Güncelleme Tarihi:
HÜRRİYET İnternet Grubu çatısı altında faaliyet gösteren hurriyet.com.tr, dünyada internet istatistikleri konusunda önde gelen araştırma şirketlerinden biri olan comScore’un Ocak 2010 raporunda, alanında lider çıktı. Hurriyet.com.tr Genel Yayın Yönetmeni Fatih Çekirge, rapora göre, Türk internet kullanıcısının ayda 1.6 milyar dakikasını haber ve bilgi içeren sitelerde geçirdiğini ve bunun da 416 milyon dakikasının hurriyet.com.tr’de geçirildiğini söyledi.
comScore’un raporuna göre siteye her gelişte ortalama 6.6 dakika geçirildiğini belirten Çekirge, “Bir kullanıcı ay boyunca ortalama sekiz kere hurriyet.com.tr’yi ziyaret ediyor. Raporda, haber ve bilgi kategorisinde bulunan sitelerin yılın ilk ayında aldığı yurtiçi trafik de karşılaştırıldı. Türkiye’deki her 100 kişiden, 80’i bilgi ve haber sitelerine giriyor. Bu 80 kişiden, 40’ı da hurriyet.com.tr’yi tercih ediyor” dedi.
En güçlü dijital yayın
Fatih Çekirge, hurriyet.com.tr’nin aylık ziyaretçi sayısı, erişim, aylık sayfa görüntülenme sayısı ve toplam dakika gibi pek çok kategoride de rakiplerini geride bırakarak birinci sırada yer aldığını vurgulayarak, “15 yaş üzeri Türk internet kullanıcısını kapsayan ölçümlerde sitemizin erişilebilirlik oranı ise yüzde 36.4 olarak belirtiliyor. Bu rakamlar ışığında hurriyet.com.tr’nin Türkiye’nin en güçlü dijital yayını olduğunu söylemek mümkün” diye konuştu.
Fatih Çekirge, hurriyet.com.tr olarak online serüvenlerine 13 yıl önce başladığını hatırlatarak, şöyle konuştu: “Bu zaman sürecinde Türk internet kullanıcıları için pek çok yeniliğin adresi olmayı başardık. Hurriyet.com.tr, Hürriyet’in geleneksel yayıncılık anlayışıyla başladığı yolunda, okurlarından aldığı geri bildirimlerle beslendi. Büyüdü ve bugün günde 2 milyon, ayda 20 milyon kişinin ziyaret ettiği ve her ay toplam 1.3 milyar sayfanın görüntülendiği dev bir online yaşam alanı haline geldi.”
Yenilikçi servisleri genişletecek
FATİH Çekirge, 2009 yılında başlattıkları alt kanallarındaki uzmanlaşmayı devam ettireceklerini de belirterek, şunları söyledi: “İçerikteki derinleşme ve WebTV ile görüntülü yayıncılığa 2010 yılında da devam edeceğiz. Yenilikçi servis yelpazemizi genişleteceğiz. Örneğin, okurlarımızdan gelen talep ve öneriler doğrultusunda 3 Mart itibariyle bir yeniliği daha hayata geçirdik. Olayların hızlı gelişmesi sonucunda sabah, öğle ve akşam saatlerinde yayınlanan haberleri daha kolay takip etmek isteyen okurlarımız için zamanı adeta durdurduk.”
Başarı sırrı kullanıcıların sesini duyurmaktan geçiyor
FATİH Çekirge, kısa sürede büyüyen ve ödüller alan portalın başarı sırrı hakkında, şunları söyledi: “Yeni medya, klasik medyanın yapamadığı bir şeyi yapıyor. Kullanıcılarının kendilerine özel yaşam alanları oluşturmalarını ve her konuda, her an seslerini duyurabilmelerini sağlıyor. Türkiye’den ve dünyadan en sıcak haberlerin yer aldığı hurriyet.com.tr olarak biz de interaktif servislerimizle yeni medyanın sunduğu tüm olanakları kullanıcılarımıza eksiksiz ulaştırıyoruz. Ayrıca, her biri ayrı bir web sitesi niteliğindeki alt kanallarımız, derin bilgi içeriğimiz, özel haberlerimiz ve ses getiren röportajlarımızla da büyük bir internet yayıncılığı platformunda olması gereken tüm unsurları bünyemizde topluyoruz.”
Almanya’da ‘Yılın en iyisi’ seçildi
BERLİN’de 18 yıldan bu yana faaliyet gösteren Türk-Alman Kadınlar Derneği (BETAK), ‘Dünya Kadınlar Günü’nde, ‘Medya Gözüyle Kadın’ konulu panel düzenledi. ‘Yılın başarılı kadın yöneticisi’ seçilen Doğan Medya International Avrupa Genel Müdürü Sevda Boduroğlu ile ‘Yılın en iyi internet portalı’ seçilen ‘Hurriyet.com.tr’ nedeniyle Hürriyet İnternet Yayın Yönetmeni Fatih Çekirge’ye plaket verildi. Dinleyicilerin sorularını da yanıtlayan Çekirge, bir dinleyicinin ‘gurbetçi kavramından rahatsız oluyoruz’ demesi üzerine, “Sizler gurbetçi değilsiniz. Çünkü siz AB’de yaşıyorsunuz. Bizler ise AB’ye girmeye çalışıyoruz. Yani gurbette olan bizleriz” dedi.