Türk kadınları sarışın olmak için 60 trilyon harcıyor

Güncelleme Tarihi:

Türk kadınları sarışın olmak için 60 trilyon harcıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2000 00:00

Haberin Devamı

En çok saç boyası satılan ilk 10 ülke arasında bulunan Türkiye'de yılda 6 milyon adet tüp saç boyası tüketiliyor. Türk kadınları, kızıl ya da sarışın olmak için yılda 60 trilyon lira harcıyor.

TÜRK kadınları, kızıl ya da sarışın olmak için yılda 60 trilyon lira harcıyor. Türkiye'de yılda 6 milyon adet tüp saç boyası satılıyor. Saçlarını kuaförlerde boyatan kadınların aylık boya masrafı ise ortalama 10-15 milyon lirayı buluyor. Bu hesaba göre Türkiye'de kadınların saçlarını boyatmak için yaptıkları harcama 60 trilyon liraya ulaşıyor.

Eczacıbaşı-Schwarzkopf, Wella, Loreal gibi markaların yer aldığı pazarda 1999 yılı büyük rekabete sahne olurken, şampuan, bakım ürünleri, şekillendirici ürünlerden oluşan kuaför ürünleri pazarının yıllık cirosu da 50 milyon marka ulaştı.

BOYADA İLK 10'DAYIZ

100 yılı aşkın bir süredir profesyonel ürünler üreten Schwarzkopf ile yaklaşık 47 yıllık işbirliğini geçtiğimiz yıl ortaklığa dönüştüren Eczacıbaşı, pazarda yüzde 29'luk payla lider duruma yükseldi.

Beş kıta ve 80 ülkede faaliyet gösteren Hans Schwarkopf GmbH'nin Başkanı Rainer Tschersig, Türkiye'nin en çok saç boyası satılan ilk 10 ülke arasında yer aldığını söyledi. Türkiye'de 7 bini aşkın kuaförün Igora Royal markasını kullandığını belirten Tschersig, deprem ve ekonomik sıkıntılar nedeniyle Türkiye'de kuaför pazarının olumsuz etkilendiğini ve pazarın yüzde 5 oranında küçüldüğünü söyledi. Tschersig, ‘‘Ancak buna rağmen pazarda büyüdük. Türkiye'de 1999 yılını lider kapattık. Eczacıbaşı ile yaklaşık 50 yıllık bir işbirliğimiz var ve bu işbirliğini geçen yıl ortaklığa dönüştürdük. Ve bütün olumsuzluklara rağmen oldukça iyi bir yıl geçirdik’’ diye konuştu.

EN FAZLA BOYA ABD'DE

Dünyada kuaför ürünleri pazarının 10 milyar marka ulaştığını belirten Tschersig, en fazla boyanın ABD'de satıldığını söyledi. Tschersig, ‘‘İnsanlar artık saçını daha az boyuyor’’ düşüncesine de katılmadığını sözlerine ekledi.

Schwarzkopf'un Hamburg ve Düsseldorf'daki üretim merkezinde 200 kişilik bir Araştırma-Geliştirme ekibi bulunduğunu belirten Tschersig, boyanın sırrının saçı renklendiren pigmentler olduğunu söyledi. Tschersig, ‘‘Bizim sırrımız pigmentler. 132 değişik renkte üretim yapıyoruz. Türkiye'de de şu anda 79 renk satılıyor’’ dedi.

Tschersig, ‘‘Son 10 yıldaki en büyük başarılarımızdan biri’’ dediği yeni Igora Royal serisinin de için de şunları söyledi: ‘‘Geçen yıl Mayıs ayında ilk defa lansmanı yapıldı ve girdiği her ülkede büyük kabul gördü. Boya satışlarımız yüzde 20 arttı. Şirket olarak en büyük başarılarımızdan biri oldu.’’

Dünyanın çeşitli ülkerinde akademileri bulunan Schwarzkopf, yeni Igora Royal serisi için, tüm akademelerinde ve Almanya'daki üretim merkezinde iki yıl süren çalışmalar yürüttü. 2 bin 500'ün üzerinde test üretimi yapılan yeni seri, 7 bin 500 değişik saç üzerinde denendi.

Yeni Igora Royal serisinin kuaförler için büyük kolaylık getirdiğini ve karışımının daha kolay olduğunu belirten Tschersig, saç derisini daha az yakıyor ve yeni seri saça zarar vermiyor. Daha kalıcı ve daha iyi beyaz kapatıcı özellikleri var. Saçın daha parlak ve yumuşak olmasını bu seri ile sağladık. Boyanın o ağır kokusu da yeni Igora Royal'de yok'' dedi.

2000 yılının moda rengi kızıl ve sarı

2000 yılının moda reginin kızıl ve yine sarı olduğunu belirten Tschersig, ancak kendi favori renginin de kızıl olduğunu söyledi. Türkiye'de en çok satan renk ‘‘sarı’’ olarak bilinmesine rağmen. Boya satıcıları bunun böyle olmadığını söylüyorlar. Sarı rengin yanında, kadınlar son yıllarda siyah, kahve tonları ve kızıl rengi de aynı oranda tercih ediyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!