Güncelleme Tarihi:
ST-Tropez’de (Fransa) 1971 yılında kurulan erkek şort-mayo markası Vilebrequin, kısa sürede kraliyet ailelerinin ve ünlü aktörlerin gözdesi oldu. Markaya çok düşkün olanlar arasında İngiltere Prensi Williams, Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy, aktörler Jack Nicholson, Leonardo Di Caprio, Andy Garcia, Hugh Grant, şarkıcı Seal ve futbolcu Zidane ilk sıralarda. Vilebrequin, özellikle Cote D’Azur ismiyle anılan Fransa’nın güney sahillerinde ve Monaco Prensliğinde o kadar popüler ki, her 4 erkekten üçünün üzerinde. Avrupa’da 80 butik ve 1500’ü aşkın satış noktasına sahip. Vilebrequin’nin satışlardan sorumlu Başkan Yardımcısı Marc Pirinoli, markayla ilgili bilinmeyenleri ve Türkiye’deki faaliyetlerini anlattı.
Türk müdavimler var
* Yeni konsepti uyguladığınız ikinci mağazayı İstanbul’da açtınız? Pek çok Avrupa şehrinden önce neden İstanbul?
- Dünya çapındaki atılım çerçevesinde 2009’da başlayarak markanın köklerini daha da ön plana çıkaracak bir butik konsepti lanse etmeye başladık. Mart 2009’da ilk butik Floransa’da açıldı. İkinci mağaza İstanbul Akmerkez’de açıldı. Üçüncüsü Antalya Kundu’da yer alan Antallium AVM’deki mağaza oldu. Daha da önemlisi, Vilebrequin için uluslararası metropollerde var olmak önemli bir stratejik hedef ve İstanbul bu tanıma uyan önemli bir şehir. Diğer mağazalarımızı da bu konseptte yenileyeceğiz.
* Markanın çok Türk müdavimi var mıydı?
- Mutlaka... Çok yakından takip eden birçok Türk müşterimiz var. Sayısı çok fazla değildi ama bizim için hep iyi müşteriler oldular. Hatta butiklerimizde bir faturada yapılan en yüksek adetli satış bir Türk müşterimize ait.
* Rekor satışınız bir Türk’e öyle mi? Ne kadarlık bir rakam bu?
- Birkaç yıl önce bir Türk müşterimiz Cenevre’deki butiğimizden bir kerede 75 adet şort-mayo satın alarak bir mağazada perakende düzeyinde en yüksek adetli satışımızı gerçekleştirdi.
3 milyon Euro ciro hedefi
* Türkiye pazarını nasıl buldunuz?
- İlk geldiğimiz günden itibaren Türkiye bizi çok etkiledi. Sokaklarda insanlarda hissettiğimiz enerji ve aynı zamanda krize rağmen ekonominin çok kısa zamanda hızla büyüme potansiyeli bizi çok heyecanlandırdı. Ziyaretimiz sırasında bu ülkedeki varlığımızı hızla büyütme kararı aldık ve hedef kitlemiz konusunda bilgi ve tecrübesi olan Derkon ile işbirliğine girerek, hedeflerimizi kısa zamanda gerçekleştirmeye başladık. Özellike İstanbul önemli bir metropol ve bu şehirde lüks marka tüketen önemli bir elit kitle mevcut. Bulunduğumuz kategoride ‘1 Numara’ olmayı hedeflediğimiz için burada olmanın gerekliliğine yürekten inanıyoruz.
* Türkiye’de nasıl bir hedef belirlediniz?
- 5 yılda 11 butik açıp, burada 3 milyon Euro ciro hedefliyoruz.
İtalyanlar daha kısa slim-fit sever
* Ülkelere göre erkeklerin mayo tercihleri nasıl?
- İkonik bir ürün sunduğumuz için tüm ülkelerde satışlarımızın büyük bir bölümünü, klasik kalıbımız olan Moorea şort-mayo modeli. Ülkelere göre daha uzun veya daha kısa modellerimiz tercih edilebiliyor. Örneğin İtalyanlar daha kısa ve slim-fit mayo sever. Gençler ise düşük belli ve lastiksiz şort-mayo modellerimizi tercih edebiliyor.
* Rusya gibi ülkelerde tanga mayo giyen erkekler de var. Slip üretmiyorsunuz, erkek tanga mayo düşünüyor musunuz?
- Eski Doğu Bloku ülkeleri tasarımda genellikle İtalya’yı takip ediyor. Mesele büyük beden sunabilmek.
Pek çok müdavim çıktı kadına da yol göründü
DERİDEN perakendeye geniş bir alanda faaliyet gösteren Derkon’un ikinci kuşak temsilcilerinden Yönetim Kurulu Üyesi David Behmuaras, Vilebrequin’in ikincisini İstanbul’da açtığı yeni konsept mağazacılığı şöyle anlattı: “Ağırlıklı olarak ön plana çıkan mavi renk, markanın başlangıç noktası olan St. Tropez’yi ve Fransa kıyılarını çağrıştırıyor. Mavi ışıklı lamba St. Tropez sokak lambalarından esinlenerek tasarlandı. Mobilyayı neredeyse görünmez kılıp ürünü ortaya çıkaran bir konsept bu. Biz Türkiye’de umduğumuzdan çok ilgi gördük. Meğer markanın ne kadar çok müdavimi ve beğeneni varmış. 3-4 ay önce kadın mayoları İtalya’da denendi ve çok başarılı oldu. Türkiye mağazalarına da kadın koleksiyonu kısa sürede gelecek.” Derkon, şu anda 6 mağazası olan Façonable ile perakedeye adım atmıştı.
Eşcinsel de devlet başkanı da buluyor
* Eşcinsellerin mayo tercihleri ne yönde?
- Bizim markamızda önemli olan herkese hitap edebilecek bir ürün sunabilmemiz. Şort-mayo konusunda uzmanız ve sunduğumuz desen ve renklerle ürün gamımız çok geniş. Üst düzey şirket yöneticileri, devlet başkanları, tüm erkekler kendilerine hitap eden bir ürünü rahatlıkla bulabiliyorlar. En önemlisi de markamızı giydiklerinde herkes kendini özel hissediyor.
Şort-mayodan caymamız Gucci’nin çantadan vazgeçmesi gibi bir şey
* Tarih boyunca erkeklerin mayo tercihleri nasıl bir seyir izliyor?
- Tarih boyunca slip, mayo satışlarda bir numaralı ürün oldu. Vilebrequin, 1971’de başlayarak, diğer markalardan farklı olarak şort-mayo kavramını yarattı; buna desen ve renk ekledi. Bu, o zamanlarda kimsenin düşünemeyeceği bir şeydi. Bizim markamızın sembolü şort-mayo. Vilebrequin’in şort mayodan vazgeçmesi, Gucci’nin çanta ürettiminden vazgeçmesi gibi bir şey olur.
* Slip mayolardan kadınlar genellikle hoşlanmıyor. Hiç bu tür erkek mayosu üretmeyi düşündünüz mü?
- Biz bir şort-mayo markası olarak yola çıktık ve ikonik modelimiz Moorea satışlarımızın yüzde 70’ini oluşturuyor. Köklerimizden farklı olarak, değişik ürün gruplarına girmek konusunda da istekli değiliz.
* Hangi ülkelerde slip mayo tercih ediyor erkekler?
- Sanırım İtalya dünyadaki en büyük slip piyasasına sahip.