Türk markaları dünyaya açılmak için ‘kısrak başı’na sarıldı

Güncelleme Tarihi:

Türk markaları dünyaya açılmak için ‘kısrak başı’na sarıldı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2010 00:00

Türkiye İhracatçılar Meclisi, BMD, AMPD ve AYD ile birlikte “Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu” kurdu. “TİM, markalara ağabeylik yapacak” benzetmesi yapılırken, AMPD Başkanı Mehmet Nane, Nazım Hikmet’in ünlü dizelerini anımsatarak, “Kısrak başı gibi dünyaya uzanacağız” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM); Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ve Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile birlikte TİM Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu’nu kurdu. Türk markaların ve alışveriş merkezi yatırımcılarının bireysel yurtdışına açılma çabalarına, TİM’in ‘ağabeylik’ yapmasını sağlayacak protokolle, çevre ülkeler başta yurtdışında pazar araştırmasından heyet ziyaretlerine ortak hareket edilecek. Protokolün tanıtım toplantısında TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, markalı ihracatın getirdiği katma değere işaret ederek, Türk markaların bir ülkede bir mağazayla değil en az 10 ve daha fazla mağazayla gerçek başarı yakalayabileceğini söyledi.
Cumhuriyetin 100’üncü yılı 2023’te en az 10 global Türk markası hedefini hatırlatan Büyükekşi, TİM Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu’nun bu amaca hizmet edeceğini, markalara yurtdışında yol gösterirken, sorunlarının çözümüne de çalışacaklarını vurguladı. Büyükekşi, Türkiye’de yabancı yatırımcıların sorun ve önerilerinin dinlendiği Yatırım Danışma Konseyi’nin bir benzerini yurtdışındaki Türk girişimciler ve markalar için oluşturduklarını, yapacakları ziyaretlere Cumhurbaşkanı ve Başbakan’ın da eşlik edebileceğini vurguladı.
Kısrak başı gibi
Nazım Hikmet’in “Dörtnala gelip Uzak Asya’dan/Akdenize bir kısrak başı gibi uzanan/Bu memleket bizim” dizelerini aktaran AMPD Başkanı Mehmet Nane, TİM’in çok güzel bir örnek sergilediğini, çok güzel ağabeylik yaptığını belirtti. Türkiye’de ilk alışveriş merkezinin (AVM) 1988 yılında açıldığını, yabancı ilgisinin ise 2005’ten sonra arttığını hatırlatan Nane, “Türk inşaat sektörünün kalitesi de o kadar arttı ki pek çok ülkeden davet geliyor. Libya, Irak, Romanya, KKTC; Türkiye’den AVM yatırımı istiyor” dedi. Nane, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye dünya standartlarına yön verecek hale geldi. Biz de bir kısrak başı gibi ülkeyi ileriye taşıyacağız. Türkiye markalarıyla, AVM’leriyle o kadar palazlandı ki bunları yurtdışına taşıması lazım.”
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, dernek üyelerinin yurtdışında 10 yılda 20 bin mağaza hedefi olduğunu, bunu destekleyecek organizasyonlara ihtiyaç duyduklarını belirterek, Türkiye’nin çevre ülkelerin bir nevi serbest bölgesi olduğunu ve çevre ülkeler için bir alışveriş cennetine dönüşebileceğini söyledi. AYD Başkanı Hakan Kodal da,  “Yabancı AVM yatırımcıları, yurtdışı yatırımlarında Türk perakendecilerin de mağaza açmasını istiyor. Türk markalara büyük bir ilgi var” dedi.

Haberin Devamı

İlk ziyaret Fas’a

Haberin Devamı

TİM Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu, TİM Başkanı’nın başkanlığında TİM, BMD, AMPD ve AYD’den 2’şer temsilciden oluşuyor.
Kurul ilk ziyaretini Fas’taki 3 şehire gerçekleştiriyor.
Irak’ın kuzeyine 19-20 Haziran’da yapılacak ilk seyahat ise ertelendi.
25 Haziran’da ‘ortak akıl’ toplantısı yapacak.
Hollanda, Almanya, Fransa gibi ülkelerin yatırım ajanslarının Türkiye’den yatırım çekme girişimleri incelenecek.

Her mağaza ihracatı otomatiğe bağlayacak

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, üretim odaklı tedarikçilikten müşteri ve tüketici odaklı yeni nesil tedarikçiliğe geçilmesi gerektiğini belirtti ve “Perakendeci ihracatında başarılıyız. Krizde öz kaynak sıkıntısına rağmen harikalar yarattılar. Büyük başarı öyküleri oluşturdular. Türk markaların yurtdışı mağazalaşmasını destekliyoruz çünkü bu ihracatın sürdürülebilir olmasına çok
katkı sağlayacak. Açılan her mağaza ihracatı otomatiğe bağlayacak” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!