Güncelleme Tarihi:
YAKLAŞIK 13 yıl önce kurulan ve 34 ilde 165 şubeye ulaşan Kahve Dünyası, şimdi yurtdışı atağına kalkıyor. 6 yıl önce İngiltere Londra’da mağaza açarak yurtdışı macerasını başlatan marka, Çin ve Amerika’ya Türk kahvesini götürme planları yapıyor. Kaan Altınkılıç, “Kahve tüketimi hızla artıyor. Biz de Türk kahvesi pazarının yurtdışına açılması için elimizden geleni yapıyoruz” dedi. Altınkılıç, şirketin kuruluşunu ve büyüme hikayesini şöyle anlattı:
1 TL’YE KAHVE SATIYORDU
“Altınkılıç ailesi 40 yıldır kahve işinde. Aynı zamanda dünyanın en büyük endüstriyel kakao ve çikolata üreticilerinden biri olan Altınmarka şirketinin kurucuları. 2004 yılında Kahve Dünyası markasını kurduğumuzda amacımız insanların evlerinin dışında Türk kahvesini tüketmeleriydi. O yıllarda Türk kahvesini yanında su ve çikolata ile 1 TL’ye servis ediyorduk. İnsanları dışarıya çekmeyi başardık. Bugün birçok marka yüzlerce şubeye sahip. Ancak burada kalıcı olan ürünler ve kaliteleri. Biz bu yüzden franchise vermeden büyüyoruz. Şubelerimizde her yıl 10 milyon bardak Türk kahvesi satıyoruz. Şimdi hedefimiz Türk kahvesini dünyaya açmak. Suudi Arabistan, Kuveyt, İngiltere ve Romanya’da varız. Çin pazarına girmek için çalışıyoruz. Burada 50 ile 100 şube açmayı planlıyoruz. Amerika’da da ilk şubeyi New York’da açacağız. Daha sonra sırasıyla Miami, Los Angeles, Boston ve Chicago diye düşünüyoruz. Bu pazar önemli.
10 GÜNDE BİR MAĞAZA AÇIYOR
Mağazalarımızın yarısı İstanbul’da. Kahvelerimizi Altınmarka Grubunun iştiraki olan Detay Kahve şirketimiz üretiyor. Brezilya, Guatemala, Columbia gibi farklı ülkelerden işlenmemiş kahvelerimizi ithal edip farklı blendler yaratıyoruz. Kahve Dünyası’nda şu anda 1800 kişi çalışıyor. Hızlı bir şekilde mağaza açmalarına devam ediyoruz. Sanal ortamda da büyümemiz güzel. Yenilenmiş web sitemize ek, mobil uygulamamızı yeni özellikleriyle yakında müşterilerimiz ile buluşturacağız. Ciromuz 2016 yılında 250 milyon TL iken 2017’de bu rakama 8 ayda ulaştık. Çikolata ürünlerimizle de kahve zincirleri arasında fark yaratıyoruz. Özellikle bayram ve yılbaşında çikolatalarımız çok revaçta.”
BUGÜN TÜM KAHVELER BİZDEN
5 Aralık’ın (bugün) ‘Dünya Türk Kahvesi Günü’ olduğunu dile getiren Kaan Altınkılıç, “Mağazalarımıza her yaştan insan geliyor. Türk kahvesi tüketimde ilk sırada. Filtre kahve, Americano, espresso ve latte daha sonra da soğuk kahveler öne çıkıyor. Biz Türk kahvesinin tanıtımı ve dünyaya açılması misyonu ile hareket ediyoruz. Bu işi bir Türk markasının üstlenmesi gerekiyordu. Bugüne kadarki emeklerimiz ve bundan sonra yapacaklarımızı temsilen, bugün (5 Aralık’ta) tüm mağazalarımızda Türk kahvemiz tüm müşterilerimize ikramımız” dedi.