ev tekstilinde Türk çarşaf, havlu ve bornozuna önemli bir pazar imkanı doğduğunu belirtti.
Hükümetin Arap ülkeleriyle ilişkilerinin ekonomik ve birçok açıdan Türkiye'ye olan ilgiyi artırdığını ifade eden Dal, şöyle konuştu:
“Bunun yanı sıra vatandaşlarımızın inanç turizmine yönelik Suudi Arabistan'a yaptıkları seyahatlerle ilişkilerin olumlu bir yönde ilerlediğini görüyoruz. Hükümetin Arap bölgesiyle olumlu ilişkileri kutsal topraklarda Türk çarşaf, havlu ve bornozuna talebi artırdı.
Özellikle önümüzdeki 5 yıl içerisinde Suudi Arabistan'da inanç turizmine yapılan yatırımların yanı sıra yeni 70 adet beş yıldızlı otel yapılacak. Bunlar da yaklaşık 30 bin yatak kapasitesi anlamına geliyor. Bunun sektöre yansıması da Türkiye'ye bakan yönü ile 1 milyar doların üzerinde bir alım hacmi oluşuyor. Bu fırsatları iyi değerlendirmemiz ve bu pastadan payımızı almamız gerekir. Bu da bizim önümüzdeki yıllarda bölgeye olan ihracatımızı artıracak, bölgedeki ticaret hacmimizi geliştirecek.”
“Türkiye'yi ticaret hacmini geliştireceği en yakın ülke görüyor”
Dal, Suudi Arabistan'ın, Türkiye'yi ticaret hacmini geliştireceği en yakın ülke olarak gördüğünü ifade etti. Türkiye'ye alım heyeti ziyaretlerinin başladığını dile getiren Dal, “Bu konuda sürekli fuar çağrılarında bulunuyorlar. Üyelerimiz bununla ilgili sürekli fiyat talepleri alıyorlar. Fuarlara olan davet sayıları artmış durumda. Aynı zamanda Suudi Arabistan yetkilileri de Türkiye'ye olan ziyaretlerini artırmış durumdalar. İş adamlarımızın bu bölgeye son dönemlerdeki ilgisi arttı. Önümüzdeki dönemlerde artacak olan yatırım fırsatlarında yerimizi almamız için seyahatler gerçekleşiyorlar. Türkiye'ye gelen alım heyetleri ve bizim oraya yapacağımız fuar ve ticari ziyaretlerle bunları en iyi şekilde değerlendireceğimizi düşünüyorum” diye konuştu.
İsa Dal, bölgede nitelikli turizmin artmasından dolayı inanç turizminde ağırlıklı olarak refah seviyesi yüksek olan Türkiye, Malezya, Endonezya gibi ülkelerin insanlarının Cidde, Mekke, Riyad ve Medine'de 4 ve 5 yıldızlı otellerde konakladığını, daha önce Pakistan, Hindistan ve Çin'den temin edilen kalitesi düşük ürünlerin yerine son dönemde Türkiye'ye ilginin artmasından dolayı Türk ürünlerinin “revaçta ve aranır” hale geldiğini kaydetti.