Güncelleme Tarihi:
Türkiye narenciye üretiminin önemli bölümünü karşılayan Adana'da, özellikle Avrupa pazarını elinde bulunduran ülkelerle rekabet eden firmalar, üretimin her aşamasında teknolojiyi kullanarak, yurt dışında adından söz ettiriyor.
Türkiye'nin en büyük narenciye ihracatçısı konumunda olan ve 30 yıla yakın bir süredir sektörde faaliyet gösteren Özler Tarım da, Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi (AHSOSB) ve Yakapınar beldesindeki tesisleriyle Türk narenciyesinin Avrupa'daki imajını artırıyor.
Firmanın Genel Müdürü Ali Özler, toplam 25 bin metrekareye ulaşan tesisler ve ovadaki 5 bin 500 dönüm arazi ile Türk tarımına destek olduklarını söyledi.
Firma olarak 30-40 milyon dolar arasında ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Özler, “İç piyasada da 20 milyon dolara ulaşan önemli pazarımız var. Ulukışla Niğde arasında elma ve kiraz plantasyonumuz bulunuyor. Bizim pazarımızın büyük çoğunluğu Batı Avrupa. Buradaki perakende zincirine çalışıyoruz. Bunun dışında Çin, Hong Kong, Malezya gibi Asya ülkeleri de önemli müşterilerimizden” dedi.
Bu yıl hedefledikleri toplam narenciye ihracatının 45 bin ton civarında gerçekleşmesini beklediklerini anlatan Özler, pazar paylarını artırmak için Ar-Ge faaliyetlerine de büyük önem verdiklerini söyledi.
ÜRÜNLERDE ULUSLARASI SERTİFİKALAR
Üretimin her aşamasında teknolojiyi kullandıklarını belirten Özler, şöyle konuştu:
“Çevreyi ve doğayı koruma amacı ile geri dönüşümlü plastik ve kağıt ürünleri kullanımı artık tüm ünitelerde uygulanıyor. Sektöründe ilk defa ISO9001, HACCP, BRC ve EurepGAP gibi uluslararası sertifikaları alan firmamız bu sayede toplam kalite yönetimine verdiği önemi de tescil ettirmiştir. Araştırmaya ve geliştirmeye yönelik yatırımlarımız sayesinde sadece firma değil bölge üreticileri de ziraat sektöründeki en son teknolojiyi de takip edebilmekteler.”
Ürünlerin gerekli nemlendirme ve havalandırma sistemleri ile kalitesini bozmayacak şekilde depolandığını bildiren Özler, sarartma aşamaları gibi işlemlerle de görünüm açısından narenciyelerin göze hitap ettiğini söyledi.
RAKİP İSPANYA
Yaptıkları yatırımlarla Türk ürünlerinin en zor pazar olan Avrupa'da imajını artırmanın onurunu yaşadıklarını belirten Özler, “Ürünlerimizin her biri özenle dalından toplanıyor, ince makyajla tüketiciye ulaşıyor” dedi.
Avrupa pazarında İspanya'nın hakimiyetinin bulunduğunu anımsatan Özler, bunda İspanya'nın pazara yakınlığı ve üretiminin fazla olmasının yattığını kaydetti.
İspanya'nın Türkiye'nin 2 katı üretimi olduğunun altını çizen Özler, şöyle konuştu:
“Çok süratle daha yeni, daha talep edilen çeşitlerin üretimine kayarsak, erkenci, geççi portakallar, çekirdeksiz ve kolay soyulabilen mandalina türleri, yine çekirdeksiz ve cilt kalitesi güzel olan limon çeşitleri, asiditesi düşük greyfurt çeşitleri ile İspanya'nın hakimiyetini kırabiliriz. Narenciye imajla daha kolay satılıyor, iyi bir imajın pazarlamaya etkisi var, özünde daha kaliteli, daha güzel ürünler, katma değeri daha iyi ürünler, alanın ihtiyacını daha iyi gören ürünler tedarik edebildiğinizde mutlaka satış grafiğiniz artacaktır. Biz de bunu artırmaya çalışıyoruz.”
KİRİŞÇİ'DEN İNCELEME
TBMM Tarım ve Köyişleri Komisyonu Başkanı Vahit Kirişçi de, Özler Tarım'a ait Yakapınar beldesindeki bahçeler ve tesislerde incelemelerde bulundu.
Özler'den bilgi alan Kirişçi, “Bahçedeki gezintimizde narenciyede 100'e yakın çeşitle karşılaştık. Bu da firmanın sürekli olarak kendisini geliştirme gayretinde olduğunu gösteriyor. Bu, diğer üreticilere de örnek olmalı. Narenciye de hak ettiğimiz yeri mutlaka almalıyız. Yeni çeşitlerle bunu sağlayabiliriz. Hükümet olarak tarımsal üretimde verimliliği çok önemsiyoruz. En az girdi ile en yüksek verimi almak ana hedefimiz. Bu noktada üreticilerimize her zaman destek oluyoruz, olmaya da devam edeceğiz” diye konuştu.