Türk insanının kimyası gecikmelere alışık değil

Güncelleme Tarihi:

Türk insanının kimyası gecikmelere alışık değil
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2009 00:00

Ekonomi gazetesi Financial Times “Pazartesi Söyleşisi” bölümünde, Koç CEO’su Bülent Bulgurlu’yu ağırladı.

Haberin Devamı

Grubun performansının da değerlendirildiği yazıda, Avrupa Birliği (AB) müzakerelerine ilişkin “Türk insanının kimyası, sürekli gecikmelere alışık değil” uyarısı yapan Bulgurlu, bunun Avrupa için kayıp anlamına geleceğini vurguladı.
Bülent Bulgurlu, Financial Times ile söyleşide Türkiye’nin Avrupa için imalat sanayi mallarının üretimi konusunda çok iyi bir konumda olduğunu belirterek Türkiye’nin aynı zamanda Avrupa ürünleri için çok büyük bir pazar olduğuna da dikkat çekti. “Türk insanının kimyası, sürekli gecikmelere alışık değil” diyen Bulgurlu, “Eğer Türklerin müzakerelerde bilinçli bir yavaşlama olduğuna inanıyorsa, AB üyeliğine isteği ve heyecanı kaybolur. Sonucu da her iki taraf için kayıp olur” diye uyardı.
Rusya planı
Bunun yarı sıra Türkiye’nin, özelleştirme gibi iç reformları sürdürmesi gereğini de dile getiren Bulgurlu, Koç Grubu’nun faaliyet ve planlarına ilişkin bilgi de verdi. Halen Çin’de buzdolabı ve çamaşır makinelerini üreten fabrikayı genişlettiklerini anlatan Bulgurlu, grubun petrol alanında rafinaj ve dağıtım faaliyetlerine ek olarak belki Rusya ve Kazakistan gibi komşu ülkelerdeki ortaklarla arama veya üretim gibi alanlara girme fikrini incelediğini de açıkladı. Bulgurlu, ayrıca grubun bir aşamada Türkiye’deki nükleer enerji alanında da rol oynayabileceğini ifade etti.
2010’da emekli olabilir
Bulgurlu’nun Koç ailesinin fertleriyle ilişkilerine de yer verildi. Bulgurlu, bu konuda “Genellikle grubun uzun vadeli en iyi çıkarlarının ne olduğu konusunda bir konsensüse varıyoruz” dedi.
Financial Times da, 33 yıldır Koç grubunda çalışan 63 yaşındaki Bulgurlu’nun gelecek yıl belki emekli olacağını belirtti.

Haberin Devamı

Koç Migros’u zamanında sattı, 700 milyon dolar nakit fazlası bulunuyor

FINANCIAL Times, Koç grubunun geçen yıl 56 milyar liralık (38 milyar dolar) satış yaptığına, 68 bin çalışanı bulunduğuna dikkat çekerken grubun fazla yayıldığı kanısına vararak küresel kriz öncesi 11 şirketini toplam 3 milyar dolara sattığını, bunun sonucunda  bugün net olarak 700 milyon dolarlık bir nakit fazlası bulunduğuna da işaret etti. En büyük satışın Migros olduğunu kaydeden Financial Times “Bu adımın zamanlanması daha iyi olamazdı çünkü varlık satışı, yaygın ekonomik yavaşlamadan önce ve fiyatların hâlâ yüksek olduğu bir dönemde gerçekleşti” yorumunu yaptı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!