Türk kumaşı Milano’da vitrine çıktı İtalyanlar ’Bu bizi kemirmektir’ dedi

Güncelleme Tarihi:

Türk kumaşı Milano’da vitrine çıktı İtalyanlar ’Bu bizi kemirmektir’ dedi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2007 00:00

Milano Unica’ya kabul edilmeyen 37 Türk şirketinin düzenlediği alternatif kumaş fuarı İtalya’yı karıştırdı. İTHİB Başkanı İsmail Gülle, "Gönlümüzde hep Milano vardı" derken, Milano Unica’yı düzenleyen Lelmonte, alternatif fuarı, "Başkasının alanını kemirmek" olarak yorumladı.

İTALYA’da üç yıldır yapılan ve bu yıl 6’ıncısı düzenlenen kumaş fuarı Milano Unica’ya alınmayan Türk şirketleri, Milano’nun merkezinde alternatif Texbridge Fuarı’nı düzenledi. 14-16 Şubat tarihlerinde düzenlenen ve 37 Türk firmasının katıldığı fuarın ev sahibi, Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle "İTHİB olarak Paris, Londra, New York ve Çin’de fuarlar düzenlerken gönlümüzde hep Milano vardı. Çünkü burası bu işin merkezi. Burada olmak bizim için bir özgüven meselesiydi" dedi. Milano Unica fuarını düzenleyen İtalyan moda örgütü Moda In’in Başkanı Alberto Ielmonte ise Türklerin kendileriyle aynı tarihlerde düzenlediği Texbridge kumaş fuarını ’Başkasının alanını kenarından kemirmek’ olarak değerlendirdi.

İLİŞKİLERİ GERGİNLEŞTİRİYOR: Alberto Ielmonte, üç yıldır düzenlenen ve Avrupa’da önemli bir etkiye sahip Moda In fuarını Türk şirketlerin alınmamasını şöyle açıkladı: "Bu sadece Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin katıldığı bir fuar. Çoğunlukla Fransa, İspanya, Almanya, Portekiz, İngiliz ve Belçikalı firmalar yer alıyor. Türkiye AB’ye üye olmadığı için fuara dahil olmadı. Bizimle aynı tarihlerde fuar yapmaları yararlılık açısından güzel ancak ilişkilerin gerginleşmesini de sağlıyor. İyi bir tarafı var ama bir taraftan da bir başkasının alanını kenarından kemirmek. Bunun yerine daha açık bir işbirliği gerçekleştirmeleri daha iyi olur. Ancak bizim fuarımızda da şu anda yeterli yer yok."

GÖRMEZDEN GELMEK AYIP: İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle, müracaatlarına olumsuz cevap verdikleri için kendi fuarlarını düzenlemek zorunda kaldıklarını söyledi. Milano Unica’nın önündeki fuar alanına binlerce Euro ödeyerek verilen ilanların da kaldırıldığını söyleyen Gülle, şöyle konuştu: "Elimizde böyle yasal bir koz da var. Bakan da bunu üzerinde duruyor. İtalyanlarla sürekli destek ve işbirliği içindeyiz. Burada da işbirliğine açıktık. AB üyesi olmadığımızı söylemek yetersiz bir bahane. Biz Euratex üyesiyiz. Türkiye’ye özel muamele yapılabilirdi. Türkiye’yi görmezden gelmek onların ayıbı. İşbirliğine açığız. Tek çatı altında fuar yapmak isteriz."

POTANSİYELİMİZ MÜSAİT: Açılışa katılan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Bakanı Oğuz Satıcı Milano’nun Türk tekstilciler için özel bir önemi olduğuu vurgulayarak "Onların 10 yıl önce geçtiği yoldan şimdi biz geçiyoruz. İtalya 35 milyar doların üzerinde tekstil ihraç ediyor. Bizim hedefimiz de bu rakamlar. Potansiyelimiz buna müsait" dedi.

OLMAK ÜZEREYİZ: İsmail Gülle, 1980’lerde Türkiye’nin pamuk, 1990’larda iplik, 2000’lerin başında ham kumaş sattığını hatırlatarak şöyle konuştu:"Bugün ise bitmiş kumaş satan bir konuma geldik. Yani Yunus Emre’nin değimiyle; hamdık piştik. Şimdi de olmak üzereyiz. İtalya Türkiye’nin üçüncü büyük ihracat pazarı. 588 milyon dolarlık tekstil ihracatı yapıyoruz. Bu tür organizasyonlar ihracatımızı milyar dolarlara çıkarmaya yardımcı olur. Gülle, Türk tekstilcilerinin gitmediği tek pazarın Güney Amerika olduğunu belirterek "Güneşin batmadığı bir pazar yaratmak istiyoruz. Güney Amerika’da da yer almak için fuar şirketleriyle görüşmelere başladık" dedi.

Bu bir Türkiye sevdası

DÖRT günde İstanbul, Gaziantep, Kahramanmaraş, Ankara ve son olarak Milano’da bulunduğunu belirten Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, "Sevgililer Günü’nde hepimiz buradayız. Bu bir Türkiye aşkıdır, sevdasıdır" dedi. Türkiye’nin son 19 çeyrekteki büyümesini dış ticaretle sağladığını vurgulayan Tüzmen, şunları söyledi: "Bizim tekstil ve konfeksiyon sektöründe sıçrama yapmamız gerekiyor. Türkiye bu iki sektörde geleceğini kurmak zorunda. Çünkü iki yıl sonra bu sektörle 30 milyar dolar ihracatı görecek. Dünya tekstil pazarından daha fazla pay almalıyız. Türk tekstilcileri düzenledikleri bu butik fuarla direkt alıcıya yöneldiler. Bu hedeflere ulaşmada faydalı bir yol. Erken saatlerde bile fuar çok ziyaretçi aldı."

İtalyan dergileri, ’Anneciğim Türkler geliyor’ başlığı attı

İtalya’nın önde gelen moda dergisi MF Fashion: Londra, New York’da uzun yıllardır yapılan Texbridge fuarını Türkler, Unica’ya alınmayınca Milano’ya taşıdı. Öte yandan Milano’da düzenlenen hazır giyim fuarı Intertex’e 34 ile en çok Çin’den katılım oldu. Hindistan’dan 19, Türkiye’den 16, Madagaskar’dan 13 firma katılıyor.

FM Imprese dergisi: Türk dokuma ordusu Avrupa’yı ve Çin’i işgal işgal etti. Çin’de alarm yükseliyor "Anneciğim Türkler geliyor." Fiyatı yüksek Türkiye, kalite ve hızıyla Çin’e kafa tutuyor.

Economy dergisi: Türkler daha kişisel bir fuarla İtalyan partnerlerinin karşısına çıktı. Çok özel 40 Türk firma kalite ve iyi fiyatla görücüye çıkacak.

Fashion Magazine: İtalya Milano’da Texbridge ile Türkiye’yle buluşuyor.

Moda ve lüks tüketim yayını Pambiamco News: İTKB’den İtalya’ya tekstil çıkarması.

Internet haber sitesi Moda Online: Texbridge, Türkiye İtalya’yı seviyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!