Güncelleme Tarihi:
Bir kez akla giren bir markanın bir daha akıldan çıkmasının mümkün olmadığını belirten Millward Brown Global Brandz Direktörü Peter Walshe, “Türk markaları oldukça lokal ve küresel ölçekte varlıklarını geliştirememiş durumda. Aslında doğru yönetilmiş değerli Türk markaları var. Özellikle yaptığımız araştırmalarla markalara yol gösteriyoruz. Türk şirketleri markalarının duygusal bağlılık yönünü geliştirmeli” dedi.
Kanal D, Hürriyet
Türkiye’de yaptıkları araştırmaya göre 2.4 milyar dolarlık marka değeriyle Garanti Bankası’nın ilk sırada geldiğini belirten Walshe, “Borsada işlem gören 25 Türk markasının bulunduğu listede 9’unu finans kuruluşu temsil ediyor” diye konuştu. 10 farklı sektörde faaliyet gösteren 25 şirketin yer aldığı listede, medya sektöründen sadece Kanal D ve Hürriyet Gazetesi yer aldı. Global BrandZ listesinde Türk markalarının görülemediğini vurgulayan Walshe, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türk şirketleri markaya bağlılık yönünü geliştirirse başarılı olur. Markalar iletişim yatırımlarıyla zihinlerde var oluyor. Türk markalarında sadakati oluşturan unsurlar uluslararası markalarla kıyaslandığında ihtiyaca ve fiyata yönelik cevap veriliyor. Uluslararası markalar ise, tüketicilerle duygusal bağlılık kurarak sadakati oluşturuyor.”
En yüksek marka katkısını sadık tüketici oluşturuyor
MILLWARD Brown Global BrandZ Direktörü Peter Walshe, “En yüksekte sadık tüketiciler, en altta sadece bilenler bulunuyor. Sadık tüketiciler marka katkısını oluşturur. Coca-Cola için marka katkısı yüzde 80. Türkiye’de ölçtüğümüz en değerli marka Garanti Bankası’nın 2.4 milyar dolarlık değeri var. Marka katkısı 3. Efes’in marka katkısı 5 ve gelirlerinin yüzde 100’ü markaya atfediliyor.”