Türk otomotivi krizde vedalaştığı işçiyi alıyor Avrupa ‘güle güle’ diyor

Güncelleme Tarihi:

Türk otomotivi krizde vedalaştığı işçiyi alıyor Avrupa ‘güle güle’ diyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2010 00:00

Avrupa’da krizin etkisinin devam etmesiyle otomotiv devleri işçi çıkarma planları yaparken, Türkiye’de ise rekor satışlar ve yeni model üretimleri istihdam artışını beraberinde getiriyor. 2011 yılında krizde çıkardığı işçileri geri almaya hazırlanan otomotiv sektörü yan sanayiyle birlikte 5 bin kişiye iş kapısı açacak.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de otomotiv sektöründe 2009 yılında küresel krizin etkisiyle çıkartılan işçiler, bu yıl beklentinin üstünde büyüyen pazar ve yeni model yatırımlarıyla birlikte 2011 yılında işlerine geri dönmeye hazırlanıyor. 2011 yılında otomotiv sektörü ana, yan sanayi ve satış teşkilatı olmak üzere yaklaşık 5 bin kişiyi işe almayı planlıyor. Avrupa’da satışlardaki düşüşe bağlı olarak üretimde yaşanan kayıplara istihdamı azaltmakla çözüm arayan otomotiv devlerinin aksine Türkiye’de otomotiv fabrikaları hem 2010 yılında yaşadıkları üretim artışına hem de 2011 yılından itibaren devreye sokacakları yeni model yatırımlarıyla yeni işçi alımına başlayacak.
Erken emeklilik çözümü
2011 yılında Batı Avrupa pazarındaki düşüşe bağlı olarak Fransa’daki fabrikalarında üretimin düşeceğini öngören Renault, Sandouville fabrikasındaki yüzde 23’lük düşüşün de buna dahil olduğunu açıkladı. Bu doğrultuda Fransa’daki kanunlar çerçevesinde planlar yapan Renault, öncelikli olarak erken emeklilik formülüyle istihdamı azaltmak için görüşmelerini sürdürüyor. Fransa’daki fabrikalarında 55 bin çalışanın bulunduğunu kaydeden Renault sözcüsü Emmanuelle Lacaoin, 2011 yılı başında bu konuda sendikalarla bir anlaşma sağlamayı umduklarını, erken emekliliğin işçi azaltmak konusunda çözüm yollarından biri olduğunu vurguladı.
Türkiye’de üretim yukarıda
Renault, küresel kriz sonrası verilen teşviklerin 2010 yılında azalması sonrası Fransa’da satışlarda düşüş yaşamıştı. Buna bağlı olarak üretimde de önemli kayıplar yaşayan şirket fabrikalarda yeni düzenlemeler yapmaya başladı. Clio, Twingo gibi küçük otomobillerin üretildiği fabrikaların yer aldığı Türkiye, Slovenia gibi ülkelerde üretimin arttığını açıklayan Renault, ileride Laguna ve Espace gibi üst sınıf araçlarının üretimini Sandouville’den yine Fransa’daki Douai fabrikasına geçirebileceği belirtiliyor.
Saatte 53 oto üretiyor
Renault cephesinde Fransa’da olumsuz bir ortam oluşurken, en verimli ve en kârlı fabrikalarından biri olan Bursa’da ise rekor üretim gerçekleşiyor. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, 2010 yılında Türkiye’de 308 bin adetle tarihi üretim rekoru kıracaklarını belirterek, “Küresel kriz yılı olan 2009 saate 48 otomobile kadar düşen üretimimiz bugün 53 adede ulaştı. 2011 yılında üretimde artış öngörüyoruz. 2008’de kriz öncesi saatte 60 otomobil üretimine ulaşmıştık. 2011’de bu seviyeye çıkmak için 400 ila 600 arasında yeni işçi alımı yapmak zorundayız. Bunu yaparsak küresel kriz sırasından çıkardığımız geçiçi işçi sayısı kadar işçiyi geri almış olacağız” dedi.
Tofaş, 1200 işçi alacak
Renault’un dışında İtalya’daki fabrikalarında işçi azaltmaya hazırlanan Fiat’ın aksine Tofaş da 2011 yılında yeni işçi almaya hazırlanıyor. Geçtiğimiz günlerde imzalanan anlaşmayla Opel için de üretim yapmaya hazırlanan Tofaş, 400 bin adetlik tam kapasite üretime hazırlanıyor. Tofaş CEO’su Ali Pandır, Opel üretimiyle birlikte 3 vardiyaya çıkabileceklerini belirterek, 1200 yeni işçi alacaklarını söyledi. 2010 yılında ise 300 bin adetlik üretimi aşmaya hazırlanan Tofaş, 200 kişiyi işe aldı.

Haberin Devamı

Bayiler rekor için eleman alıyor

Haberin Devamı

OTOMOTİV sektöründe iç pazarda rekor satışı yakalamak için bayilerde eleman takviyesi yapılıyor. Aralık ayında 150 bin adetlik satış beklentisiyle 2008’in 723 bin adetlik rekorunu kırmaya hazırlanan otomotiv sektörü, talebe yetişmek için bayilerdeki çalışan sayısını artırıyor. Bir çok bayi müşterinin talebini hızlı bir şekilde karşılamak için geçici elaman alımına başladı.

Otoda krizden çıkma süresi 4’ten 2 yıla indi

GEÇMİŞTE ekonomik krizlerden çıkma süresi 4 yılı bulan otomotiv sektörü bu süreyi 2 yıla indirdi. 1994 ve 2001 yılı krizlerinden sonra ancak 4 yılda toparlanıp kriz öncesi performansına dönebilen otomotiv sektörü, 2008 yılının sonunda patlak veren küresel krizden ise bu yıl çıkarak rekor kırmaya hazırlanıyor. 2005 yılında gerçekleşen 723 bin adetlik satış rekorunu kırmaya hazırlanan otomotiv sektörü üretimde de 1 milyon 147 bin adetlik 2008 rekoruna yaklaşmaya hazırlanıyor. Aralık’ta 111 bin veya üstü satış yapması halinde Türk otomotiv tarihinin rekorunu kırmaya hazırlanan sektör, üretim rekoru kırması için ise Aralık’ta 165 bin adetlik üretime ulaşmak zorunda.

Haberin Devamı

Ford Otosan ve Hyundai yeni işçiye kapı açıyor

ÖNÜMÜZDEKİ 3 yıl içinde yeni Transit yatırımı için 630 milyon Euro’luk yatırım yapacak Ford Otosan’da yeni yatırımla birlikte 3 vardiyada tam kapasite çalışmaya hazırlanıyor. Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, “Bu yatırım hem bize hem de yan sanayiye ek istihdam sağlayacak. Yeni Transit üretimiyle 320 bin adetlik kapasiteyi tam olarak dolduracağız. Bizim bu yıl sonunda toplam üretimimiz 2.5 vardiyayla 240 bin adet civarında olacak. 3 yıla yayılacak bu yatırımla birlikte tam kapasite çalışacağız. Bu da yeni Transit’in en az 80 bin adet daha fazla üretileceği anlamına geliyor. Şu an Ford Otosan’da 6 bin 150 kişiyi istihdam ediyoruz. Yeni yatırımla ne kadar istihdam sağlayacağımız henüz belli değil” dedi. Ford Otosan’ın 3 vardiyaya çıkmak için en az 1000 kişiye ek istihdam sağlayacağı belirtiliyor. i20 üretimiyle atağa kalkan, 2011 yılında da yeni bir model üretimine hazırlanan Hyundai Assan da, bu yıl 250 kişiyi işe alırken, yeni model devreye girmeden 250 kişilik ek istihdam daha sağlamaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

Sipariş alınmaya başlandı

YENİ Gallardo LP 570-4 Spyder Performante ile üstü açılır süper spor otomobil sınıfında yeni bir referans noktası oluşturan Lamborghini, Türkiye’den bu model için sipariş almaya başladı. Ağırlığı karbon fiberden yapılan dış ve iç bileşenlerle 65 kilo azaltılarak 1485 kiloya inen model, sınıfının en iyi değerine sahip.  570 beygir gücünde 5.2 litrelik V10 motora sahip model 0-100 kilometre hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlarken, 324 kilometre hıza ulaşıyor. Lamborghini Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, fiyatı 390 bin Euro civarında olacak model için sipariş almaya başladıklarını belirterek, bugün sipariş verene aracın 2-3 ay içinde teslim edileceğini söyledi.

Haberin Devamı

2. el otomobil fırsatları hurriyetoto.com’da

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!