Oluşturulma Tarihi: Ağustos 22, 2011 00:00
Türkiye, mücevher sektöründe ilk 5 ülke arasına girmeyi başardı. Makine, kalıp ve mücevher malzemeleri alanında da ihracatın hızla arttığını belirten Altınbaş Holding Başkanı İmam Altınbaş, “Türkiye’de üretilen mücevher kutuları da çok ilgi gördü. Türkiye bu alanda 50 ülkeye ihracat yapıyor” dedi.
TÜRKİYE’de mücevher alanında tüketici alışkanlıklarının hızla değiştiğini belirten Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, “Türkiye tasarım alanında çok yol kat etti. Mücevher tasarımında dünyanın ilk 5 ülkesi arasına girmeyi başardık. Türk markaları dünyada 250’den fazla mağazaya ulaştı. Son dönemlerde ise mücevher üretiminde kullanılan malzemelerin ihracatı da hızla artıyor. Kalıp, makine ve mücevher kutusu ihracatı patladı” diye konuştu.
Dünyaya teknoloji satıyoruzMücevherin artık Türkiye’de kullanılmak için satın alındığını dile getiren İmam Altınbaş, sektördeki son gelişmeler hakkında şu bilgileri verdi: “Tasarım öne çıktığı için mücevherde üretim zorlaşıyor. Mücevher üretiminin artması sektörde yeni iş alanları da yaratıyor. Artık dünyaya bu alanda teknoloji satıyoruz. Mücevher kutusu üretimi ise çok ilgi çekiyor. Rusya’dan Fas’a, Tunus’tan Avustralya’ya kadar 50 farklı ülkeye mücevher kutusu gönderiyoruz. Aynı zamanda bu ülkelere makine ihracatı da yapılıyor. Sektörün ekonomiye katkısı gün geçtikçe artıyor.”
Türkiye’nin tasarımdaki gücünün yurtdışına da yansıdığını belirten İmam Altınbaş, şunları söyledi: “Türk markaları son dönemlerde yurtdışı pazarına da ağırlık veriyor. 10 markanın yurtdışında 250’den fazla mağazası bulunuyor. Türkiye’deki tasarımın iyi ve kaliteli olması yabancıları da bizim markalara çekiyor. Bu çok önemli bir gelişme. Yerli markaların ne kadar doğru bir yolda olduğunu gösteriyor. Mağaza sayısının önümüzdeki yıllarda da artacağını tahmin ediyorum.”
400 bin kişi çalışıyorTürkiye’de
altın ve mücevher gibi ürünlerin satıldığı 35 bin adet mağaza bulunduğunu söyleyen İmam Altınbaş, şu değerlendirmeyi yaptı: “Sektör son dönemlerde hızlı bir büyüme yakaladı. İstihdam, mağaza ve üretim tesisi sayıları hızla artıyor. 5 bin noktada üretim gerçekleşiyor. Mağazalarla birlikte toplam 40 bin adet tesis bulunuyor. Sektörde çalışan sayısı da 400 bine ulaşmış durumda.”
Pırlanta fiyatları hızla yükseliyorALTIN fiyatlarındaki yükselişe dikkat çeken Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, şöyle konuştu: “Altın fiyatları artıyor. Bununla birlikte pırlanta da yükseliyor. Altın fiyatlarındaki artış dünya piyasalarından kaynaklanıyor. Ancak pırlantada tüketici artık markalı ve tasarım ağırlıklı ürünlere kayıyor. Bu da fiyatları önemli ölçüde artıyor.”
En büyük hedef 2023’te 1000 mağazaya ulaşmakTÜRKİYE’de 120 mağaza ve 1000 satış noktası ile hizmet verdiklerini söyleyen Altınbaş Holding Yönetim kurulu Başkanı İmam Altınbaş, “Dünyanın 13 ülkesinde 30’a yakın mağazamız var. 2023 yılı için çok büyük hedefler koyduk. 1000 adet mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Bu sektördeki ihracatımızın da 1 milyar dolara ulaşması için yatırımlara devam edeceğiz. Bu sektörde emek ve işçilik ön plana çıkıyor. Çalışan sayımız hızla artıyor. Meslek içi eğitimlerimiz de bulunuyor.”
Bütçenin yüzde 10’nu Ar-Ge için harcıyorŞİRKET olarak Ar-Ge yatırımlarını da artırdıklarını belirten Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, şöyle konuştu: “Ar-Ge’ye ayırdığımız kaynağı her geçen yıl artırıyoruz. 2010 yılında bütçemizin yüzde 10’luk kısmını Ar-Ge’ye ayırdık. Sektörde kendini yenilemeyen şirket sıkıntıya girer. Bu konuda herkes yenilikçi olmalı ve yatırımdan kaçınmamalı. Türkiye’deki marka sayısı da yapılan yatırımla artacaktır.”