Güncelleme Tarihi:
Nestle gibi global firmaların bile Türk kahvesi üretimine başlamasının ardından Tchibo’nun Türkiye ofisi, popülaritesi sürekli artan Türk kahvesini Almanya’ya bildirdi. Her yıl ortalama yüzde 20 büyüyen Türk kahvesinin son yıllarda yüzde 40 büyüme ile dikkat çektiğini belirten Tchibo Türkiye Genel Müdürü Şenay Küçük Tanşu, “Türk kahvesi geri geliyor. Gençler de Türk kahvesine ilgi göstermeye başladı” dedi.
DEVEDE KULAK BİR İŞ
Şenay Küçük Tanşu, Alman kahve devini Türk kahvesi üretmeye nasıl ikna ettiklerini şöyle anlattı: “Türkiye’de 52 mağazalık bir zincir olunca merkeze Türk kahvesini önerdik, 4 yıl önce. Tchibo yılda 130 milyon ton kahve satan bir dev. Çok küçük adette üreteceği Türk kahvesi için, bir fabrikasında bütün üretim bandını durdurması gerek. Bu devede kulak gibi bir iş onlar için. Ama iki yıl önce kabul ettiler. Uzun ve hummalı bir çalışma başladı. Fabrikayı durdurup, olmayan yeni bir ürünü üretmeye razı oldular.”
İLKİ HAYAL KIRIKLIĞI
Tchibo, Türkiye’deki bütün kahve markalarını tattı, toplanan numuneleri Almanya’da inceledi. Türk kahve makinelerini, cezveleri denedi. Türk gıda mühendislerinden bilgiler aldı. Telveyi, köpüğü çalışıp Türk damak tadına uygun Türk kahvesi üretmek için aylarca çalıştı. Tanşu, Almanların çok umutlu olduğu ilk denemeyi beğenmediklerini belirterek, “Çekimi ve köpüğü olmamıştı. Büyük hayal kırıklığı yaşadılar. Kalkıp Brezilya’ya gittiler ve kavrulma süresi üzerinde çalıştılar. En son 4 ay önce yaptıkları Türk kahvesini beğendik. Almanya merkezinde Türk kahvesinin tadını tutturmayı şampanyalarla kutladık” diye konuştu.
14 Kasım’da piyasada
TÜRK kahvesini kavrulmuş çekirdek olarak getireceklerini ve mağazada dileyen tüketiciler için taze taze çekeceklerini anlatan Şenay Küçük Tanşu, mağazada pişmiş Türk kahvesi satacaklarını da söyledi. Türkiye’nin ardından, Türk kahvesini bilen ülkelerdeki talebin karşılanabileceğini belirten Tanşu, Almanya başta Avrupa ülkelerine Türk kahvesinin tanıtılabileceğini kaydetti. Tanşu “Avrupa’ya kahveyi Türkler taşımış ama sahip çıkamamış. Türk kahvesi espressoya rakip olabilir. Dünya tanımalı, bilmeli” dedi.
Kahveyi dışarıda içmeyi seviyoruz
Türkiye’de köklü bir geçmişi olsa da sokaktaki varlığını, global zincirlere borçlu olan kahve yeniden yükseliyor.
Türkiye’de tüketicinin eğilimi kahveyi daha çok dışarıda içmek yönünde.
Çeşitleri içinde Türkiye’de en çok filtre kahve ve
Türk kahvesi satışlarında artış yaşanıyor.